31 Ağustos 2014 Pazar

TAVADA SOMON -FIRINDA PATETES -KARISIK SALATA -SAGLIKLI AKSAM YEMEGI

AKSAM YEMEGI


BIBERLI FIRIN PATETES

KARISIK SALATA 

Bugünün saglikli aksam yemegimiz...
Aslinda kabak ve biber dolduracaktim,Türk bakkali cok kalabalikti ve et reyonundaki kuyrukta acayip uzundu.Cumartesi günleri erken dükkana gidilmezse  yandiniz.
Oglumun futbol macindan dolayi zamanim kisitli olunca kiyma alamadim....
Kismette bugün balik yemek varmis :)

Balik her zamanki gibi tavada pisirme kagidinin icinde kizardi,bu seferki Somon baligi dondurulmus degildi.

Salata ise Akdeniz yesillikleriyle beraber,havuc ,turp,dereotu,paprika,domates,salatalik ve kirmizi soganli...

Firin patetes ise en saglikli,nefis patetes kizartmasi bence... Bol pul biberliydi ve közlenmis
tadindaydi.Sadece zeytinyagi,tuz,karabiber ve pul biber koydum..Biberiyede serpecektim ama kokusundan dolayi  bizimkiler yemezler diye serpmedim...

Bu pazar cok sakin gecti,tembellik yaptik.Havada serin olunca yapacak baska bir seyde kalmiyor burada.Umarim sizin pazarinizda sakin ve mutlu gecmistir....

16 yorum:

  1. Aman aman,aksam aksam pek mutlu oldum.Gül_i Reyhan arkadasimiz havuclu sebzeli sarmalari denemis ve blogunda yayinlamis,begenmis..Ne mutluluk :))

    YanıtlaSil
  2. aman aman bu tarifin çok iyi. somon çook severiim. pattes dee salata daaa :) bi de senin duru foto tarzın da iyi yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog acana kadar Fotograf makinasini elime almazdim.O isin ustasi esim.Begendigine sevindim,cep Tel. ile cekiyorum.Hosuna gittigine sevindim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık ablam afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  4. Annem yalnız senin blogun hastası oldu :D Bir tane bile yemek yapamadı ama . Eline sağlık leziz görünüyor efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzeme selamlar.

      :))) Niye ki? Ha,bir cesret diyeyim. Tarifler cok basit...Bak elmali pastayi deneyebilir.Misafirleri begenecektir.

      Gerci teyzem daha iyilerini bilir yâpar.

      Sil
  5. ivet. cihangir sokaklarıııı. amaniin çatlamaaaa sakıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ,ne iyi ettin.Daha önce yazacaktim,yanlis olmasin dedim,googleden baktim.Tam bir sey bulamadim.Cihangir,cevahir derken kesin Cihangirdir dedimde,o merdivenleri nasil unuturum.Oglum üstünden kayrak asagiya iniyordu.Etrafta sokak kedisi kayniyordu.Hava müthisti,sansimiza..
      Acayip güzel manzarasi vardi.Kücücük bir tepede,merdivenlere oturan insanlar,midyeciler,cekirdkciler,cayini demleyip Gelen mahalle sakinleri,saskin turistler,birasini alip Gelen aksamcilar,cekirdek citlayanlar...

      Üstelik para ödemeden,yapilan keyif...Bilmeyen varsa gidip görün derim,okuyanlarim.

      Hatiralar canlandi Valla.Ne güze geziydi.Biz döndükten sonra Gezi olaylari patlamisti.Ha, bu arada,sabahin birinde ciktik disari .Allah! oglum ,bu ne ? Anne birsey pis kokuyor,bogazim,gözüm yaniyor derken neye ugradigimizi sasirmïstik.Yanimizda BIBER GAZI patlatmislardi.Yanimizda dediysem ,yakin mahallede :)))
      Gözümüz,cigerimiz yanmisti :))

      Sil
    2. cevahir şişlide taksimden gezi parkından yürüyosun harbiye nişantaşı osmanbey şişli mecidiyeköy, tek uzun bir cadde.:) ha anladım, senin dediğin galiba cezayir sokağı, cihangirden denize inen sokak çok. senin dediğin sokağı çekip bi yazıma koyarım :) sanırım senin dediğin sokağa yakın bir de cihangir parkı var. belki siz oraya yakın bir otelde kaldınız. otelin adı neydi acaba :) senin sölediğin taraf cihangirden iniyon fındıklı, firuzağa tarafı. kafelerin olduğu yer. çok şirin. sanatçıların yaşadığı yer yani :) anladım, biber gazı tabii oraya kadar geliyodu. doğru evet :)

      Sil
    3. Evet evet,bir cayhane,cafe gibi yerin önünden gectik.Bize burasi cok Ünlü yer demislerdi.Dizi sanatcilari,ünlüler falan cok gelirmis,biz yildizlari pek tanimadigimiz icin,kimseyide göremedik..

      Gezimizde tabana kuvvet yürümedigimiz yer kalmamisti,isimler yerler karisiyor.Zaten pek tanimam Istanbul'u.Esim iyi bilir :)o dedigin yerlerden daha fazlasini gezdik,gördük.Ben alisim Leslie ile yürümeye,bizimkiler yorgun düsmüslerdi yürümekten...

      Polisler birilerini takiptelermis,tak tâk atiyorlardi gaz bombalarini..Otelde tam degil, apart Hotel.La Manson du galiba.Taksime ,Istiklal Caddesine cok yakindi.Tam turistik cevre.Merkez olsun,ulasim bakimindan dedik ama bir daha Avrupa yakasinda degilde Asya tarfinda kaliriz.Insaallah.O taraf dâha sakin :)

      Ma Maison,Sadri Alisik Cad.Taksim.(internetten buldum :) )

      Sil
    4. İstanbul sohbetine katılmamak olur mu :)) Nasıl da güzel anlatmışsınız :)

      Sil
    5. Yine upuzun bir cevabi gönderemedim, :(

      Sultanahmet ve Pier Lotti 'de bogazi seyrederek icilen cayin keyfi bambaska.Istanbul bambaska..

      Sil
    6. senin dediğin yer firüzağa kahvesi, ünlü olan :) ha haa sen sıkı yürürsün tabii :) annem de öyle bütün gün yürür valla :) sadri alışık caddesi tamam. otelin önünden geçerken foto çekip bi yazıma koyarım kuuu :)))

      Sil
  6. Somon, patates ve salata nasıl böyle harika bir tabağa hayır diyebilirim, olsa da yesem dedim şimdi :)
    Ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir somon baligi asigi oldugum hic belli olmuyordur sanirim.Haftada 1-2 yeniyor.:) Sende bizdensin :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma