19 Şubat 2016 Cuma

UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA

BLOGUM 2. YASINA GIRMIS ,BENDE BOS DURMADIM UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA YAPTIM...
 


UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA  
Bu Tarifle hem yas pastaniz oluyor hem de muzlu kek (bananabread, bananebrot,bananenkuchen)



SAGLIKLI CIKOLATA KREMALI UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA

UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA TARIFI :
2 yumurta oda isisinda
1 büyük olgun muz (ezilecek)
1 su bardagi karabugday unu
1 su bardagi ince cekilmis badem, badem unu
1 su bardagi süt
1/2 su bardagi zeytinyagi
1 Paket kabartma tozu
1/2 tatli kasigi tarcin








Yumurta köpürene kadar iyice cirpilir...Icine süt, yag ,ezilmis muz püresi konup tekrar cirpilir...Sirasiyla badem unu, elenmis karabugday unu ve kabartma tozu konup, tahta kasikla karistirilir. Silikon kaliba dökülüp, 175 derecede üstü cok kizarmadan pisirilir, kürdan testi yapilir.(Hamurun kivami kek hamuru gibi olacak , Firin isinana kadar 5 dk. hamur dinlendi )



UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA  


Kalp ya da yuvarlak formda bir kalipla kesilir...Hepsi benim icin fazla olacagi icin ben kestim..Zaten kremasi da anca yetti.Geri kalani muzlu ekmek (BANANA BREAD, BANANENBROT ) olarak tüketilecek..Yumusacik ,nefis oldu :)

diyet yas pasta,dogum günü pastasi, nosugar,noflour
UNSUZ SEKERSIZ YAS PASTA

kalp formu gayet kolaylikla, kirilmadan kesildi..Unutmadan yazayim, elbette kekin sogumasini bekledim, buhari ciktiktan soraa DIS IPLIGI ile enlemesine kolayca ortadan ikiye kestim.

                                    kenarlardan artan muzlu kek, dokusunu görün istedim.

 
 MUZLU KEK, BANANABREAD, BANANENBROT



AVOKADOLU MUZLU CIKOLATA KREMASI :

1 Olgun Avocado
1  Olgun muz
3 tatli kasigi Kakao
6 mini Kare bitter cikolata (istenirse, kremaya biraz katilik versin )
Isterseniz sütlü cikolata koyabilirsiniz tabi...

Avokadoyu ,muzu blenderde iyice pure yapiyoruz, kakoyu ekleyip, tekrar biiirt yaptiktan sonra erimis cikolatayi ekleyip, karistiriyoruz.

Kesilen kekimizin arasina ve üstüne bu kremadan sürüyoruz.Geceden,bir gün önceden yapilirsa yas pastalar daha lezzetli olur ...Ama biraz önce yarim dilim yedim ,yine de yumos yumostu...

Kalp formu iki kisiliktir..Isteyen krema ölcüsünü artirip Kekin  hepsini  Yas Pasta yapabilir...
Muzlu kek kismi da harikaydi...

Diyettekiler ,Saglikli beslenenler ,unsuz rafine sekersiz tarifler arayanlar.allerjisi olanlar icin ici tamamen Saglikli malzemelerden yapilmis, kolay ,Saglikli bir Pasta ..Deneyeceklere afiyet olsun.

Krema ayni Nutella gibi oldu...Avokado tadi hic hissedilmiyor, ben muzun tadini aldim...Isteyenler yumurtayi cirparken   icine biraz seker ekleyebilir.Bence gerek yok!

Silikon kalip 24 cm...1 su bardagi 225 ml.

Mutfaga girdigimde niyetim, Pankek yapip ,arasina krema sürmekti...sonra kek Mi yapsaydim, pankek Mi  diye karasiz kaldim (yükselen burcum ikizler Mi acaba)  ...
Neyse ki kek yapmisim cok memnun oldum...Muzlu ekmek, muzlu kekim oldu hem de as Pasta yemisoldum...
Üzerine cilek koyacaktim, zamani degil biliyorum ama güzel duracakti...Marketler de Paketi 3-4 € arasinda degisiyordu.3 markete gittim, yoruldum...Almadan geri geldim...  Mandalin de güzel durdu süs olarak..., hindistan cevizi rendesini anmayi unutmayayim...Meyvesi Servis zamaninda koymali  ama cikolatayi sulandirir sonra.
 
Deneyeceklere afiyet olsun ...

21 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok leziz gözüküyor bende beklerim bloguma :)

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
  2. Himm, ellerine saglik Sulecim, aklimin bir kosesine yazdim bu tarifi.Henuz unu birakamayanlardanim ben. Ama sosu deneyecegim en kisa surede. Nice guzel yaslari olsun blogunun bi de ;-)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sosu saglikli Nutella- cikolata olarak cocuklarinda yediriyorlar saglikli beslenen anneler! Belki isine yarar.pankeklerin arasina,kreplerin üstüne sürebilirsin :) ,Tesekkür ederim Sevcan :)

      Sil
  3. yeni yaşı kutlu olsun Şulem Kafe'nin.. Pastanız da çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık pastanız harika tam diyettekiler için herkes gönül rahatlığıyla yenebilir sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Keyifli yazılarla daha nice nice yıllara :)

    YanıtlaSil
  6. ayyyy ikinci yaş mı ay daha bir yıl mı oldu ama sanki yıllardır kanka gibiyiz de miii. ay hep bizimle ol kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet! ,o senin sicakligin, samimiliginden ..
      Zaman cabuk geciyor :) tesekkür ederim deeptone :)

      Sil
  7. Nice iki senelere ablacım :) blogun aldı başını gitti tariflerin hepsi çok özenli ve güzel emeğine sağlık.. Hele ki şu pasta, tek kelime ile süper :) ellerine sağlık ablacım, nice güzel paylaşımlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy! Güzel sözlerin icin simaracagim, sizinkilerin yaninda benimkilerin pek lafi olmaz ki :) cok Tesekkür ederim canim,sizlerle burada olabilmek benim icin büyük bir mutluluk ;)

      Sil
  8. Deepsi o kadar tatlı anlatmış ki sizi, ziyaret etmeden duramadım! (:
    Bu paylaşımda kalbimden vurdu beni! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepsi bir tändelt,cok tatlidir..sagolsun :) hos geldiniz . Umarim ,deneyincede hosunuza gider

      Sil
    2. Bir tanedir ,ay yine yanlis kelime cikmis :)

      Sil
  9. beynim döndü hangi tarifine saldıracağımı şaşırdım ben :D ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim,yaptiklarim hosuna gider :) Tesekkür ederim

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma