12 Ağustos 2014 Salı

YULAFLI KURU MEYVELI SEKERSIZ YAGSIZ UNSUZ KURABIYE

KURABIYENIN TARCINSIZ HALI
KURABIYENIN TEPSIDEKI DURUMU
SAGLIKLI SEKERSIZ UNSUZ YAGSIZ KURABIYENIN SONU
(Gecekten sonu, 16 kurabiyeden bugüne 5 tane kaldi )

Evet baslik biraz ama  sadece birazcik uzun oldu :)

Daha önceleri degisik malzemelerle yaptigim, sagliga zararli malzeme icermeyen bu kurabiyeleri bu sefer muz katarak yaptim.
Dukan diyeti yaparken yulaf kepekli ve tatlandiricili yapiyordum.Bu diyette bol tatlandirici ve aroma yaglari kullaniliyor,bilenler bilir...

Bildigimiz kurabiyelerden tat ve doku olarak farkli.Normal kurabiyeler cogunlukla sevilir,cünkü icinde bol seker, bol yag ve bol beyaz un var.Lezzetli olduklari kesin ama bir o kadarda zararli.
Doktorlar üc beyazdan uzak durun diyorlar...

SEKER + BEYAZ UN + YAG (KATI YAGLAR ) = ASIRI VÜCUT YAGI = HASTALIKLAR

Tam bugday unu,yulaf ezmesi,zeytinyagi kullanarak biraz daha masumlastirabiliriz kurabiyeleri.Cünkü insanin cani arada bir kahvenin ,cayin yanina   yemek istiyor  :)



Benim dünkü yaptigim kurabiyenin icindekiler:

1    yumurta ,sarisi beyazi ayrilmis
1    olgun muz,catalla ezilmis
1    su bardagi yulaf  ezmesi (Haferflocken)
2    tatli kasigi tarcin (sevmeyenler Kakao koyabilirler)
1    tatli kasigi  kabartma tozu
6    kuru kayisi,minik küpler halinde kesilmis
3    kuru hurma, minik küpler halinde kesilmis
2    yemek kasigi ezilmis ceviz

  • Yumurta beyazi blendirla iyice ,köpürene kadar cirpilir.
  • Malzemenin hepsi karistirilir,yumurta sarisida dahil.En son tarcin konur ,istemezseniz eklemezsiniz.
  • Tatli kasigi ile istenilen boyutta pisirme kagidi serilmis tepsiye aralikli dizilir. Üstü kasikla biraz yassilastirilir.Ben kahve ölcüm kasigi ile pay yaptim ve 16 tane cikti.
  • 180 derece isitilmis firinin orta gözünde 15 - 20 dk. pisirilir.
  • Tepsiden alinir ve tel izgaranin üstünde sogutulur.
  • Kahvenin,yesil,siyah cayin yaninda afiyetle yenir.

* Bir dahaki sefere kuru kayisi ve ceviz miktarini daha artiracagim.
*Tatliligi gayet hafif, isteyen pekmez,bal ekleyebilir.
*Tarcin rengini bayagi koyulastirdi,belki 1 kasikta yeterli olabilirdi.

Ögleden sonra yapip ,sogunca ara ara iyince, fazla aclik cekmeyince aksam yemeginde, 2 kasik pilav ve 6 -7 karides kizartmasi yedim.

Bu kurabiyeleri yapip,is yerine ,okula götürüp ,iceceklerinizin yaninda cekinmeden yiyebilirsiniz.Dokusu sert degil,cok yumusakta degil.Muzun verdigi bir yumusaklik var.Cocuklarin beslenme kutusuna gönül rahatligi ile konulabilinir.

"Diyette Degilim" blogunu okumanizi tavsiye ediyorum.Yanda Blog listemde var,burdan kendisine  bu tarifimle destek veriyorum.

Sekeri hayatimizdan ne kadar cok cikarirsak o kadar saglikli olacagiz....Tamamen cikartamasak bile seker tüketimini (esmer sekerde dahil )azaltabildigimiz kadar azaltalim,en azindan deneyelim derim.


32 yorum:

  1. Şekersiz ve yağsız kurabiyeyi duyunca hemen geldim, diyete başlamayı düşünüyorum bende mutlaka deniycem eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim.Zaten kati yagi,beyaz unu ve en önemlisi sekeri azaltincâ,beslenme programimizdan cikarirsak,üstünede günlük 30- 60 dk. Egsersiz katarsak,

      (Diyet=İnsanların sağlıklarını ve sağlıklarının devamlılığını korumak için ihtiyaç duydukları beslenme yöntem, düzen ve alışkanlıklara diyet denir.)

      Saglikli beslenerek,zayiflamis oluruz.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Günün 3 MILES walk' i yapildi :)

    Bugün is basida yâptim, sabah 6:15 te kaktim.Eski düzene devam..

    YanıtlaSil
  3. Yağ ve şeker korkusundan kurabiyeden uzak duruyordum. Bu tarifi not edeceğim. Çok teşekkürler. Bu arada geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.Cok tesekkür ederim.

      Ama bu saglikli kurabiyelerden arada yapiyorum,yaptikca yayinlarim artik :)

      Sil
  4. Tarif çok farklı denemeliyim mutlaka
    Ben şekeri bir türlü bırakamayanlardanım ne olacak halim bilemiyorum. :(
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah cay icerken sekersiz olmuyor,denedim.o yüzden hafta sonu iciyorum iki büyük badrakla ve sekerli,öyle cok tatlida degil.Keyif cayi olarak.
      Stevia ile denedim(0kalori,bitkisel tatli) ,icemedim,yutamadim,denedim olmuyor.Diger iccekler sekersiz icilebiliniyor,alistim.

      Tamamen birkamasakta Minimum düzeye indirmeyi deneyelim.:)

      Sil
    2. sule m Hanım sakkarin bazlı tatlandırıcı almanızı tavsiye edebilirim.Araştırmalarıma göre dallarının kanserojen etki yapması için günde 80 tablet alınması gerekiyormuş ki bu da zor bir ihtimal.Marka olarak eczaneden "Dulcaryl 500 adet tablet" önerebilirim.Hem daha ucuz hem de iyi tat veriyor

      Sil
    3. Tatlandiricilardan bayagi uzaklastim...Günlük Seker tüketim miktarimda cok azaldi,bazen hic yok...

      Tatlandiciyi da zaten dukanda kullanmistim...öneriniz icin tesekkür ederim..

      Sil
  5. böyle diyet atıştırmalıklar evde her an bulunmalı bence

    YanıtlaSil
  6. Harika bir tarif bu akşam yapacagım!!!
    Yine Hamburgda olsaydım Alster kenarında kahvelerımızle yerdık:)
    Destegın ve katkın çok degerlı çooook teşekkür ediyorummmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsey debil canim.Bakalim hosuna gidecekmi? Sevgiler...

      Sil
    2. Demek önceden buralardaydin :)

      Sil
  7. Bütün detaylarıyla vermiş olduğun süper bir kurabiye tarifi Ablacım, çok güzel :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim,arada kurabiye tariflerifleri de olsun degil Mi?
      Bu tarz sevenler icin :)

      Sil
    2. Televizyonda Avrupa Atletizm Sampiyonasi yarislari var.Bir gözüm orda bir gözüm Leslie 'de

      spor gec saate kalsada yapildi.10000m. Yürüyüsde erkeklerde Türkiye 3 . olmus .Türk bayrâgini görünce sevindik oglumla ,yarismaci zencimis oglum sasirdi :)

      Acikladim,niye.Sagol olsun Bronz madalya hic yoktan iyidir.Benim cocuklugumda Mehmet Terzi vardi..Hic unutmuyorum.Yürüyüste ,olimpiyatlardi sanirim...

      Neyse 3 MILES bizde yürüdük, buda hic yoktan iyidir :)

      Sil
  8. Hemen sağlıklı yaşam panomda paylaştım önce! Açıkcası gerçekten tadını çok merak ettim,denemem lazım,inşallah severiz de hep yaparım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yulaf kepekli ve yulaf ezmeli tatiflerle hasir nesir oldugum icin seviyorum.Ilk defa yapacaksin belki biraz seker ,ya da bal koyabilirsin.Kayisiyi fazla koyarsan gerekte kalmayabilir.Hurma koymaya bilirsinde sart degil.

      Bunlarin burda hazirlari satiliyor,tatlari bana agir geliyor,fazla sekerliler.Umarim begenirsin,iki günde bitti, dâha Israeli olabilirdim :)

      Sil
    2. Iradeli ya ne o,yine bilgisayar begenmemis yazdigimi :)

      Sil
  9. görüntü çikolatalı kurabiye gibi. hımm şeker hamursuz kurabiye hımm. not aldıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pisirmeden önce yarisini kâkaolu yapsam diyordum.Pistikten sonra karardi bayagi.Bir dâha ki sefere yârisini kâkolu yârisini Sade deneyecegim.Bakalim görüntü nasil olacak.

      Sil
  10. Ben günde 7-8 kuru hurma yiyorum diyete zararı olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzman degilim ama kalorisi yüksek hurmanin .Ben de cok severim:) ,yariya indirekte fayda olabilir.Ara ögünlerde ikiser tane yenebilir..Bademi de tavsiye ederim.Günde 10-15 tane yenmesi tavsiye ediliyor.Bir avuc ölcüsünce..

      1 kuru hurmanin 15-20 kalorisi varmis.Cok yârârli olmasina kârsi Kilo aldirirmis..Günde 3 taneden fazla yemek Kilo aldirdigi gibi kan sekerinide cok yükseltir.zayiflamak isteyenler dikkat. etmeli..

      Sil
  11. Biraz önce denedim bu tarifi, yulaf ezmem yoktu yulaf kepeği vardı ayrıca bir çorba kaşığı organik dut pekmezi ekledim nefis oldu, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle geri dönüsümler almak cok sevindirici,yorum biraktiginiz icinde tesekkürler.Afiyet olsun.

      Ben de yeni pekmez aldim,bir daha ki sefere eklerim o zaman ;)

      Sil
  12. Harika bir diyet kurabiye tarifine benziyor, denemek zorundayız kesinlikle... :)

    YanıtlaSil
  13. selamlar. bu akşam deniyorum. geri dönüş yapacaağım. teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  14. Sabah kahvaltıda sütün yanına süper gidiyor 2 tanesi doyuruyor zaten öğlene kadar tok tutuyor bayıldım tadına evdekilerde sevdi saklıyorum yapınca 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Denediginize ve begendiginize cok sevindim😍

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma