16 Nisan 2014 Çarşamba

PROTEINLI, ZAYIFLATAN KISIR ; KINOALI KISIR VE KINOANIN ÖZELLIKLERI




ZAYIFLATAN KINOALI KISIR


Uzun zamandir canim kisir istiyordu, söyle bol nar eksili,limonlu,bol acili...

Bulgur yerine Kinoa kullandim.Yapilis asamalari ayni.Kinoayi yikadiktan sonra iki kati suyla ,yagsiz

 pilav gibi pisirdim,dinlendikten sonra  acisi hafif, kirmizi biber-domates salcasi karisimindan

koyup,az

zeytin yagi ekleyip karistirdim.Kuru domatesleri minicik dograyip kattim.

Baharatlari; kimyon,kara-kirmizi biber ekledim,limon suyundan ,nar

eskisinden koydum. Bol yesillikle ;

maydanoz,dere otu,yesil sogan ile harmanladiktan sonra afiyetle yedim...





Eger Kinoa bulamazsaniz,esmer bulgurla yapabilirsiniz, oda sagliklidir sadece Kinoanin Protein orani

 cok yüksek ve zayiflatici özelligi var.

Deneyecek olanlara afiyet olsun,yag olmasin...

KINOANIN FAYDALARI NELERDIR?





Kinoa benzersiz bir bitkisel protein kaynagidir.2013 Yılı "Birleşmiş Milletler Bölge Ofisi" PPA

"2013 Kinoa Yılı" ilan edilmisti..

NASA bu tahılı astronotların beslenmesinde kullanıyor. Protein açısından çok güçlü. Tüm

 aminoasitleri, A, B, C, D, E ve K vitaminlerini içeriyor. Lif oranı çok yüksek. Üstelik tadıda

lezzetli... Bulgurun girdigi heryerde kullanilabilinir.

Yüksek demir içeriği nedeni ile vegan yaşayanlara, kansızlık problemi olanlara ve kabızlık

problemiyle karşılaşanlara önerilen bir besin.Sadece veganlarin degil normal beslenenlerinde yemesi

gerekir...

Günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamak amacıyla salataların içine eklenerek tüketilebilir. İçindeki

kalsiyum ise bir bardak sütteki kalsiyumdan daha fazla.

Bugday ve cavdardan daha fazla kalsiyum, iki kati demir  ve bugdaydan 50% daha fazla Vit E

icerir.

Mangan ve bakirdan zengindir.Karbonhidratlar Mangan tarafindan izole edilir ve kemikler sürekli

yenilenip,tamir edilerek saglamlasir ve kuvvetlenir.

Migren hastalarinda positif etkisi görülmüstür.Benseriz Magnezyum kaynagi (70% bugday ve

cavdardan fazla) kilcal damarlari rahatlatir ve daralmasini engeller. (Migrendeki karekteristik özellik)

Kinoa yiyen migren hastalari daha az atak yasadiklarindan bahsetmislerdir.(Riboflavin etkisi),Kinoa

Riboflavinden zengindir.Gluten ve tahil allerjisi olanlar rahatca kullanirlar...




15 yorum:

  1. Güzel bir tarif olmuş..Faydalarını, nelere iyi geldiğini anlatmanızda ayrıca çok iyi.sanırım kinoa yeni yeni tanınıyor.Bu kadar yararlı bir besin her şekilde tüketilmeli..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Evet ,bende gecen seneden beri taniyorum,sadece tek kötü yani pahali olmasi her zaman alinip, yenemiyor,keske birâz daha ucuz olsa.

    Yorumunuza sevindim,iyi aksamlar...

    YanıtlaSil
  3. her an yeni bir bilgi yeni seyler ögrenmek beni cok mutlu ediyor sulecim:) kisiri cooook severim, ama kinoa ile hic bilmiyoru, tadi nasil olur acaba..ince bulgur ile yaptigim icin hep ilk firsatta bu saglikli versionunuda deneyecegim...
    son günlerde maalesef hic memnun degilim kendimle, motivasyonunu kimsenin etkilemek istemem o yüzden detayli anlatmayim..ama dün tekrar daha bir siki azimli yoluma devam ediyorum:) yesil caya agirlik verdim sulecim, ne zaman kahve icsem yanina bir bisküvi bir cikolata derken listenin disina cikmisim:/
    harika müthis tarifler bunlar sulecim, gecenlerde hepsini defterime not ettim:)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun icin sevindim Nil.Arada hepimizin motivasyonu düsüyor, yanliz degilsin.Güzel sözlerin icin tesekkürler.
      Önemlisi yeniden baslamak canim,bu ara bende az ictim yesil cayi,yeniden baslamali.Sevgilerle

      Sil
  4. Nil'in yazdıklarını okuyunca ben de not mu etsem diye düşündüm. Buradan girip bakarım nasılsa diye üşengeçlik ediyorum, blog'unu sakın kapatma Şuleciğim:))

    Ben bu kinoa nın adını hep duyarım ama kendisine bir türlü rastlayamadımdı. Dün 3M migrosta baklagil reyonunda gördüm ve tanıştık kendisiyle. Onu bilmem ama ben pek memnun olmadım: 500 gr'ı 27 tl yani kilosu 54 tl.Vejeteryan veya vegan olanlar için gerçekten muhteşem bir besin ama et tüketenler açısından epey pahallı geldi bana.

    Diğer yandan yararlarına bakınca ilaç-benim gibi arada migreni tutanlara-yerine kullanılınca o paraya değer diye de düşünüyorum. Tadını merak ediyorum, bir gün paraya kıyıp alınca senin bu güzel tarifini deneyecğim Şuleciğim, eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske ucuz olsa her zaman kullanabilsek.Yeni tanindigi icin yada az üretildigi icin pahali olabilir..Burda bir Paket 500gr. 5 € kadar :(

      Gecen Enginar gördüm markette,alip denesem dedim.Bir kac sefer Türkiye'de
      yemisligim vardi.
      Tanesi 1 Euro ve kücücüktü almadim,onuda sadece ben yiyecegim icin degmez dedim:(

      Sil
  5. merhaba , ben daha öncede yorum bırakmıştım fakat yayınla butonuna basmamışım demek ki:)
    sayenizde ilk defa duydum bu kionayı belki gördüm ama dikkat etmedim bilmeyince insan pek bir cahil oluyor ilgilenmeye tenezzül etmiyor Sevgi'nin yorumunu görmesem ilk fırsatta alıp deniyecektim :) 54 tl vermek yerine hiç yemeden de zayıf kalabilirim diye düşündüm yine de merak ettim ya ben bunu 100 gr da olsa alır yerim :):) şule sayende o kadar güzel bilgiler öğreniyorum ki emeğine yüreğine sağlık sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum cok pahali :(
      Tabii canim,onlari yemiyecegiz diye zayiflamayacagiz diye bir sey yok.
      Sadece deneme meragimdan,böyle seyleri arada alir yaparim.Gidim,gidim kullanarak :)
      Tesekkür ederim,sizlerle hayat daha bilincli ve renkli geciyor.Iyiki acmisim bu blogu.Sevgilerle

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım ama ben ilk defa duydum hep ince bulgur veya esmer bulgur kullanırdım...hayırlı cumalar...
    Yorum ayarlarından kelime doğrulamayı kaldırırsan daha çok yorum alırsın naçizane tavsiyem,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlara bakayim,benimde hic hoslanmdigim bir sey, otomatikman oldu galiba .
      Ayarlamamistim.Tesekkürler.Bendende sevgiler...

      Sil
  7. Sevgili arkadaslar,kelime dogrulamam varmis, haberim yoktu sevgili Tülin

    arkadasimdan uyari geldi,sagolsun.

    Düzenleme yaptim,bir yorum birakirsaniz sevinirim,olmusmu ayari..Haber verin,emi.

    YanıtlaSil
  8. ayarlar olmuş:)) güzel bir hafta sonu dileklerimle ......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürlerrrr.Günesli gececek bir hafta sonu olur insaallah.Burda hava yagmurlu ...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma