16 Ağustos 2014 Cumartesi

TAM BUGDAYLI EKMEKCIKLER VE SAGLIKLI - DIYET KAHVALTISI ÖNERISI

KECI PEYNIRLI HINDIGÖGÜSLÜ TAM BUGDAYLI EKMEKCIKLER



MUFFIN EKMEKCIKLERI



Yaptigim bu  ekmekciklerin,diger hamurlardan  farki icine , su yerine maden suyu koymam .Fikri

"Yemek de Yemek"  blogundan aldim.Tarif ayni,daha önce ekmek hamuruna süt koymustum ama

maden suyu, bir ilk oldu ve gayet memnun kaldim.Türkiye' de ki maden sulari cok

asitli,kuvvetli.Bizim burda günlük su yerine ictiklerimiz daha hafif.Ama cok fark olmayacagini

tahmin ediyorum.



2 su bardağı tam buğday un
1 çay kaşığı tuz
25 gramlık paket toz mayanın yarısı,instant maya
1 şişe maden suyu (dışarda beklemiş)

 
Unu ,yogurma kabina alip ,icine kuru mayayi,tuzu kuyup, ele hafif yapisacak sekile gelene kadar,maden suyunu yavas yavas katarak el ile yogurdum.
Hamurun üstüne strec folye serip 50 derece isitilmis firina,kabin  üstüne nemli bez örterek koydum.

Türkiye sicaklarinda simdi buna gerek kalmayacaktir.Ama havalar sogudugunda yapilabilir,mayalanmayi hizlandirmak icin.

Hacminin iki misli olana kadar mayalansin ,30 dk. yeterli olacaktir.Tam bugday unlari,kepekli unlar,yulaf unu ,beyaz un gibi kabarmiyorlar ama...

Kabarinca ,silikon muffin kaliplarina paylastirdim.8 tane ekmekcik cikti.Siz ekmekcikler biraz büyük olsun derseniz 6 tanelikte yapabilirsiniz.

Muffin kalibini önceden 200 derece isitilmis firinda üstleri kizarana kadar pisirin.
Ben genelde kizil un, cavdar unu,yulaf kepegi,yulaf ezmesi kullanarak bu ekmekcikleri yapiyorum.Bazen bunlardan karisimlar yapip pisiriyorum.Bunlari kendim icin hazirliyorum.Bizimkilerin özel cavdar ekmekcikleri var.Firindan illa onu alip yiyecekler :)

Mayali hamurlar bilindigi gibi ertesi güne kalinca bayatliyor,lezzetini kaybediyor.Bunun icin ekmekcikleri saklama torbasina koyup dondurucuda sakliyorum.Cabuk cözülüyor buzu,hafif isida firinda isitilabilinir ya da kahvalidan bir saat önce cikarilip,oda sicakliginda bekletilir..

Gecen günlerde, Google+ da  paylasim yaptigimda ,bir okurumdan DIYET EKMEGI TARIFI istegi gelince en kolayindan dün bu ekmekcikleri ve baska bir ekmek daha yaptim,o da kolay bir tarif onuda baska bir zaman yayinlarim.

Diyetisyenler, genelde tam bugdayli ekmek ve cavdar ekmegininin yenmesini tavsiye ediyor.Meshur Dukan 'da Yulaf Kepegi Ekmegini sart kosuyor,ilk dönemlerde.Karatay mutfagi sie tamamen ekmek yemeyin diyor.

Bense hepsinden biraz yiyorum.Bugday kepegini fazla tüketmek kansizliga yol aciyormus,bu yüzden tam tahilli unlar secilmeli ve yenmeliymis diye sözü bitirelim :)

Yemek de Yemek blogunun sahibi ,Hakki Bey'e bu güzel tarif icin tesekkürler....

13 yorum:

  1. Senin sayende pinterestteki spor ve sağlıklı yaşam panomu dolduruyorum,sonra senin yaptıklarını elin yabancıları da alıyorlar böylece yayılıyor:) ben bu beslenme tarzına hayranım ama halaa izleyici olarak:(
    o yüzden ufkum açılıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavastan yavastan beslenme düzenine katarak baslayabilirsin.Birden bire zor olur. Bazen kahvalti,bazen ara ,bazen aksam yemegi olarak :))

      Sil
  2. Nefis olmuş gerçekten de. Tarifimi uyguladığınız için ben çok teşekkür ederim. Sizinki çok daha başarılı ve lezzetli görünüyor. Elinize sağlık. Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. du ekmeği yengeme yaptırıyim. o sever ekmek yapmayı :)

    YanıtlaSil
  4. 45 dk. Disarda bisiklet sürüldü ve son 5 dk.saganâk yagmur altinda :(
    Aksam 45 dk. evde Leslie ile yürüldü. :)

    Günlük spor yapildi...Sizlerde birseyler yapmissinizdir umarim,az cok :) Herkese iyi geceler...

    YanıtlaSil
  5. Şuan çok acım.. Ve çok lezzetli duruyor...

    YanıtlaSil
  6. Iki lokmacik ekmekcikler inanilmaz tok tutuyor.Tesekkür ederim canim.

    YanıtlaSil
  7. Henüz hakvaltı yapmadım ve ekmekcıkler harıka görünüyor :) Sunumda cok hoş, ellerine saglık Şule Abla :)

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş görünüyor ellerinize sağlık :)
    Bende bloğuma beklerim http://sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma