28 Ağustos 2014 Perşembe

ELMALI PASTA - APFELKUCHEN

ELMALI PASTA - AFPELKUCHEN
Is gezisinden bugün dönen ese, en sevdigi pasta pisirilmez mi? PISIRILIR VE KAHVEYLE

AFIYETLE YENIR :)



KOLAY LEZZETLI ELMALI PASTA

MALZEMELER :

125    gr. margarin  ( ben 120 grama 1 yemek kasigi tereyag ekledim)
125    gr. seker
200    gr. Un
     2   tatli kasigi kabartma tozu
    1    paket vanilya sekeri,vanille
     3   yumurta
     4   orta boy elma
          istenirse badem file
          istenirse kayisi receli,üstüne sürülecek parlaklik vermesi icin
Elmalarin kabugu  ve cekirdekleri temizlendikten sonra , ince dilimlenecek

YAPILISI :
Oda sicakligindaki yagi, seker ve vanille ile krema kivamina gelene kadar mikser ile cirpiyoruz.
Yumurtalari tek tek ekleyerek,cirpip,arka arkaya ekliyoruz.
En son, kabartma tozu eklenen unu ,eleyerek karisima katip,biraz karistiriyoruz,bu kismi tahta kasiklada yapabiliriz.
Yaglanip,hafif un serpilmis kepceli kaliba döküyoruz.Isterseniz dikdötgen orta boy borcam,ya da baska kalipta olur.Ama  kalip fazla büyük olmamali.
Dilimlenen elmalari hamurun üstüne diziyoruz.Hafif üstlerine bastiriyoruz.
File bademleri serpiyoruz.
Önceden 175 derecede isitilmis firinin alt sirasinda 35 - 40 dk.pisiriyoruz.
Firindan cikarinca Silikon firca ile kayisi recelini pastanin üzerine sürüyoruz.

* Istenirse hamuruna 1/2 tatli kasigi tarcin  ve bir limonun kabugunun rendesi eklenebilir.
* Istenirse unun yarisi yerine badem unu konabilir.
* Istenirse üzerine pudra sekeri serpilebilinir.

32 yorum:

  1. Harika görünüyor :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. cok begendim coook, elmalari hangi asamada koydugunu yazmamissin Sulecim veya ben mi bulamadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Elmalari dizmeyi unutmuuuuuus.Elmasiz,elmali Pasta ;)
      simdi êkledim,.Sagolasin Sevcan.Dikkat eksikligi ..Sevgilerle...

      Sil
  3. Ben pasta sevmem ama bu çok güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook begenilen ve bir okadârda kolay bir pasta.Tesekkür ederim.

      Sil
  4. mmm harika görünüyor badem ayrı bir tat veriyordur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,güzel bir tad verdigi gercek,isteyen üstüne tarcinda sepebilir.Elmaya cok yakisir.

      Sil
  5. baş döndürücü bu fotoooo. yine akrabalara sölüyüm :) eşin senin değerini bilsin söle onaaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Ablam ilk kez margarinli tarif geldi :)
    Ellerine sağlık çok güzel görünüyo :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinali margarinli,evde yeterli tereyagi olsaydi hepsini tereyag ile yapacaktim. :)
      Yillar önce Margarin cok kullanirdim. Son bes senedir yemekleri sicak soguk olsun zeytinyagi ve bazende tereyagi ile yapiyorum.Nadirende olsa Margarin kullaniyorum :)

      Cook tesekkür ederim.Birde itiraf gelsin.Aksam yemegi yerine 1 dilim yedim,dayanamayip ikinci dilimide yedim :))
      Güzel olmustu,tavsiye ederim...

      Sil
    2. Ay ablam bizde de artık katı yağ kullanılmıyo tereyağa benim zaten alerjim var anneminde kolestrolü var :)
      Olur öyle arada sen onun acısını çıkarırsın ben eminim ki :))
      Denemek lazım ablam ben teşekkür ederi tarif için :)

      Sil
    3. Seymacim bu tarifi sivi yag ilede yapabilirsin.100 ml .yeterli olacaktir.

      Sil
  7. ellerine saglik, süper görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Viva.Sen bilirsin bu pastayi :)

      Sil
  8. O kadar canım çekti ki,ama şuan direkt yemeği:) Eline sağlık.Blog açtığım günden beri rahatım ne yapsam diyede düşünmüyorum,bir tarifi denerken tereddütede düşmüyorum..iyi oluyor böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kusura bakmayin ,Yayinliyoruz böylede ...Malzemesi az yapimi kolay,haftasonuna denersin belki.Uzun zamandir Pasta pisirmemistim,iyi oldu :)

      Sil
  9. Şahane bir görüntü ellerine sağlık...Elmalı pastanın bu tarifini ilk kez görüyorum
    Deneyeceğim sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  10. Almanların ne kadar çok elmalı tatlı tarifi var, değil mi? Ben küçük kızıma hamileyken strudel yapacağım diye dellenmiştim. :)) Hamuru aç filan, sonra da beğenmemiştim. Nedense fotoğrafı görünce aklıma o geldi. Strudel hikayesini de bir ara yazayım. İyi oldu. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten cok fazla cesitleri var.Bu pastanin yanina cirpimis sahne (krema,krem santi,schlagsahne ) cok yakisir ama ben yapmadim :)

      Tek sevmedigim ve simdiye kadar yapmadigim bir Pasta "Strudel",oda cok meshurdur ve sevilir.Bir kere yemistim ve hosuma gitmemisti.
      Hikayeyi merak ettim simdi :)

      Sil
  11. Off off bu nasil guzel birseyyyyy :)) ama ben bunu yapar ve yerimm :) ellerinize saglikk

    YanıtlaSil
  12. O nasıl güzel görünüyor öyle,harika :) Olsa da yesek.. :)
    Bi ara yaparım artık :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,yapin ve ailecek tadina varin.Sevgilerle.

      Sil
  13. En çok sevdiğimiz elmalı pasta....görselin güzelliği ve taaa buralardan belli olan lezzeti ile muhteşem,ellerine sağlık şulecim....önerin için çokkkkkkkkkkkkkk teşekkür ederim canım...dün verdiğin çay tarifini aldım ama henüz kynatma fırsatım olmadı...dün halihazırda iş yerinde yanımda bulunan 7 otlu çayı yapıp içtim ve inanılmaz bir şekilde yarım saat içinde kendimi çok iyi hissettim...burun deliklerim açıldı ve nefes almaya başladım...şu anda yine iş yerinde aynı çaydan yaptım içiyorum...gece yatarken antihistaminik almadım sabaha karşı müthiş hapşırık ve burun yanması ile uyandım,her gece aynı durumdayım gerçi ama bu sefer kışın olduğumuz nezle gibiydi ve sabrediyorum...demekki sıcak otların faydası oluyormuş...ilgin ve önerin için tekrar çok teşekkür ederim,sağol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Tülincigim. Sifali caylardan yararlanmak iyidir.Insan deneyerek ,kendine iyi geleni bulmali.Zencefil bana cok iyi geliyor.Sikayetinin biraz olsun azalmasina sevindim.Sevgilerle..

      Sil
  14. Süper süper süper.... :) Görüntü muhteşem :) Bu tatlı ve pastalar beni her zaman ayrıca çekmiştir :) Senden de böyle güzel bir pasta tarifi görmek çok güzel Şule abla, ellerine kollarına sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bu tarz tarifler gelebilir :)

      Begendigine sevindim....Sevgilerle canim...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma