10 Ağustos 2014 Pazar

TAM BUGDAY UNLU KREP, KABAKLI -HAVUC VE PEYNIR DOLGULU

  


 
SÜPER LEZZETLI SEBZELI KREPLER-DÜRÜMLER


 
MALZEMELERI:

1      su bardagi tambugday unu
1      su bardagi süt
1/2   cay bardagi maden suyu ya da su
1/2   cay kasigi kabartma tozu
1/2   kabak, rendelenmis
1      yumurta
1      havuc, rendelenmis,biraz yag ile sotelenmis
2      kibrit kutusu kadar ezilmis beyaz peynir,sart degil ama
Zeytin, cekirdekleri cikarilmis tabii :)
Dereotu
Icine sürmek icin krem peynir
 zeytinyagi,siviyag, tavayi yaglamak icin

YAPILISI:
  1. Yumurtayi iyice çırpın,
  2. Sütü ekleyip çırpın,
  3. Un, kabartma tozu ve tuzunu ekleyip akışkan bir kıvam elde edene kadar çırpmaya devam edin,
  4. En son rendenin ince tarafıyla rendeleyip suyunu sıktığınız kabakları ekleyip karıştırın,
  5. Yağsız tavayı firca ile yağlayıp iyice kızdırın,
  6. Karışımı her seferinde ince bir tabaka şeklinde dökerek üstü göz göz olana kadar pişirin,
  7. Bir spatula yardımıyla çevirip diğer tarafını da kızarana kadar pişirin.
  8. Pisen krepleri , iclerini doldurmadan önce sogutun.
  9. Kreplerin ortasina krem peynir sürüp ,üzerine havuc sotesini dizin,kiyilmis dereotunu  ve zeytini yerlestirin.
  10. Kenarindan baslayarak rulo yapin.
  11. Servis tabagina dizerken ortadan kesin.
  12. Bu malzemeden 7 tane krep cikiyor.



SAHANE BIR TAT


Dün sabah erkenden kalktigimda ,sakir sakir yagmur yagiyordu ve hicte kesilecege benzemiyordu.
Gidip  cavdar ekmekcigi alamiyacaktim , evde de ekmek olmayinca , kahvaltiya krep yapmayim dedim.
Tercihimi tam tahilli undan yana kullanip, malzemeleri hazirlamaya basladim.Ögle yazdilarimin cokluguna bakmayin, cok kisa sürede hazir oldu .
Önce hamuru hazirladim, o dinlenirken havucu hazirladim.Burada ,bir gün öncede kalan havuclu,kabakli yogurt salatanizda ise yarayacaktir.

* Ben hamurun icine biraz peynirde koydum ama sart degil.

* Hamur dinlendikten sonra biraz maden suyu ekledim ,kivamini sulandirmak icin.Tavaya kolayca yayilabilmesi icin.

* Tavayi isindiktan sonra kenara cekip , hamurdan yarim kepce döküp , sallayarak tavanin her yerine yayilmasini sagliyorum.

* Beyaz unda kullanabilirsiniz tabii ki, ama tam bugday unuyla yapmanizi tavsiye edecegim.Cok lezzetli ,doyurucu oluyor.Beyaz unluda kabaklar daha belirgin ve rengide yesilimsi oluyor.

* Krepleri genis bir tepside yayip ,sogutun ki,krem peynir erimesin.

*  Krepler ,sade ya da sadece krem peynirlide lezzetli oluyor.

* Tam tesekküllü bir diyet , saglikli beslenme kahvaltisi, günlerde, bes caylarinda, börek, pogaca alternatifi olmaya aday bir lezzet.Sadece bir deneyin, hep yapmak isteyip, vazgecemiyeceginiz  pratik bir tarif ( cok mu iddali oldu ne?) .Ilk defa bu sekilde yaptigim ve begendigim icin yaziyorum.                                                  
                                                        

 
 

Ögleye yakin, gec bir kahvalti yaptik ( oglumda gec kalkinca ) . Krepler bitince yagmurda
durmustu :)
Yagmurun sayesinde bu nefis krepleri yapmis oldum.3 tanesi yedim ve bütün gün tok tuttu.Aksam hafif bir seyler atistirdim,yemek yeme ihtiyaci hissetmedim.Bu tatil boyunca yemek düzeni biraz bozuldu.Günde iki ögün yetiyor.Arada meyveler,sular,caylar,kahveler derken zaman geciyor.
Haftaya iznimin bitmesiyle eski düzene tekrar dönüs yapilacak insaallah.

17 yorum:

  1. Merhaba Şule daha önce de yazdığım gibi bloğunu çok beğeniyorum. Uygulanabilir, faydalı bilgilerle dolu. İçerik sağlam.Ben diyetime devam ediyorum. 108 kg. çıktığım yolculukta şu an 74 kg. oldum. 14 kg daha verip, sağlık için gerekli kiloya inmeyi hedefliyorum. Diyet yaparken beslenme rutinimi renklendiren bloğundaki tariflerden bolca faydalanıyorum. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,Voltran.Maasallah diyeyim,süper bir basari ve istikrar.34 kg. gitmis ,14 kilo da yavas yavas gidecek.

      Basari öykün ,büyük bir motivasyon olacaktir saglikli beslenerek,bunu bir hayat stili yapanlara,yavas ama gercekci zayiflayanlara,zayiflamak isteyenlere.

      Sanirim hala Mevsimlerden Roma saglikli beslenme listelerini uyguluyorsun.Ne mutlu bana saglikli ve basit tariflerimin kullanilmasi, ise yaramasi.
      Tesekkür ederim.Sevgilerimle...
      Birgün basari hikayeni yayinlamak istersen blogum acik sana :)

      Sil
  2. ayyy ben krepçiyim yaaaa. deneyim bunu da. sen bi de sinem yeter beslenmek içiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak dene:) Pisman olmazsin :)

      Sen hergün yorum yazmalisin bloguma :)))

      Baktin mi bilmem,birde karabugdayli krep var,o da güzeldir.Elma püreli.

      Sil
    2. ayyy iyi mi geliyo yorumlarım yaaaa heyooooo :) sen de çok tatlı yorumlar yapıyon kiii amaa :)

      Sil
    3. Deeptone'cum tesekkür ederim, beni de unutmamışsın tabi başka bir sinem den bahsetmediysen, ben üstüme alındım :)
      Krepler harika olmuş Şule abla, tarifler kaydediliyor: Ellerine Sağlık

      Sil
    4. sinem.

      sensin tabiii. istanbulda iyi tatiller sana. büyükadaya da git amaaa :) kitap için bendeki kitap listelerine de bakabilirsin. istiklal beşiktaş kadıköy iyidir kitapçıya gitmek için bi deee :)

      Sil
    5. Nasıl sevindim anlatamam :) Teşekkür ederim :)
      Bol bol gezicem, oraya da giderim seni mi kırıcam :)
      Listene hiç bakmazmıyım, her seferinde kitap alıp gidiyorum ama bu sefer daha çok olucak gibi :)

      Sil
  3. Yarın sabah deneyeceğim, bakalım nasıl olacak : ) Çok lezzetli görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucu merak ediyorum,tattan eminim ama yinede zevkler degidik oluyor :)

      Sil
  4. mutlaka deneyecegim bende sulecim, eger gec olmasaydi simdi bile yapmak isterdim:)) ben krepe bayiliyorum da:)
    krem peynir ve havuclusunuda hic denememistim, cok güzedir ama eminim lezzeti..
    dogrusu bende su sira cok karisik besleniyorum ama yesil caya alistim biraz..
    senin nasil gidiyor yesil cay ile aran? birde spor yapiyormusun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün kahvaltida iki fincan ictim,karanfilli.Son günlerde dâha cok, disarda bïsiklet sürüyorum,gecen oglumla kostum 8 tur,3 hizli yürüme modunda.
      Ertesi gün basenlerde biraz kendini belli etti.Ondan sonraki gün Leslie ile 3 Mile yürüdüm,yorumda yzmistim hangisi oldugunu.(günde (9-10mile yapan ben hamlamisim)7-8haftayâ yâkin ciddi spor yâpmayinca,böyle oluyor.Dünde parkta yürüdüm ve parktaki spor aletlerine bindim.

      Yavas yâvas ,hergün spor yaparâk eski fit forma dönme yolundayim :))

      Benim cok hosuma gitti,umarim seninde gider.Sonucunu bilmek isterim canim :))

      Sil
  5. ben de tam buğday un almıştım, bu hafta sonu krep yapayım :))

    YanıtlaSil
  6. Pazar günü kısmetse bunla başlıycam.Tam buğday ununu listeye ekliyorum şuan,çok iyi fikir gerçekten..

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma