4 Nisan 2014 Cuma

KARABUGDAYLI, ELMA PÜRELI , NEFIS SAGLIKLI KREP : DIYET VE SAGLIKLI BESLENENLER ICIN IDEAL



Elma püreli, karabugday unlu, krep


1 su bardagi tam bugdayli karabugday unu
1 su bardagi süt
1 su bardagi su yada maden suyu
Biraz tuz, tavayi yaglamak icin sivi yag
1 yumurta
Elma püresi, (Bio, ben hazir aldim),Agave surubu,bal (istenirse)


Yumurta köpürene kadar cirpilir,sivilar,tuz eklenir cirpilir ve un  katilip tekrar cirpilir.

Ben bekletmedim,  hamur biraz dinlenirse daha iyi olur.

Tava hafif yaglanir, bir kepce tavaya dökülür ve her tarafina yayilacak sekilde sallanir.2 dk.kizartilir

ve cevrilir diger yüzüde pisirilir..

Cook kolay, cabuk hazirlaniyor ve harika bir tadi var.Ilk yapisim,karabugday unu ile ve sonuc

mükemmel.Siddetle tavsiye ederim.

Elma püresi yerine bal,diyet recel, normal recel,nutella, bitter cikolata kullanilabilir.Oglumda

cok sever.Onada yapar ,yediririm artik :)

Bu malzeme ile 4 tane cikti.Tabak boyutunda ,ben 2 ince birde denemek icin biraz kalin yaptim,3

tane cikti.Tavaniz kücükse fazla cikabilir.

SAGLIKLI KREP


Haftasonu kahvaltida cay,kahve ile iyi gider.

Karabugday ununuz yoksa mutfak robotunda, blendirda karabugdayi cekebilirsiniz, aktarlarda un

olarak cektirebilirsiniz.Ben unu hazir aldim.Karabugdayin faydalarini ve özelliklerini burdan

okuyabilirsiniz.

Elma püresi sürülmüs, rulo yapilmis seklini cekemedim, makinanin aküsü bitti , sonra ekleyecegim

resmini .Afiyet olsun...





9 yorum:

  1. Yine döktürmüşsün becerikli arkadaşım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Yine döktürmüşsün becerikli arkadaşım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif senin icin Ömürcügüm.Listendede vardi sanirim karabugday.

      Hazir, kutuda satilanlari görünce evdede yapabilirim deyip,denedim.Yulaf krebinden daha kolay yapiliyor.Daha lezzetli.
      Saglikli,kilo derdi olmadan yenebilecek güzel bir yiyecek oldu.
      Ben bir parti daha yaptim oglum icin.3 tane yedi :)
      Tabii, ne oldugunu söylemedim,normal krep zannetti. :) aslinda cok secicidir :)

      Sil
  3. Güzel tarif:) Ben çocuklar küçükken tam buğday veya kepekli un kullandığımda içine kakao katar, çikolatalı diye kandırırdım. Şimdi tadından ayırd ediyorar:))

    YanıtlaSil
  4. Hmm çok lezzetli görünüyorlar..madesuyuyla hiç denemedim.Haftasonu bir kaçamak yapabilirim sanki...eline sağlık Şule :)

    YanıtlaSil
  5. Zeynepcigim, bence bu kacamak yerine gecmez, Karabugdayin zayiflatici özelligi, glutensiz olmasi, kalorisinin az olmasi, elma püresi,benimkinin sekeri dogaldi,pismis elmanin bagirsaklara iyi gelmesi, kabizliga özellikle,lifli olmasi, icinde tarcinin kan sekerini düzenlemesi,bir kasik bal zaten izinli, vs..

    Karabugdayi,elmay,tarcinla Müsli gibi yemekten daha zevkli :)) Yaninada yesil cay, metabolizma cayi, mis gibi zayiflama ögünü...
    Bence gönül rahâtligiyla yiyebilirsin.
    Kizininda hosuna gidecektir .Kizininkinin icine tereyagda sürebilirsin,daha leziz olur.
    Öpücükler kizina,sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim..kızımdan sana öpücükler....

    YanıtlaSil
  7. Aradım buldum Ellerine sağlık, Çok güzel bir lezzet olmuş gibi gözüküyor... En kısa zamanda yapmayı yeğliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül rahatligi ile yiyorum.Beyaz unlusada sahane oluyor ama su sira biraz
      uzak duruyorum :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma