20 Nisan 2014 Pazar

ISIN SIRRI DENGEDE, MPG .7 . LISTE


 





Yeni bir hafta ve yeni bir liste.Iste listemiz burda .Sadece iki ayda, ister inanin, ister inanmayin

artik hem mantimiz var hem böregimiz... Kuru fasulyemiz, her iki cesit pilavimiz, dolmamiz

 bile var... Hatta kuru yemisimiz de...

Lütfen porsiyonlarinizi kontrol edin, yemeklere koydugunuz yagi mutlaka ölcün, su icmeyi ve

mutlaka ama mutlaka hareket etmeyi unutmayin...diyor sevgili Mehtap Hanim.Listede

manti bile var :)

Gecen hafta yaptigim ve buzlugada koydugum manti tam yerinde olmus.Dikkat ederseniz üzerinde

 yag var, zeytinyagi + tereyagi.Yaninda yemis oldugum salatada da yag var,ölcüsünde tabii...

Önemli olan dengeyi kurabilmek..

Bazen corbalarima bildiginiz gibi yag koymuyorum,sebep o gün fazla kacirdigim zeytin

sayisi,findik,badem sayisi ,vs..olabilir :))

Yoksa yanlis anlasilmasin en sevdigim yag zeytinyagi,pilav ve mantilarda azicik ucundan tereyagi ve

illaki findik,badem,cevizdeki dogal yaglar.Aman dikkat ölcü, denge.. Sevgili Mehtap Hanimin dedigi

 gibi...DENGE COK ÖNEMLI. (zayiflama sürecinde,dengeyi kurabilmek adina yemek cesitlerindeki yag orani ile oynayabiliyorum,bu benim tercihim,kimseyede illa bunu yapin
diyemem, bu konuda yetkili bir degilim ,burdaki paylasimlarim  kendi denemelerim,hatalari ve dogrulari ile )

 Sanirim yavas yavas bunu hayatima adepte edebildim...Yagin büyük oranlarda azaltildigi diyetlerde

en büyük sorunlardan biri bagirsak kurulugu,kabizlik.Vücudumuzun kurumasini istemiyorsak,

saglikli yaglara dengeli sekilde yer vermeliyiz ögünlerimizde. Corbadan kistigim yagi,diger

sevdigim,vaz gecemedigim yiyeceklerle vücuduma aliyorum.

Spor yapip ,dengeli beslenmeye ,saglikli besinler tüketmeye gayret ediyoruz.Niye? Tabii

 ki ,vücudumuzdaki kötü,zararli ,bizi hasta eden , yasli gösteren yaglardan kurtulmak icin..

Ne kadar özensekte dergilerdeki süper modellerin vücut yapisina, bu biraz zor. Onlarin zayif

vücutlarindaki yag orani cooook düsüüüüük, hayat yasantilari degisik,boylari coooook

uzun,gecim kaynaklari vücutlari ,vs... valla yaz yaz bitmez gibi geliyor.

Ama idealimizdeki vücut ile uzmanlarin önerdigi ,listelerdeki ideal kilo arasinda bir sey olmali

hayalimiz,yani biraz gercekci olmak iyidir sonuca ulasmak icin yürüdügümüz yolu biraz

kisaltabiliriz :)

Bir diyetisyenin blogundaki listeden test yaptim, IDEAL KILOM 47 kg. olmali imis.

Ama suan ki kilom normalmis :) , yaglarimi eritip,47 ye düsersem cok güzel olurmus...

Benim icin bu agirlik maalesef IDEAL DEGIL .Ha ,bakin 50 ye bir sey  demem,52 de olur,hic itiraz

etmem :) Bir deri bir kemik olmak istemem...Ya siz ?

Bu yaziyi daha önce yazacaktim ama son iki  gün cok yogundum,dogru düzgün internetede

giremedim. Cumartesi isten  sonra, evde kahvalti-ara ögün , arkadindan alisverise ciktik,aksam

gec saatte evdeydik.Ayaklarima kara su indi derler ya,ayni öyle.Büyük zaman dilimini ogluma

kiyafet,ayakkabi aramakla gecirdik :) Günün sporu,yürüyüs oldu...

Pazar,yani bugün arkadaslarimizi agirladik.Günün sporu evde yapilan sporlar,temizlik,yemek

pisirmek.Burdan bakabilirsiniz ne, ne kadar kalori yaktiriyor diye :)))


Herkese  iyi günler dilerim..Sevgilerle...Resim Google'den alintidir





6 yorum:

  1. Ne kadar güzel denk gelmiş ben de bugun azicik dengeye degindim. Millet olarak mutfagimiz gayet saglikli ama biz dengeyi koruyamiyor porsiyon kontrolu yapamiyoru (m) z.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok haklisin canim. Ah,su kontrolü her zaman elimizde tutabilsek sorun kalmiyacak da, neyse insaalah onuda basaracagiz.Amerikalilarin sözü hosuma
      gitti.
      Sevgilerle

      Sil
  2. Yorucu ama güzel bir hafta sonu olmuş.İyi ki rutinimizi bozan böyle durumlar var. Yoksa hep aynı, hep aynı, hayat çekilmez olurdu:))

    Yeni listemiz çok acaip Şuleciğim. Metabolizma feleğini şaşıracak, bünye bayram edecek:))) Bir yandan oh oh derken, diğer yandan verilen kilolar geri gelir mi ki demeden edemiyorum... Ama "işin sırrı dengede" değil mi. Dengeyi sağlarsak sorun yaşamayız.
    Şuleciğim benim ideal kilom 57 kg çıkıyor. Ben de hedef olarak bu kiloya ulaşmayı düşünmedim hiç. İdeal vücüt ölçüleri verilir; 90-60-90 falan. Böyle bir şey mümkün mü? Bana hep saçma gelmiştir. Herkesin vücut yapısı farklı, bu ölçülere uymaya çalışmak çok kişi çin mutsuzluk kaynağından öteye gitmez. Yani bize dayatılan ideallere takılmak yerine kendi idealimizi belirleyip, onunla mutlu ve sağlıklı olmayı öğrenmek, kabul etmek gerekir.
    Sen benim tanıdığım "sağlıklı beslenme, sağliklı yaşama" formülünü oturtmuş ender insanlardan birisin. Dr. Mehtap P. G. listeleri de benim için başlangıç oldu. Bu listelerin benim için son kullanma tarihi yok. Müthiş eğitici ve öğretici bir beslenme programı, kıymetini bilmek gerekir.
    Şuleciğim çok sevgiler, selamlar... Sağlıklı ve mutlu bir hafta dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkli ama gercekten yorucu olmus ,yaslaniyorum herhalde :)

      Sevgilerle

      Sil
  3. sevgili kizlar paskalya bayrami nedeniyle bir yogunluk bir yogunluk havaalani doldu tasti kolumun agrisida cabasi kilom sanki durdu gitmiyor biryerlere :( yada dönemsel mevsimsel bilmiyorum lodosun bile kiloyu tartida cok cikarabildigini okudum sasirdim kaldim hemde 2 kiloya kadar..Neyse kizlar bende epeydir yazmak istiyorum 7 yildir calisiyorum havaalaninda binlerce insan gördüm belkide milyonu bulmustur (abartmayayim) onca kadin inanin gercekten zayif vücudu orantili olan icin size yüzdelik vermeye kalksam zorlanirim yani yok gibi birsey bazen genc kizlar-bayanlar oluyor karin dümdüz bel ince bacaklar uzun ama bu kisiler böyle yaratilmis yani biz nekadar cabalarsak cabalayalim vücut yapimiz neyse oyuz...Zumbaya gittigim zamanda bakiyorum inanin 3 bayan var ince hatta cok fazla bana göre ama onlarda dogal öyle özel birsey yaptiklari yok spora cok önem veriyorlar birde tabii bizim mutfagimiz gibi abartili mutfaklari yok basit seyler salata ile gecitiriyorlar cogu zaman aksamlari ama geri kalan bayanlar baktigimda ya gögüs yok kalca var yada tam tersi yada gögüs yok ama koca bir göbek yalniz en incede bile o göbek cikiyor azda olsa sanirim biz bayanlarin kaderi bu..Birde tabii gercekten sisman olarak adlandiracagim kisiler var ki bunlar cogu harekette cok zorlanip yapamiyorlar buda isin sadece sporla olmayacaginin göstergesi

    Evet demek istiyorumki önemli olan saglikli olmak en öncelik sonrada oradan buradan etleri firlamayan fit bir vücut olabildigi kadar dedigim gibi kusursuz kimse yok..Bugün In touch dergisini aldim Bob Geldofun kizinin bu zayiflama merakindan dolayi hayatini kaybettigini yaziyordu ve diger ünlüleri gösteriyor hepsi cok tehlikeli ilaclar aliyor ve korkunc görünüyorlar yani ben birakin erkek olarak bir kadin olarak bile dönüp bakmam bunlara acidim hallerine yazik cok yazik birde genckizlara kötü örnek oluyorlar en tehlikeliside o zaten

    Ben Sevgili Mehtaptan cok sey ögrendim denge adina kendime haftada bir serbestlik verdim sadece cts ama serbestlikden anladigim sabah normal bir kahvalti öglen cogunluk birsey yok kahve belki Aksamada izgara et ve salata eger esime pilav vs hazirladiysam 1-2 kasikda ondan ama cok nadir

    Bunu hayatimiza tam oturttugumuz an pek kilo sorunu cekmeyecegiz ama bunun icin daha zaman var galiba baksaniza ister istemez geri dönüsler yasiyabiliyoruz hala

    Sulecigim sen en caliskanimizsin cok takdir ediyorum seni hep böyle saglikli ve enerjik kalmani dilerim

    öpüyorum sizi kizlar kendinize cok iyi bakin

    YanıtlaSil
  4. Bob Geldof 'un kizinin yaptigi asiri sebze suyu diyetinden ölmüs olabilecegini yazdilar.Ama kesin bir sey ortaya daha cikmadigi icin Post yazmaktan vazgecmistim.

    Hamilileliklerinde bile diyet yapmis ve dogumdan sonra yine devam.Yani öyle asiri kilolu bile degilken.Bir noktadân sonra hastalik derecesine geliyor bu zayiflama isi.

    Magersucht-aclik bagimliliginin etkisinden ölmüs ihtimali ne kadar korkunc.Sagliksiz diyetler,sok diyetler,tek yönlü diyetlerin vücuda verdigi hasar cok.

    Genetik yapinin disina fazla cikilamasada ,spor ve saglikli beslenmeyle yavasta olsa , vücudu yipratmadan,kimyasallardan uzak yasantimizi düzenleyebiliriz.

    Bu dilegin hepimiz icin olsun.Amin...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma