4 Nisan 2014 Cuma

DIYET KIRMIZI MERCIMEK CORBASI


Yagsiz ve unsuz  nefis ,saglikli diyet corbam


Hepimizin bildigi ve cogunlukla herkesin sevdigi  , bitkisel Protein corbasidir, kirmizi mercimek

corbasi. Veganlarin hayvansal Protein yerine cok kullandiklari bir besin türüdür ,ayni zamanda.

Pisirdigim hafta havuc , patetes izinli olmadigindan koymamistim.

Normal sartlar altindayken, kirmizi mercimegi , kuru sogani ,havucu , patetesi ve kemikli eti, bir

dis sarimsagi hep beraber düdüklüde 15 dakikada pisiririm.Bazen süzgecle süzer bazende blendirdan

 geciririm.Bol biberli,naneli, kimyon ve tereyag- zeytin yagi karisimini üstüne gezdirip yine bol

 limon suyu ile afiyetle icerim.Misafirlerimde cok begenirler.Kivami hafif koyu seviliyor bizim

evde..

Sosunu tabaklara böldükten sonra koymak, diyette olanlara büyük kolaylik oluyor.

Sebzeli ve kemikli haliyle cok lezzetli olan corba , sade haliylede mükemmel bir tat.

Yukarda gördügünüz yagsiz ,unsuz,kemiksiz ve sebzesiz hali.Bol limonlu, baharatli cok doyurucu

ve cok saglikli.Calisan bayanlar icin büyük kolaylik,  düdüklü tencere fisladiktan sonra 15 dakikada

hazir ,yaninada salata nefis. Özellikle yazin aksam ögününde ideal, hafif bir secenek.

Evet, biz yazinda sicak CORBA icenlerdeniz.

Hic unutmam, oglum kücükken arabayla avrupa turuna cikmistik, yolda kuru seyler ; evde

yaptigim,köfteli ekmekcikler, vs..den bikinca Avusturyada mola verip, corba icecek yer

aramistik, bulamadik.Türklerin islettigi yerlerdede yoktu, corbaniz varmi diye sordugumuz bir

restorantta ; sicak corbayi yazin bulamiyacagimizi, soguk corbalari oldugunu söylemislerdi :))

Simdi yagsiz ,unsuz olurmu hic demeyin ,deneyin lütfen.Begeneceksin eminim.Ama annemin unu

kavurarak yaptigi mercimek corbasinin yanina yaklasamaz, o baska :))))

Afiyet olsun, kilo olmasin....



11 yorum:

  1. jillianla sporumu yaptim,kendimle gurur duyorum.yoruldum ama yaptiktan sonra kendimi iyi hissediyorum.simdi sekersiz Türk kahvesi ve dinlenme vakti.

    YanıtlaSil
  2. missss sulecimm, kokusu taaa buralara geldi inan:) ellerine saglik canim!! cok sevdigim bir corbadir mercimek corbasi!!

    YanıtlaSil
  3. Biraz zeytinyağı ve yulaf unu eklesen diyetin bozulurmuydu ?
    Ben de yaz kış çorbayı çok severim ,temmuz sıcağında iftarda her akşam çorbamızı içtik geçen ramazan :)
    Dediğin gibi belki sadece bize has bir alışkanlıktır :)))

    YanıtlaSil
  4. corbanin yaninda baska yemekte vardi, yag hakkimi orda kullanmistim, yoksa tabii ki olurdu. :)

    kahvalti ve arada yulafli keklerimden yemistim :)

    Yani ,durumu dengelemek istemistim :) sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. Bende bayilirim ,canim.
    Eskiden ekmekleri kücük keser,sivi yagda kizartir,üstüne koyup yerdik,sahane bir tat
    Olurdu, simdilerde degil ama koruma döneminde arada yapilir, di mi?

    YanıtlaSil
  6. eveett:)) ahh sulecim koruma dönemi sanki benim icin hayal, umudumu yitirmiyorum ama tartida bir ileri bir geri gidiyorum:/
    yaz kis bende corbayi coook seviyorum, mercimek corbasinin yeri ayri ama:)
    bu sabah oglum öyle cok agladi ki okula (krese) gitmemek icin bende is yerinden izin almak zorunda kaldim, umarim bu da yeni bir aliskanliga dönmez canim...gönlümüzde razi olmadi zorla götürmeye, hic yapmazdi cünkü..anne babalik hep imtihanlarla dolu, nerede dogru nerede yanlis yapiyor insan bazen bilmekte güclük cekiyor..ama kalbimin sesini dinledim, bugün oglumla evdeyiz:)
    güzel bir gün diliyorum hepimize!
    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O günlerde gelecek, biliyorum.
      Günün tadini cikarin... Ama dikkat edin ,alismasin...Bizim Burda yine yagmur yagiyor, sizlere bol günesli ,bir gün dilerim ...

      Sil
    2. Nil ikinize de kıyamam. Olan olmuş tadını çıkarmak en güzeli:))
      Ya çok hoşuna gider, yarın yine aynı şeyi yaparsa?? Geçenlerde bu gibi durumlarda "anne-baba nasıl davranmalı" konusunda bir yazı okudum(benim çocuklar biri 21, diğeri 18 yaşında. Torunlara hazırlık yapıyorum galiba...:)). Takip ettiğim bir blog var, tavsiye ederim:
      http://alternatifanne.com/ceza-mi-yoksa-mantikli-sonuc-mu/
      Sana da güzel bir gün ve sevgiler canım...

      Sil
    3. cok tesekkür ederim sevgicim, okumazmiyim hic!! tanidik geldi aslinda blogun ismi ama hatirlayamadim nereden canim..o gün aksam oyun oynarken ögrettmeninij degismis olmasinda ki mutsuzlugundan bahsetti: ama artik hep baska ögretmen geliyor diyor mutsuz bir ses tonuyla..daha iyi anladik bizde simdi nedenini canim, en iyisi saniri, zamana birakmak..ani degisikliklerde cok zorlaniyoruz..hayirlisi canim! ama cok tesekkür ederim! eminim torunlarinda cocuklarin kadar cok sansli olacaklardir! ne mutlu!! cok öpüyorum! hayirli aksamlar

      Sil
  7. Şuleciğim güzel bir alternatif, eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma