19 Nisan 2014 Cumartesi

OKUNACAK YENI KITAPLAR VE PROTEINLI ,KARABUGDAYLI MANTI TARIFI :)






Hava hafta icinde güzelken ,bisikletime atlayip ,kütüphane yollarina düstüm ve okumak istedigim

kitabida bulunca cok sevindim.Hem sporumu yapmis oldum , hemde beni bir süre idare edecek

kitaplarim oldu...



KARABUGDAYLAR  MANTI OLMA YOLUNDA

MANTI HASLANDI ,SERVISE HAZIR


BUZLUGA AYIRDIGIM MANTILAR

BIZIMKILERIN MANTISI


Evet arkadaslar,Bu fikir manti yapmak istememle basladi.

Bir kac yumak fazla yapip ,yiyecegimizden fazlasini pisirme kagidina dizip ,derin dondurucuda

dondurduktan sonra, buzdolabi saklama torbalarina korum.Acil durumlarda kurtarici olur.Calisan

bayanlar icin kolaylik sagliyor, yillardir yaparim.

Stoklar bitince ,is basa düstü ve pamuk eller hamur yogurmaya giristi.Iki hamur yaptim,biri beyaz

undan digeride karabugday tam bugdayli un, yulaf kepegi ve cavdar unu karisimindan.

Karakura görünen ,anlasilacagi gibi esmer karabugdaydan,daha önceleride tambugday unlu

makarna pisirdigim icin ,yadirgamadim.

Kizilunlu esmer makarnalarda böyle kara oluyor, esmer bugdayin

rengi daha acik oluyor. Oglum sporcu oldugu icin, antreman  ve mactan 2-3 saat önce makarna

yer coklukla.Sade tereyaglisini sevsede,arada az salcali, kiymali yaparim (pek sevmesede).

Manti Hamuru :

1      su bardagi tambugdayli karabugday unu

1      yumurta

1/2   tambugdayli cavdar unu, biraz yulaf kepegi (sart degil,hepsinin yerine esmer bugday unuda olur)

biraz tuz.

Hafif sert bir hamur yapilir, biraz dinlendirilir.Gerisi bildik manti yapma süreci...

Hamurun özeligini bilmedigimden sebze buhar pisirme sepetinde hasladim ve yarim avuc kadarda

az tuzlu kaynar suda denedim,her iki metodda da dagilmadi :)

Karabugdayli olan benim icin beyaz unlu bizimkiler icin.  Karabugdayin özeliklerinden ,kiyma eti,

 ve yogurttan dolayi, Protein mantisi adini verdim...

Deneyeceklere afiyet olsun.

Ayrica güzel bir cumartesi günü gecirmenizi dilerim..

5 yorum:

  1. Mmm mmm! Eline sağlık becerikli arkadaşım. İlle de mantı desem herhalde karabuğdaylı protein bombasını tercih ederdim. Yapabilenlere afiyet olsun:))
    Ben şu ara Miranda Glover'in "Başyapıt" adlı kitabını okuyorum. Henüz çok havasına giremedim ama başladım bir kez mecbur bitecek:)) Yeni kitaplarınla keyifli okumalar sana Şuleceğim...

    YanıtlaSil
  2. Abla ben bikaç kez mantı yaptım ama etten dolayı mı bilmiyorum çok ağır oldu tadı hiç lezzetli değildi:(

    Khaled husseini ' nin bin muhteşem güneş ve ucurtma avcısı'nı şiddetle tavsiye ederim.. Öptüm

    YanıtlaSil
  3. Etin lezzetsiz olmasindandir.Dana kiymasindan deneyebilirsin canim.Digerlerinde karisik et,yag koyabiliyorlar,agir kokar.Bazen burdada eti cok yagli cektikleride tadi güzel olmuyor,danada alsam,arada oluyor..

    Önerdigin kitaplari daha önce okudum ve cok hosuma gitmisti,tesekkür ederim canim.Yeni önerilerinide bekliyecegim.Öptüümmm.!

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben şimdi tarifinizi deniyorum. Sadece karabuğday unundan hamur yaptım. Çok zor bir hamur dağılacak gibi duruyor zor yoğurdum toparladım . Bilmiyorum açarken ne olur . Umarım olur ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek karabugday unu ile zor olur😌 umarim emeginiz heba olmamistir.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma