8 Nisan 2014 Salı

KALORISI DÜSÜK , SAGLIKLI SNACKS ; BIZIM KIZLARIN YEDIGI, SEVDIGI :)



 


BIZ  ABUR CUBUR YIYORUZ AMA SAGLIKLISINI :))


yağsız tuzsuz patlamış mısır ,1subardağı patlamış mısıra izin veriyor diyetisyenim,hem sağlıklı hem de aburcubur :))
 
Kuru,yemiş: 4-5 adet çiğ badem, bir tam ceviz, 5-6 çiğ fındık, bir yemek kaşığı siyah kuru üzüm. Hepsini karıştır afiyetle ye:)) Her zaman değil, arada bir. Ayrıca herbiri tek başına sağlıklı birer atıştırmalık. Çok orjinal değil ama aklıma ilk gelen ve en sevdiğim bu:))
 
 
Merhaba ben bu tarifi Selahattin Dönmezden öğrendim...afiyet olsun
Hurmayı bir gece önceden ıslatın.Hurmanın çekirdeklerini çıkartıp blenderden geçirin ve içerisine 1 su bardağı cevizi ekleyin,blenderda çekmeye devam edin.Sonra kakaoyu karışımın üzerine katıp hamur kıvamına gelinceye kadar karıştırın.Daha sonra karışımı elinizde 1-2 dakika yoğurun.Kalan 1/2 bardak cevizi elinizde kırıp bu karışıma ekleyin,1 dakika daha yoğurun.Cam kabın içerisine presleyin,İstediğiniz çikolata şeklini verin yada çikolata kalıplarınada koyabilirsiniz.Arzu ederseniz hazır bir şekilde buzdolabı poşetlerinde buzdolabında saklayın..Ev yapımı browni tadındada olacaktır lezzeti..
 
Merhaba Şule ablacım benim aklıma ilk gelen aburcubur eti form yada ülker maviyeşilin pirinç ve mısır patlağı,yuvarlak sıkıştırılmış bisküvi gibi görünüyor çıtır çıtır film izlerken filan iyi oluyor arada.Bir de kakaoya batırılmış kuru kayısı ve fındık baya fındıklı çikolata tadı bırakıyor ağızda.Aa bir de eti petito ayıcık çikolata var,pek sağlıklı değil gibi ama benim gibi bitteri pek sevmeyenler için minicik olduğundan az kaloriyle çikolata ihtiyacını karşılamış oluyor sevgili petito :))
evergreen
 
 
merhaba iyi aksamlar! ah abur cubur denildiginde hafta sonlari maalesef en zorlandigim ve bir anda tamamen amacimi hedefimi unuttugum günler..bugün gibi:((
ama saglikli abur cuburlar en cok sevdigim form bisküvileri, salataliklar, misir pirinc patlagi, türk kahvesi:) kuruyemiste özellikle badem, marul, elma cipsi, kuritulmus meyveleri cok seviyorum..(asiriya kacmadan) , yesil cay/melissa cayi özellikle yemeklerden sonra tatli istegimi bastiriyor..
simdilik aklima gelenler bu kadar her ne kadar bugün uygulayamadim arkadaslar, kayinvaldem türkiyeden geldi ve öyle güzel "reddetemeyecegim" yiyecekler getirmiski dayanamadim:/ tabi birde iki yilin hasreti vatan özlemi olunca cok zor oldu hedefimi düsünmem..yarin ama tekrar toparlanma günüm olsun!
mutlu güzel huzurlu bir aksam diliyorum!
sevgilerle


sule m7 Nisan 2014 21:16

Günaydinlar sevgili arkadaslar ve sevgili blog ziyaretcilerim !
 
Benim abur cuburlar:
Badem,findik, ceviz,kuru kayisi,kuru erik,hurma bazen karisik bazende tek basina,ölcüsüne dikkat ederek, bir kac tane..Beyaz leblebi.


Patlamis ,preslenmis misir, kizilbugday,pirinc patlaklari özellikle bitter cikolata kaplamalisi...
Elma,armut, frambuaz,yaban mersini, cilek.

Kendi yaptigim, yulafli muffins.
Bitter cikolata.
Mini dal domatesleri,salatalik, cerezlik peynir.

Kefir,buttermilch,ayran,yogurt,tarcinli yogurt, Cottage peyniri tarcinli (dukandan).Activia
Yogurdu ve icecegi.
Meyveli ev yapimi smoothies.
Türk kahvesi sade-sütlü ,siyah kahve.
Arada bir ,Protein bar,müsli bar.

:)))


cok güzel hazirlamissin canim, atistirmadan önce bu liste gözden gecirilebilir:)
süper olmus!!
birde bazen wasanin hazir pakette peynirli sandwichlerinden aliyorum.
en önemli konu aslinda benim icin aklima bir sey takildigi zaman cikolata kahveye sarilmamak:/ birde gergin stresli oldugum zamanlarda:/ yoksa bence bilincli durumlarda kontrol daha iyi saglanir diye düsünüyorum..

2 yorum:

  1. cok güzel hazirlamissin canim, atistirmadan önce bu liste gözden gecirilebilir:)
    süper olmus!!
    birde bazen wasanin hazir pakette peynirli sandwichlerinden aliyorum.
    en önemli konu aslinda benim icin aklima bir sey takildigi zaman cikolata kahveye sarilmamak:/ birde gergin stresli oldugum zamanlarda:/ yoksa bence bilincli durumlarda kontrol daha iyi saglanir diye düsünüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son önerinide ekledim,Nilcigim.
      Gelen öneri olursa Posta her zaman eklerim,önerilere acigiz :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma