10 Nisan 2014 Perşembe

DIYET KAHVALTISI VEYA ÖGLEN ICIN : SEBZELI ,TOK TUTAN OMLET VE DIYETTE YEDIKLERIM

BOL SEBZELI VITAMIN BOMBASI OMLET
Teflon tava hafif yaglandiktan sonra sebzeler soteleniyor; yesil sogan ,yesil sivri biber, rendelenmis

kabak, kirmizi paprika...

SEBZELER YUMURTA ILE BULUSUYOR
Biraz sütle cirpilan iki yumurta,sebzelerin üstüne dökülüyor ve  karistirilmadan pisiriliyor, pismeyi

hizlandirmak icin kapak örtülebilir.Arada icine yulaf kepegide koyarim.

Üzerlerine pismeye yakin maydanoz,roka,feslegen yapraklari ekleniyor,pulbiber serpiliyor ve

omlet  afiyetle yeniyor.Tabaktaki hali maalesef yok :)) gec kalindi!

Sabah kahvaltida cavdarli peynirli tost, zeytin yaninda Türk kahvesi vardi .Öglen sebzeli omlet ve

keci yogurtlu cacik yedim.

CACIK - TZATZAKI
 
Kendi mayaladigim keci yogurdumun sonunu kullandim, hayretler icinde kaldim,eksime,küflenme

yok, sadece kivami biraz sulandi ama öyle yüzeyde su birikmedi.Salataligi ben bicakla centtim,

minicik ,minicik ..Rendelemek yerine böylesi daha hosuma gidiyor..Hic su eklemedim, genelde icine

  yagsiz Magerquark - 20% yagli sahnequark koyarim yogurtla beraber, yine susuz,ikiside koyu ,kati

 süzme yogurt kivaminda..Özellikle pikniklerde,et kizartmasinin yaninda salata ile güzel oluyor.

Üzerine roka, feslegen ,maydanoz ,taze nane koydum, maalesef dere otum bitmisti.Bir kac damla

zeytinyagi ve pul biber...Sarimsaksiz olurmu hic,olmus, koymamisim, aceleden gec fark ettim,siz

eklersiniz...

Akdeniz yesillikli salata - Gemischter Salat

Aksam yemegi olarak salata yedim ; Akdeniz yesillikleri, salatalik,yesil sogan,roka,domates,kirmizi

biber,minik turplar (Radieschen) .Ekmek, öglen ve aksam  bu hafta yasak oldugu icin ,ekmeksiz

yedim.

Sonrada bir Protein bar..

Bugün hafif gecsin istemistim.Aksam otururken ,bizimkiler atistiriyor macta seyrediyoruz;Bayern

München oynuyor, sampiyonlar liginde,bir tane misir patlagi yedim  :( Halbuki altidan sonra hicbir

sey yenmeyecekti.



Bu tabak gecen haftadan, dolmalari karabugday ve bulgur karisimindan yaptim, cok merak

ediyordum sonucu ,bizimkiler fark ederde ,begenmeyip yemezler diye.Kimse anlamadi,lezzette bir

farklilik yoktu :)

Oglumda yedi, yedi diyorum icini, disindaki sebzeler bana kaliyor :(

Yogurtla karistirirsada pismis sebzeyi yiyemiyor.Bende kücükken pirasayi,karnabahari

sevmezdim,simdi severek yiyorum,belki oda ilerde yer.

Diyecegim ,bulguru kullandigimiz her yerde , karabugdayi karistirarak ,yiyebiliriz. Sevgiden de

duyunca dolmalarda kullandigini ,cesaret edip denedim, uzun zamandir istiyordum yapmayi .Ben

 haslanmis sekilde kattim.Dolmalarin suyunu her zaman az koyup,cektiriyorum,bizimkiler

 sevmiyor .Bir günde böyle gecti iste..Belki saglikli beslenip, kilo vermek isteyenlere fikir olur...

4 yorum:

  1. Harika fikirler, harika alternatifler Şulem, eline sağlık.
    Bugün yemeklerimiz çakışmış; öğlen yemeğinde benzer bir omlet, salata, akşam yemeğinde, etli sebze, cacık:))
    Karabuğdayı dolmada bizimkiler de anlamıyor. Ben haşlamadan kullanıyordum ama senin karabuğdayla ilgili postundan sonra kaynar suda bir beş dakika bekletiyorum, güzelce yıkayıp, öyle kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende fark etmedim tadini :) Yogurtlu cilekli karabugday salatasinda da fark etmemistim, ama elmali,sade kurubugdayi yutmakta zorlanmistim.
      Artik her dolma yaptigimda icine katarim :)
      Sevgicigim,sanada teseklürler, senden cesaretle denedim...:))

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma