18 Ağustos 2014 Pazartesi

CAVDAR VE YULAFLI KITIR EKMEK - KNÄCKEBROT - CAKMA WASA



(1)
(2)
    
  

(3)
 


 
 120 gr - bir su bardagi cavdar unu (tam bugday unuda olur)
 
120 gr.  - bir su bardagi yulaf ezmesi (Haferflocken)
 
100 gr. cekirdek ici (ben koymadim,evde yoktu)
 
50 gr. keten tohumu -1/2 su bardagi
 
50 gr. Susam - 1/2 su bardagi
 
Istenildigi kadar cörek otu (bunu ben ekledim)
 
1/2 tatli kasigi tuz
 
2 yemek kasigi zeytinyagi
 
500 ml. Su
 
1 tatli kasigi zerdecal  - Kurkuma (bunu ben ekledim,sart degil)
 
Hamuruna cekirdek koyamadigim icin keten tohumu ve susamin iki katini kullandim.
Bütün malzemeyi kasikla karistirdim.Ilk basta cok sulu olsada bes dk.bekleyince koyulasiyor,sasirmayin.(1)
Pisirme kagidi serili tepsiye döküp ,kasikla ,spatula ile yaydim.Bu ölcü iki tepsilik.(2)
170 derece önceden isilmis firinin icinde 15dk. pisirip, tepsiyi cikarin.Istediginiz ölcüde kesin.Unutmayin simdi kesmezseniz,sonra  hic  kesemezsiniz.(3) Toplamda
60dk.pisirin,ama daha erkende pisebilir.Kontrol ederek cikartin,kitirligi belli oluyor. Tel izgara üzerinde sogutun.Kapakli bir saklama kabinda saklayin.
 
 
Tadi nefis, kitir,saglikli,diyet ekmeginiz kahvaltiya hazir.
 
Ben ,bir tepsi bana yeter deyip.Ilk tepsiden artan hamura eklemeler yaparak,harika ,yagi az,tam diyettekiler ve saglikli beslenenler icin tuzlu kurabiye yaptim.Tarifi, yarin insaallah.
 
Hazir satilanlar kadar ,hatta daha lezzetli , uygulayanlar tarafindan cok begenilen bu tarifi cok sevdim .Tarif almancadan ceviridir.
 
* Firin isinmisken ,arka arkaya yapabileceginiz iki tarif olacak.
* Eger sadece kitir ekmek yapmak isterseniz tek tepsiye dökün.Önce kalin  gibi gözüksede, pisince inceliyor.
 
TEL IZGARA ÜSTÜNDE SOGUTMA
* Ön pisirme 15 dk.. kestikten sonra bir 45 dk.daha  kontrollü pisirin.


Deneyeceklere afiyet olsun.

25 yorum:

  1. ben bu tel ızgara üzerinde soğutun lafını hiç anlamıyorum. tepsiylemi tel ızgara üzerine koyuyoruz, yoksa tepsiden çıkarıp sadece ürünümüzü mü tel ızgara üzerine alıyoruz. birde ızgara fırının içinde, fırının ağzı açık mı olacak, yoksa tepsi tezgahın üstündemi soğuyacak?
    sevgiler nur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayin. :) Aslinda resmini cekmistim ama eklemedim..Diger kurabiyelerde oldugu gibi,pistikten sonra,firin tepisinden alip, firinin tel izgarasinin üstünde sogutuyorum.Istenirse kagit havlu üzerinede konur.Tepsi üstünde kalinca,buharindan alti nemlenip islaniyor.Resmi ekleyeyim...

      Sil
    2. Pistikten sonra ,icinde birâkmaya gerek kalmadi,cünkü zaten kitirlasmisti.Ekmek dilimlerini tezgahin üstündêki Tel izgarada soguyâna kadar bekletmek yeterli .Sevgilerle...

      Sil
  2. Günün sporu Leslie ile yapildi.

    YanıtlaSil
  3. Artık ben bu tarz beslenmeye başladım,Seninde etkin çok oldu açıkcası.En azından ekmekgillerden başladım,buda birşey değilmi?:)
    Mutlaka yapıcam,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel,cok sevindim.Haklisin yavas yavas gecmeli saglikli beslenmeye,zararli kalorili besinler ,müthis bagimli yapiyor,vücudun birakmasi zaman aliyor.Yulafli,meyveli kahvaltilarida öneririm,özellikle yazin sicak günlerinde ,soguk soguk sahane gider.Sevgilerle.

      Sil
  4. Oo super bir tarif deneyecegim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,denemelisin.Kitir ve togumlu, simit tadi veriyor.Arasinada peynir sür,oldumu sana,iki katli peynirli Wasa :)

      Sil
  5. bu tarifinide hemen not ettm canim. hazir paketlenmis olanlarin tam olarak icinde ne oldugunu bilmemek huzursuz edebiliyor, özellikle anne olduktan sonra daha da artti korkularim.. o yüzden oglumun da sevecegini tahmin ediyorum, ilk firsatta yapmaliyim;)
    sulecim birde bugün senin karabugdayli biber dolmasi tarifini aradim bulamadim, ben mi yaniliyorum yada? maalesef not etmemisim ama yinede denedim aklimda kalmis biraz süper oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 Nisan 2014 Perşembe


      10 Nisan 2014 Perşembe

      DIYET KAHVALTISI VEYA ÖGLEN ICIN : SEBZELI ,TOK TUTAN OMLET VE DIYETTE YEDIKLERIM

      Adli posta saklanmis :)))) Ayri bir tarif vermemisim ,normal dolma icine bulgurla karistirip koymusum..Özel birpost hazirlayayim.,pisirdigim zaman yayinlarim,iyi oldu hatirlattigin :).Karbugdayli Tariflere etiketledim simdi.Sevgiler canim.

      Sil
    2. süpersin! cok tesekkür ederim canim! bende bulgur ve karabugdayi karistirip yaptim, oglum cok sevdi:) insallah ilerde biberinide yer diye ümit ediyorum!

      Sil
    3. Afiyet olsun :) Insaallah,benim oglumda öyle,ne yaparsin.Zoraki yedirmekte iyi degil.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık... Leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. Arkadaslar bir cok tarifim ve resmim calinmis.,haber ,link vermeden yayinlanmis, bir blogtta. Sadece bsiklet hirsizligi degil birde Post hirizligi geldi basima.Kiniyorum bu davrânisi.

    Isim ,adres vermiycegim,burdan.Zaten Google+ danyayinladim.Hâksiz sekilde okuucu listesini cogaltmasin dïye tiklamayin lüften....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu duruma çok üzüldüm. Ne yazık ki emeğe saygı bazı insanların sözlüğünde yok :(( Bunu önlemek için bir yöntem var (copy-pas yapmayı engelleyebiliyorsun). ama ben nasıl yapıldığını bilmiyorum.
      Tarifine bayıldım, en kısa zamanda denemek istiyorum. Ellerine sağlık Şuleceğim.

      Sil
    2. Hayir,bari link ver,reklamimiz olsun.Sosyal aglarda olmayinca sesimizi pek duyuramiyoruz.:)
      Bari bir hayir duasi etse sevabima gecer.:)

      Sil
  8. inanamiyorum:/ eline ne gececek cok merak ediyorum emek hirsizinin..sulecim sevginin bahsettigi yöntemi bilmiyordum ama bence de bu durumu bir sekilde engellemek lazim. cok gecmis olsun canim, Allahim vicdanli insanlar cikarsin karsimiza!

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel gözüküyor. Malzemeleri edinip denemek istedim bi an :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapimi cok kolay ve ucuza mal oluyor.Tadida benim icin nefisti.Bir ara denersiniz :)

      Tesekkür ederim yorumunuz icin.

      Sil
  10. Yağlı tohumlar bol olunca dikkatli tüketmek lazım :)
    Ama çakma wasa gibi değil orjinaline çok benzer şekil itibariyle :))
    Ellerine sağlık ablam :)

    YanıtlaSil
  11. Kahvaltida iki tane yeterli :)

    Benimki normal wasalardan biraz ince oldu ama isteyen biraz daha kalin yapabilir.Wasayi Herkes bulup alamayabilir.Bu özelliklle bu durumda olanlara Gelen bir Tarif.Ama bunu yiyen bir daha Wasa yiyemez gibi :)
    Wasaya sunta ekmekte diyorlarmis :))

    YanıtlaSil
  12. ya söleseneee tarifleri nerden buluyon kiiii :)

    YanıtlaSil
  13. Hic sorma,gerci sorunun ceavabini önceki yorumlarda yazdim.Biraz imece tarifler :)

    Internet sagolsun.Ingilizce yok,ingiliz bloglarina bile bakiyorum.Az bucuk anliyorum,gerisi resimlerden olusuyor kafamda,alman vegan bloglarida var,instagram var.Pintrest var.Bloglardaki yeni tarifler genellikle buralardan.Birebir ugulânamasada biraz ,biraz uygulanabiliniyõr,bizim mutfaga.Hem yemek dergileri var,kitaplari var,yerli yabânci.

    Doktora gitmenin en zevkli yani sira bêklerken en yeni dergileri karistirmak,cep Telefonu ile yazilari,tarifleri kaydermek.

    Burda haftalik yayinlanan dergilerde bol bu tip bilgilerden :))))

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma