7 Ağustos 2014 Perşembe

YESIL CAY

 
 
 
Yesil cay alirmiydiniz ?
 
Son senelerde hayatima giren yesil cayin , günde 2-3 fincan tüketilmesi öneriliyor.Ramazan

dolayisiyla cok icemedim tabii.
 
Simdi yeniden icmeye basladim.Yag yakici özelligi var diye de abartmamak
 
lazim.Diyetisyenlerin de önerdigi bu cay özelikle karin bölgesindeki yaglarin yakilmasini
 
hizlandiriyormus ki, bunu da icindeki kateşin adı verilen antioksidan madde sagliyormus. Limon
 
suyu konularak icilirse antioksidan etkisi cok artiyormus diye okumustum.Buruk bir tadi oldugu

halde sekeriz rahat icilebiliniyor.

Soguk olarak,maden suyu karistirip,isterseniz Stevia katip icmeyide deneyebilirsiniz.Lipton Green
 
Tea gazozu tadinda oluyor.
 
Cilteki kirisikligi geciktirdigi,Alzheimer hastaligini önledigi söylenen ve bunun  gibi bir cok

yararlari olan bu cayi tüketmekte fayda var.

Blogger arkadaslardan gelen icim önerileri :

*  karanfil, çubuk tarçın ve minik bir damla bal ekleyerek
 
 * bergamot aromalı

 

27 yorum:

  1. Aynen canım kesinlikle tüketmeliyiz ... Ben de bir dönem aldığım kiloları yeşil çay sayesinde çok kolay verebilmiştim. :))

    YanıtlaSil
  2. Bende bir ara bayağı bir takılmıştım alışkanlık yapmıştı sabah akşam devamlı içmekten tansiyonum dibe vurmuştu,Artık makul ölçülerde içiyorum,özellikle sinirlendiğimde sinirlerimi yatıştırıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle aksam icilmemesi tâvsiye ediliyor uykusuzluga sebep oluyormus.Depresyona iyi geldiginide okumustum günde 4 Fincan icenlerde depresyonun etkilerinde bir hafta icinde azalma olup,kisiler kendilerini daha mutlu hissediyormus.

      Sil
  3. Günaydın Şuleciğim, yeşil çayı epeydir ben de içmiyordum. Yararlarıyla birlikte hatırlatman çok iyi oldu . Maden suyuyla karıştırp tüketmek harika fikirmiş.

    Bu arada bir kaç gündür senin yazılarını geç görmemin nedeni yayın akışının yoğun olması sanırım. Çok fazla yayın olunca ben gözden kaçırıyorum herhalde. Sevgiler, güzel bir gün diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da güzel mutlu bir gün dilerim canim :)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık ve de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Tadını hiç sevmesemde faydalarından dolayı içmeye çalışıyorum dediğin gibi maden suyuyla belki daha hoş bir içimi olabilir sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kullandigim Yasemin cay ilaveli.Kokusu cok güzêl,icimide digerlerine göre daha yumusak.

      Bio yâprak cay olarak almistim.Yesil cayda demlenme süresi cok önemli.2-3dakikadan sonra süzmek gerekli uzun süre demlenirse Bitterstoffe - aci tad veren maddeler suya gecip ,kekremsi tad veriyor.
      Cayin miktarida önemli bazen fazla korsam tadi acilasiyor.

      Birde yaseminlisini deneyin,belki hosunuza gider :) Sevgilerle

      Sil
  6. Bende hamilelikten kalan kilolarimdan kurtulma döneminde bol bol içerdim. Benim bildiğim kadarıyla metabolizmayı hızlandırıp yağ yakımı sağlıyormuş. Hatırlattığın iyi oldu içeyim bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada hatirlamaliyiz degil mi? :) 1 hafta raporluydum üstüne 2 haftalik izinde girince 36 beden pantolonlâr dar gelmeye basladi.
      Sporu yavas yavas artirïyorum ve yesil cay ve Sassy su hazirlamaya ,icmeye ara vermeden devam etmeli.
      Dün Sassy suyun,suyunun suyunu ictim :) Nasrettin Hoca gibi.:)

      Malzemeyi süzmeden tekrâr su ekledim,beklettim ve ictim.Denemediyseniz tavsiye ederim.Sicak yâz günlerinde ferahlatici ,inceltici özelligi vâr.



      Sil
  7. ben çok severim yeşil çayı bayılırımmm bayılırım :)) özellikle limon sıkıp içince daha hoşuma gidiyor. son zamanlarda da bergamot aromalısını keşfettim tavsiye ederim :) afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bergamo aromalisini denemedim.Gördügüm an alirim :)
      Sevgilerle

      Sil
  8. Diyet yaptığım zamanlar bende içerdim günde 1 bardak. Gerçekten faydası olduğunu düşünüyorum. Ama tadını hiç beğenmiyorum biraz soğutup ilaç içermiş gibi kafaya dikiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook sicak bende icemiyorum.Ilik ya da soguk daha güzêl yudumlaniyor...

      Sil
  9. Bitki caylarinin bir cogunu tuketiyorum ama yesil cay en fazla ictiklerimden :) Cok severim :) Yazin sicak sebebi ile caylara ara verdim ama kisin yine devam ederim :) Vazgecilmezlerimden :) Ellerine saglik Sule abla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade Mi iciyorsun yoksa aromali Mi ya da limonlu?

      Cook seven birinden sirrrini ögrenmek isterim :))))

      Sil
    2. Genellikle sade iciyorum Sule abla, sicak iceceklerde de hic seker kullanmam. Birakali coook aman oldu, iyi ki kullanmiyorum. Herkese tavsiye ederim.
      Demlenmeye biraktigimda bazen de icine cubuk tarcin atiyorum, daha da hos bir aromasi oluyor :)

      Sil
  10. yesil cay bana kendimi cok iyi hissettiren bir cay olsada, nedense kahve kadar keyif alamiyorum o yüzden ne zaman elimde bir fincan cay olsa mutlaka bir gün öncesi cok abarttigimdandir...
    ama bunu mutlaka degistirip artik en az 1 fincanda olsa icmekmistiyorum ;)
    cok tesekkürler paylasimin icin canim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook keyif aldigim söylenmez ama yararlari icin icmeye devam :) Sevgilerle...

      Sil
  11. Demliğe bayıldım, afiyet olsun. Ben de karanfil, çubuk tarçın ve minik bir damla bal ekleyerek içiyorum yeşil çayımı. Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi fikir.Karanfile bayilirim,tarcinda severim,deneyecegim.Iyi günler.

      Sil
  12. ay ben hep hazır alıp içiyom kii :) poşet yanee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende genelde poset aliyorumda.Dudu diye bir arkadas önerince almistim :)

      Sil
  13. Ben bi ara yeşilçayı değişik bitkilerle karışık yapıyodum ama en iiyisi limonlu buzlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle sicak günlerde ,mis gibi ..Güzel günler dilerim canim...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma