18 Nisan 2014 Cuma

BAL KABAGI TATLISI VE CUMA SELAMI






Balkabagini kücük kücük dogradim , seramik tavanin icine koydum, üzerine Agave surubu

gezdirdim. Biraz su damlattim, kisik ateste, kendi buharinda yumusayana kadar pisirdim.

Tabaga alip üstüne biraz daha Agave surubu gezdirip, sogumasini bekledim, ceviz serpip afiyetle

yedim.( bizimkiler sevmedigi icin bir porsiyonluk yapildi,hepsi gördügünüz tabaktaki kadardi)

Tatlisi oldukca hafif olan bu tatlinin, beyaz-esmer seker ikiside ayni kullanmadigim icin saglikli,hatta

diyete uygun oldugunu düsündügüm halde,agave surubununda sagliksiz oldugunu ögrenmis

bulundugumdan Post basliginida degistirdim. Sekere alternatif arayislarim sürecek, bu konuda

önerisi olanlar varsa  ve yazarsaniz sevinirim.

Dis etlerimin hassasiyetinden dolayi dis doktorum sekeri yasaklamisti...Her türlüsünü,her gidada gizli

 olan sekerleri,ketcap bile kullanma demisti.. O gün bugün beyaz seker büyük oranda beslenmemden

cikti.Steviyayi denedim,cayla beraber, zevk almadigim icin, hafta icinde siyah cay icmiyorum.Sadece

 hafta sonu cay icersem o zaman beyaz sekeri kullaniyorum..

Steviyanin tadi ,degisik bir seker tadi.Alismak uzun sürebilir.

Seker hastalari icin yemek tarifleri olan bir kitabi inceliyordum gecenlerde, tariflerin

cogunda seker,esmer seker ve bal  kullaniliyor,bayagi ilgimi cekti.

Sadece kullanim orani daha az..

Baktigim tarifler ,kek,kurabiye türü seylerdi :) kalorisi az tatlilar arayisindayim :)

Cok tatli düskünlügüm yoksada arada insani cani cekiyor.

 Sekere alternatif bir sey bulabilirmiyim  ,uzun bir arayis olacak gibi..Önerilerinizi bekliyecegim.

Sekere karsi alternatifler...?????



Sevgili okurlarim,arkadaslarim bugün evdeyim,evdeyiz.Almanyada dini gün,hiristiyanlarin en önemli

 günlerinden " Karfreitag " -  " Karagün, Kara cuma, Yas günü ", Hz. Isa' nin

carmiha gerildigine ,öldügüne inandiklari gün.Pazar ve pazartesi bayram günleri.

 Hz.Isa' nin öldükten sonra tekrar canlanip,ayaga kalktigina inandiklari ve  kutladiklari gün.

Tatilden istifade bizimkiler Cuma namazina gittiler, bu her zaman mümkün olmuyor.Okul,is...

Bende burdan hepinize hayirli ve mutlu Cumalar diliyorum...






Resim Google' den alintidir.http://ilgiliforum.com/cuma-mesajlari-hareketli-t78905.0.html

6 yorum:

  1. Afiyet olsun canım ama ageva şurubu ile ilgili bir link veriyorum istersen bir bak...
    http://www.sadehayat.com/sasirmadik-agave-surubu-misir-surubundan-daha-zararli/

    YanıtlaSil
  2. Simdiye kadar bu konu hakkinda arastirma yapmadigima sasiriyorum.Arada kullandigim,bu seker alternatifi olarak gördügüm ürünün saglikli imajinin aksine ,gerceginde hicte saglikli olmamasi ilginc.Bio-reform marketlerde yok satan Agave surubu alis veris listemden cikti.
    Ilginc olan Vegan ve saglikli beslenme bloglarinda kullaniliyor olmasi.
    Artik kullanim malzemelerindeki bütün malzemeler büyütec altina yatirilacak.
    Uyari icin cok tesekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Canım beni dikkate aldığın için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Yanlız yorum ayarlarından yorumun hemen yayınlandı sen onaylandıktan sonra yayınlasan daha iyi olur...istemediğin yorumları yayınlamazsın...

    YanıtlaSil
  5. Selam Şule, baldaki (dogal olan) seker zararlimi diş etlerin için? Benim aklima sadece bal geldi. Kekler icin kuru meyveleeein sekeri kafi gelir derdim ama meyve sekeride zararlilardan sanirim.

    Umarim hem kalorisi az hem saglikli bir alternatif bulabilirsin.

    Gecti ama senin de cuma günün mubarek olsun. Yurtdisinda manevi hayati hissetme biraz eksin kaliyor sanki.

    YanıtlaSil
  6. Ah ah Şuleciğim alternatif var tabii ama gördüğün gibi % yüz sağlıklı bir seçenek yok. Sağlıklı olabilecekler de sahteleri üretildiği için güvenirliliğini kaybediyor.
    Hurma şurubundan çok sözediliyor son zamanlarda ama denemeyi düşünmedim bile. Ageve şurubu gibi geliyor biraz bana.
    Ben tariflerde verilen şeker ölçüsünü azaltma yoluna gidiyorum genellikle. Eğer mümkünse pekmez veya bal kullanıyorum. Mucizenin de önerdiği gibi kuru meyveler iyi bir katkı sağlıyor.
    Steviya yı ben de çok sevmedim, sütlü kahveme ve keyif için içeceğim demleme çayıma splenda atıyorum. Hepsi için söylenen olumsuz şeyler var.
    Ya şekerden hepten vazgeçmek lazım, ya da kendimiz için en az zarlı -zararsız yok yani- olduğuna inandığımızı seçmek lazım :((

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma