7 Nisan 2014 Pazartesi

KUSKONMAZ CORBASI VE KUSKONMAZIN FAYDALARI


KUSKONMAZ-SPARGEL-ASPARAGUS


Kuskonmaz vitamin yönünden zengin bir sebzedir, özellikle Kaliyum degeri cok yüksektir.Fosfor,

kalsiyum ve  A, B1, B2, B3 , B6 ve C, K  vitaminleri icerir. Kuşkonmaz lif, manganez, bakır,

 potasyum ve protein için iyi bir  besin kaynagidir.

Yesil kuskonmazda bu degerler ,beyaz kuskonmazdan daha yüksektir.Seker hastalari ve kalori

bilincli beslenenlerin tercih ettigi bu sebze ,1 kilosunda sadece 180 kalori bulundurur.

Kuskonmaz taze yenilmelidir, vitaminlerinden ve aromasindan faydalanmak icin alindiktan sonra

tüketilmelidir.Eger hemen kullanamiyacaksaniz, islak peceteye sarip, buzdolabinda 1-2 gün

tutabilirsiniz.Dondurucuya koymak icin temizlenip, porsiyonladiktan sonra buzluk posetlerine konur.

Ön islem gerekmez.Donmus kuskonmazlar, buzluktan ciktiktan sonra direkt kaynamis suya atilir, 5-8

 dk.pisirilir.






LOW FAT KUSKONMAZ  CORBASI TARIFI

500    gr. Beyaz kuskonmaz
4        su bardagi tavuk suyu
1        su bardagi az yagli süt
2-3     yemek kasigi Schmand, krema yada creme fraîche
1/2     cay kasigi limon suyu
1/2     cay kasigi tuz ve karabiber
2        kasik nisasta ( un , yulaf kepegi )
Bir miktar ince kiyilmis maydanoz( istenirse)


Tarif Shape dergisinden alinmistir.Low fat and easy weide puplication.Asli 4 kisilik olup, ben 3

kisilik olarak ayarlamaya calistim..

Kuskonmazlari temizlendikten sonra , 2 cm olacak sekilde kestim.Önceden hazirlamis oldugum tavuk

suyu ile kaynattiktan sonra isiyi kisip, yumusayana kadar kapagi hafif acik pisirdim.Uc kisimlarini

kenara aldim,sonradan eklemek icin.Gerisini püre yaptim.Sütü ve nisastayi ekleyip,koyulasincaya

kadar karistirarak pisirdim.Schamand-kremayi ilik su ile ilitip,  corbaya ekledim.Limon suyu ve

baharatlar eklenir.( ben baska bir tarifte gördügüm sekli yaptim, limon suyu ,baharatlar ve biraz

maydanoz blendirdan gecirilip ,corbanin üstüne dökülür ).Kaselere koyunca kuskonmazin uclari süs

olarak üstüne konur.

Öneri: 500 gr bize az geldi, daha yogun kuskonmaz tadi icin miktar artirilabilir,sosdaki maydanozu

 incecik dogradim,bu miktarla blendirlamak güc oldu ve isterseniz bütün kuskonmazi blendirdan

gecirebilirsiniz.Isteyen Schmand-krema koymayabilir.

Icimi hos ve hafif ,saglikli bir corba oldu.Yine yapilacak,esim ve ben begendik.Oglum, tabii ki

icmedi....


KUSKONMAZIN FAYDALARI :

•Kanı temizler

•Kolesterolün düşürülmesinde yardımcıdır.

•Karaciğer ve mide için yararlıdır.

•Gözleri, kalbi ve sinirleri kuvvetlendirir.

•Cilde canlılık verir.

•İdrar söktürür ve idrar yollarını temizler.
 
•Hazmı kolaylaştırır.
 
•Diş ağrısını hafifletir
 
•Karaciğer şişliğini ve el ayaklarda görülen şişkinlikleri indirir ,kadinlar  regl dönemi öncesinde

  tüketirlerse adet öncesi oluşan şişlikler ve ödem için iyi gelir.
 
•Dalak hastalıklarında faydalıdır.
 
•Zihin yorgunluğunu giderir.
 
•Kalp hastalıklarından doğan ödemleri giderir.
 
•Sivilce ve egzamanın iyileşmesinde yardımcı olur.
 
•Cinsel isteği artırıcı etkileri olduğu belirtilmektedir.
 
•Terletici özelliğiyle vücuddan fazla suyun atılmasını sağlar.
 
•Kuşkonmaz sebzesi sebzeler içerisinde en çok folik asit içerendir.
 
 Kuskonmazin en cok   corbasi yapılır ya da garnitür ve salata olarak yenir.Haslanmis patetes ve
 
 hollandaise-hollandez sosu ile ayrilmaz bir bütün gibidir.Kisa süre piyasada oldugu icin ,alip bu
 
 özelliklerinden faydalanmalidir. Dondurucuya koyarak ,uzun süreli kullanabiliriz bu zayiflatan
 
 vitaminli sebzeyi...
 
Bel soğukluğu, böbrek ve mesane iltihabı olanlarla, çok sinirli kimselerin kullanmaması gerekir.Çiğ şekilde yenmesi alerjiye neden olabilir. Böbrek ya da gut sorunu olanlar kuşkonmazı yememeli ya da az tüketmelidir.

 SAUCE HOLLANDAISE À LA DUKAN

1  yumurta sarisi
1 tatli kasigi Senf-hardal
1 damla limon suyu
Biraz tuz - biber - Muskat
1/2 tatli kasigi sirke
30 ml yagsiz süt
3 yemek kasigi Magerquark - süzme yogurt


Yumurta sarisini hardal ve limon suyu ile benmari usulüyle köpürene kadar cirpin.Biraz koyulasana

kadar  bekleyin.Baska bir tencerede sütü hafif isitin.Hazirladiginiz yumurtali krem ile karistirin ,iyice

 birbiriyle kaynassin. Baharatlari ,sirkeyi koyun.En sonunda yogurdu katin,cirpin.Kalorisi

süper az,dukan usulü hollandez sos hazir.Haslanmis patetes ve kuskonmaz ile harika olacaktir....


14 yorum:

  1. Günaydinlar...

    Son günlerde havalar hep bozuk gidiyor,günes gözükmüyor..
    Yagmur yagiyor sürekli...
    Yinede günesi selamlama hareketleri, Plank ve tabii ki Jillian ile egsersizlere devam..
    Fast Week haftasi basladi.
    Öglen ve aksam karbonhidrat yok !
    Kolay gelsin hepimize....

    YanıtlaSil
  2. Tadını hiç bilmediğim bir sebze.Bütün sebzeler gibi çok da yararlı. Fakat Türkiye'de oldukça pahallı ve tazesi pek bulunmuyordu geçtiğimiz yıllarda. Şimdi büyük marketlerde hem taze, hem de konserve olarak bulunuyor ancak dediğim gibi biraz pahallı ve kuşkonmazlı pek tarif de yok

    Tadını hep merak etmişimdir, ilk fırsatta alıp, senin tarifini denemek istiyorum. Eline sağlık Şuleceğim. Bir de şu "hollandanise sos" nasıl bir sos dur? Olur da garnitür olarak denersem kullanmak isterim:)) Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicigim, bu sosu ben evde hic yapmadim.Yilda 1-2 kez anca kullanirim.
      Erimis tereyagi,yumurta sarisi ve limonla yapiliyor.Yani cokta kalorili, Almanlar kuskonmazi,haslanmis patetesle cok seviyorlar, yanindada domuz pastirmasi ile.

      Et yemeklerinin yanina cok yakisiyor.
      Ben aldigim zaman sosun light olanini aliyorum,hazir.
      Kuskonmaz burdada cok pahali, özellikle yesili.Indirimde oldugu zaman aliyorum,ilk ciktigindada bayagi pahali oluyor,sonra ucuzluyor.
      O yüzden Internette videolar var nasil temizlendigi,pisirildigi hakkinda ,alirsan önceden bakmani tavsiye ederim..Cok belirgin bir tadi yok,tatlimsi, hafif odunumsu :)) zaten odun corbasida derler.Kökleri kullanilmaz,sert ve odunumsu görüntüsü olur.Dukanin hafif Hollandaise sosunun tarifini postta yazayim...sevgilerle

      Sil
  3. merhaba
    bende tazesini hiç görmedim diyebilirim,konsevesi var ama nasıl olur hiç bilmediğimden denemedim bugüne kadar...şu hafta bitsin denemeyi düşünüyorum...eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Sagol canim,bizde nadir yeriz.Bu kadar faydasini ögrendikten sonra daha cok yapmaya calisacagim,hatta ucuzlayinca alip, dondurucuya koyacgim.Coguda konservesinden yapiyor.Ben hic denemedim..

    YanıtlaSil
  5. Dukanin hollendez sosunun tarifinide hatirlayip yazdim postta.Kalorisi az ,kolay.Sevgi aklima getirdi,sagolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sos tarifi için. Çorba soslarımıza benziyor biraz. Bu şekilde kullanmak ilginç olacak:))

      Sil
    2. Prensip ayni ama diyet icin super bu Tarif.Normal tarifte 3 yumurta sarisi 250 gr.tereyagi var ???? !!!!! Yani :)) Hafiftarif.com da var,görmek istersen....
      Bir sey degil,bende hatirladim sayende :)

      Sil
  6. Sizin saglikli atistirmalar yarin geliyor,kizlar unutmadim.Kuskonmaz girdi araya.Belki bir kac daha öneri gelir...

    YanıtlaSil
  7. Hollandez Soslu mu yapsammmmm, çorbasını mıııııı? Hepsi nefffiiissssssss...
    Num num nummmmm...

    YanıtlaSil
  8. Bikinicigim, Hollandez sosu hic denemedim corbayla ama haslanmis kuskonmazla güzel oluyor.

    Klasik kuskonmaz tariflerinde y.sarisi,krema ve un ile olsada bu tarifte hosumuza gitti.
    Denersen afiyet olsun canim.


    YanıtlaSil
  9. bugün deneyecegim icin sabirsizlaniyorum:) daha önce bir kez yapmistim ama benden baska kimse yemeyince tekrar denemedim..birde sulecim ben schlagobers almistim krema niyetine creme fraiche i simdi gördüm acaba schlagobers cokmu yagli/sagliksiz olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Schlagobers sanirim Schlagsahne-krema biraz yagli olabirlir,sütle karistirip koyabilirsin.

      Birde normalinde tereyag,un ,y.sarisi,krema vs,.konan bir corba.Bu tarifte bunlar yok.Kuskonmaz zaten cok kalorisiz,diyet kremada koyabilirsin.
      Zeytinyagida koymadigimiz icin istersen koyabilirsin.Bir kereden birsey cikmaz.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma