8 Nisan 2014 Salı

ISPANAKLI, PEYNIRLI GÖZLEME ; SAGLIKLI, NEFIS DIYET KAHVALTISI ICIN :)




NEFIS EV YAPIMI GÖZLEME



Gözleme ,simdi diyetteyiz diye yemeyecekmiyiz ? Ben yerim, kacamakta degil, niye olsun ki?

Bütün hafta beyaz unlu bir sey yememistim, her gün degisik unlu ekmekciklerden yedim.Tamam

belki tam bugday unu ile karistirsam daha da saglikli olurdu , bir daha ki sefere,zaten aylardir

yemememistik.Birazda bizimkileri düsünmek lazim ama :)



Ispanakli,peynirli gözleme - Spinattasche mit Käse



Bunu haftasonu , sabah kahvaltisina yapip ,evdekilerede süpriz yapabilirsiniz.Bol ispanakli,bol

peynirli ,mis misss !

Bir gün önceden ispanagi temizlerseniz, hamuru mayalarsaniz, sabah kalkinca hersey hazir, size cayi

 demlemek, gözlemeleri yapmak kaliyor.
 
Malzemeler:

Ispanak           (bir bag)
Peynir             (bir su bardagi )
Instant Maya   (bir paket, yarim kilo un icin)
Süt,su              (birer su bardagi )
Tuz,kirmizi pulbiber,karabiber
Un, tam bugdayunuyla karisik beyaz un (500 gr)

Ölcüler kisi sayisina göre artirilir.

Bir bag ispanagin sadece yapraklarini kullandim.Öncelikle ayikladiktan sonra yapraklari musluk

 altinda suyla yikayip, dogramadan 3 kere suda beklettim,her seferinde yeniledim suyu.Sonra

 yapraklari ,salata kurutucusunda kuruttum. Buzdolabina poset icinde koydum,aksamdan.

Sira hamuru mayalamada, hamur mayalandiktan sonra yine posete koydum,biraz

 büyükce,durdukca siserse diye, saklama kabinda olmuyor, zaman gecince cikan gazin hacminden

 kapak ativeriyor.

Sabah kalkinca bezeler alinip ,istenilen boyutta acilir, ben elektrikli pizza tavada yapiyorum,icine iki

 tane sigiyor.Teflon tavada da yaglamadan kücük boyutta yapabilirsiniz.


Ispanagi ince dograyip,ezilmis peynir ile karistirdim.Icine baharatlari koyup ,elimle karistirip,

mincikladim.Ispanak biraz ezilsin diye, bazen incecik soganda koyarim, bizimkiler sevmedigi icin

eklemedim.Bezeyi acip, icten koyup, üstünü kapattiktan sonra tavada pisirilir.

Arkali önlü kizarinca ister yaglayip, ister yaglamadan afiyetle yersiniz.Icinde sebzesi,peyniri olan

 nefis, doyurucu,  saglikli bir yiyecek.Yanina domates,salatalik, daha ne olsun.


Biraz ugrastirici ama degiyor :)  Bu arada ,bizimkiler  "Niye peynirli yapmadin, peynirli olsa daha iyi

 olurdu", deyince, 2-3 tanede peynirli yapildi...:) Pazar günü afiyetle yendi,cok sükür.

Simdi ,bu kadar bilinen tarif icin bu kadar yazi , belki kücük tüyolar ise yarayabilir,kimbilir?


Kahvalti icin bir öneri :)

Sevgiyle ve saglikla kalin.Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,dediğin gibi tam buğday unuyla yapılabilir.
    Canım çekti şimdi görünce ,ben de pazar kahvaltısına yapayım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecek sefer tam bugdayunu yara yariya katilacak :)

      Ekmegin iznli oldugu ögünlerde gayet güzel,sakinmadan yenebilir.Yagin fazla kullanilmamasindan börek yeme ihtiyacini,arzusunu giderir.

      Sil
  2. müthiss görünüyor sulecim, ellerine saglik canim!! en cok sevdigim yiyeceklerdendir birde yaninda cay oldumu:) kendim hic denemedim dogrusu, cesaretim yoktu taki yazini okuyana kadar;) hemen bu hafta sonu denemezmiyim hic:)
    kuskonmaz corbasinida bugün deneyecegim, cok sey ögreniyor ve hemde saglikli besleniyorum sayende cok tesekkürler sulecim!!! tek kelimeyle harikasin!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, ne güzel iltifat bu böyle. Isten gelipte,okuyunca yorgunluk falan kalmadi.
      Mahcup oldum,tesekkür ederim.Inan zor degil, kimileri hamuru acamam ,egri bügrü olur diyor, olsun kim görecek,bende yapa yapa ilerlettim :)

      Sil
    2. O diyenlerden biri de benim:))
      Bizde hamur açma işi eşime ait.
      O ne yaparsa (tabii ara sıra) ben de afiyetle yerim;) Genelde pazar günleri fırından alınmış ekmek hamuru ile çiğ börek yapar. Ben en baştan "hamur işinden anlamam" diyerek işin içinden çıkmıştım, hala da açma işlemi olan tariflerden uzak duruyorum. Aslında bir nevi hamur işinden uzak durma taktiği benimkisi.
      Yapanları da takdir ediyorum elbette Eline sağlık Şuleceğim:))

      Sil
    3. Cok sansliymissin :))
      Tesekkür ederim canim..

      Sil
  3. Hamur açabilecek kadar çalışkan bir kadın değilim:(hele ki pazar sabahı... ben bunu hazır yufka ile deniycem tembel işi yani...sevgiler eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun, canim.

      Benim yufkalar idare ediyor,ben Burda günlük yufka bulamadigim icin elim mecbur, o yüzden arada bir ,canim cekince yaparim, bizimkilerin aklina bile gelmez,ayni manti gibi :)) sule

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma