13 Nisan 2014 Pazar

METABOLIZMA HIZLANDIRICI ,ANTIOKSIDANLI, MEYVELI YULAF SÜTLACI

SAGLIKLI MEYVELI SEKERSIZ  SÜTLAC

Dün annemle telefonda konusurken ,babamin kücük bir operasyon gecirdigini ,gecikmelide olsa

ögrendim (basur memesi ). Gurbette olunca ,üzülürüm diye cogu seyden gec haberim oluyor.

Anneme hemen yulaf sütlaci yapmasini,yulafin faydalarini ,sindirim sistemine nelerin iyi gelecegini

anlatmaya basladim,internetten detayli bilgi almasini söyledim.Uzun bir konusmadan sonra,sanki

icim biraz rahatlamisti.Aksam ayni sekilde babamlada konustum.Yarin gidip yulaf ezmesi

alacagini,deneyecegini söyledi.Dikkat edilmezse,yanlis beslenmeye tekrarlayabilcegini anlattim,biraz

kafa sisirdim :)

 Saat 6:00 da kalktim, oglumun futbol macini izlemek icin bugün izin aldim.Grubun en güclü

takimina karsi maclari vardi.Gidip ekmekciklerden aldim,güzel bir kahvalti yapti.

Canim ekmekcik yemek istemiyordu..

Sabah sabah yogun bir sis vardi, günes ortaliklarda gözükmüyordu.Üsüdüm resmen.

Dünkü konusmalarin etkisiyle

kendime yulaf sütlaci yaptim (lapa demek istemiyorum,aklima tadsiz ,tuzsuz pirinc lapasi geliyor).

Icimi,ruhumu isitsin diye ,en sevdigim haliyle sütle pisirdim,ilidiktan sonra meyve ile Vitamin

takviyesi ,bomba gibi bir ögün oldu.Yulaf bana cok iyi geliyor, bir sekilde mutlu oluyorum

(bebek,mamasina benzedigi icinmi acaba ;) ) Yulaf sütlacinin bilinen adi ; Porridge..

Porridgenin cikis yeri Iskocya ama en cok yenildigi yerler Ingiltere ve Irlandadir.Amerikanin  ve

Avustralyanin büyük cogunlugunda enerji veren,sevilen bir kahvalti cesitidir.

Yulaf sütlacini ,süt allerjiniz varsa,altermatif iceceklerle, soya sütü,badem sütü, hindistan cevizi

sütü ,pirinc sütü,hatta meyve sulari ile yapabilirsiniz.

Icine, özellikle cocuklarin kahvaltisinda findik,ceviz, badem,vs.. katabilirsiniz.

Soguk günlerde,bugünkü gibi ilik,sicak günlerde soguk tüketirim.Bagirsak dostu bu besini

sofralarimizdan eksik etmiyelim.Saglikli beslenenlerin,kilo vermek isteyenlerin ,büyüme
 
cagindaki cocuklarin ,yasli insanlarin,vs.. beslenme listesinden eksik olmamali.


YULAF SÜTLACI - PORRIDGE

3-4 kasik yulaf ezmesini , 1  su bardagi az yagli sütü pisirdim, bugün biraz koyu yaptim, kivami koyu

olursa sütle,suyla acabilirsiniz.Bir kac damla  Agave

surubunu ilindiktan sonra damlattim,cesitli meyvelerle süsledim (bugün cilek ve frambuaz;

antioksidan ) ,birazda tarcin serpip yedim, mis gibi,kolay,süper saglikli bir ögün.Acikinca hemen

 yapilacak kadar basit,metabolizma hizlandirici özellikleri barindiran saglik hazinesi.Ben tek kisilik

yaptim.

Yulaf sütlacini sevdiginiz meyvelerle,kuru yemislerle,kakao,vanilya özütü ile deneyin.Cok esnek bir

 tarif.. :) Afiyet olsun....

Bu arada ,cocuklar 0:0 aynadilar ve 1 puan aldilar.Hic yenilgi almadan ,grup birincisiler.Daha 3

maclari  var, ama grup atlamayi garantilediler :)




11 yorum:

  1. Cumartesi aksaminiz mutlu gecsin, sevgili arkadaslar.Postta yazmamisim ...

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun Allah şifa versin
    bende kahvaltılarda severek yiyorum ilk yaptığımda görüntüsünden dolayı bu yenirmi demiştim:)meyvesiz sade çok lezzetli geliyor bana sizin de haftasonunuz güzel geçsin oğlunuzu da tebrik ederim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim,bende tarcinli sadesini daha cok yapardim, simdilerde meyveliler yogulukta... :)
      Ben bu bu bebisi cok sevïyorum,her blogu acisimda bana gülümsemesine bayiliyorum,masallah,nazar degmesin...

      Sil
  3. Şule geçmiş olsun. gurbette olunca çok şeyden haberdar olunmuyor..oğlunuda tebrik ederim.yulaf sütlacıda en kısa zamanda deniycem..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim, maalesef gurbette olmanin dezavantaji.Allah büyük acilar yasâtmasin..Sevgilerle

      Sil
  4. Şuleciğim geçmiş olsun. Tatile gelince bol bol özlem giderirsiniz inşallah.
    Ben yulafı yoğurtla daha çok sevdiğime karar verdim:)) Arada bir değişiklik olsun diye sütlacını da deniyorum, tatlandırmak için de bal ve pekmez kullanıyorum:)
    Şulem oğlunun şampiyonluk haberini de bekliyoruz:)) İyi hafta sonları sana da...

    YanıtlaSil
  5. Sevgicigim ,insaallah. Sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle geçmiş olsun..Allah herkese şifası olan hastalıkar versin vericekse..Ben bu bu sütlacı kızıma yapıcam bugünlerde bağırsak sorunu başladı maalesef...Oğlununda şampiyon olmasını diliyorum...iyi haftasonları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydinlar !

      Zeynepcigim,kizin icin kivamini sulu yapmani ve icine armut yada elma rendelemeni tavsiye ederim,birazda tatlandirirsan iyi olur.pismis elma armut püresi kabizliga cok etkili..Üstünede 1bardak su icir.yulaf kendi agirliginin 3kati su cekiyor...Bir haftadan sonra düzelmezse dr..gösterirsin.

      Sil
  7. cok gecmis olsun sulecim!! o kadar iyi anliyorum ki seni! Allahim saglik sihhat versin tüm Türkiyedeki sevdiklerimize, gözden uzakta olsalarda gönlümüzün bas kösesindeler hep aklimizda yüregimizdeler!
    oglunu ve hep yaninda durdugunuz icin sizide tebrik ediyorum! eminim daha neler neler basaracaksiniz hep birlikte!
    okuyunca bile icimi isitan bu tarifi ilk firsatta deneyecegim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim.Seninde aynisini yaptigindan eminim, cocuklarimizi en iyi sekilde desteklemek,yönlerdirmek,onlara sahip cikmak cok önemli,yoksa ilerde cok pismanliklar yasariz.Allah korusun,ortam cok kötü.Allah yardimcimiz olsun.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma