17 Nisan 2014 Perşembe

BROKOLI CORBASI YAGSIZ,UNSUZ,SÜPER SAGLIKLI YESIL CORBA



YULAF KEPEKLI YESIL CORBA

Cok saglikli ve yapmasi kolay bir corba ,cesitli sebzeler eklenerek ,cok türlü pisirilebilir.Ben bugün

en sade sekliyle yaptim.Üstelik düdüklü tencerenin sebze pisirme konumunda, vitaminleri

korunarak,kisa sürede hazir oldu.


500 gr.  Brokkoli
2           tane derisiz tavuk budu
1           kücük kuru sogan
1           dis sarimsak
1           yemek kasigi yulaf kepegi
1           kasik zeytinyagi (isterseniz,ben koymadim)


Ilk önce düdüklüde butlari hasladim.

Sonra temizlenmis , kücük parcalara ayrilmis brokoliyi, ufacik dogranmis sogan ve sarimsagi, tavuk

suyunu (göz karari koydum),tuzunu,biberini ekleyip 5 dk . sebze ayrinda pisirdim.

Musluk altinda  düdüklünün buharini cikardiktan sonra yulaf kepegini koydum,el blendiri ile püre

yaptim.Benim payimi ayirdim.

Tavuk suyuda hafif yagli oldugundan  kendiminkine ekstra yag koymadim.

Kaseye corbayi koyduktan sonra üstüne dünden artan Hollandez sostan gezdirdim.

Gayet lezzetli bir corba oldu.Isteyen havuc,patetes ,... ekleyebilir.Tavuk suyu ile süt karistirilip

yapilabilir..Süt allerjisi olanlar,soya sütü, badem sütü koyabilirler.

Bizimkilerin corbasina tereyagi ve biraz Cremefine ( Rama) kattim 15 % yagli, ekledim.

Vitaminli,saglikli ve kalorisi düsük bir corba Brokoli corbasi.Zayiflamak isteyenler,diyette olanlar

icin ideal...

Bogazi agriyan oglum,brokoliyi sevmesede icti..Sifa olsun...

Denemek isteyenlerede afiyetler olsun...( Bu ölcü 3 kisilik )



10 yorum:

  1. Merhabalar. Boyle saglikli yemeklere her zaman ihtiyacimiz var, sizde hem bilgi verici hem de degisik tariflerinizle bana cok sey ogretiyosunuz :) Ellerinize saglik.. renkliimutfak.blogspot

    YanıtlaSil
  2. Tesekkür ederim.Birbirimizden ögrenecek seyler cok, bende sizin renkli mutfaginizi zevkle takip ediyorum.Sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. Yine sağlıklı bir tarif olmuş..Brokoliyi biz ailece severiz..vitamini bol bir çorba.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Şuleciğim iki gündür bloga girmedim, güzel tariflerini de kaçırıyormuşum neredeyse:)

    Bugün öğle yemeğinde brokoli çorbası-senin tarifinle-var. Bakalım tadı nasıl olacak??
    Yapınca bir daha yorum yazarım:)) Eline sağlık!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim hosunuza gider,afiyet olsun!

      Sil
    2. Yaptım. Şahane oldu, tavuk suyum yoktu, süt koydum, üzerine de pul biber, çok lezzetliydi. Ev halkının yemeyeceği belli olduğundan kalanını sıcakken kavanoza koyup ağzını sıkıca kapattım, ters çevirdim. Yani domates konservesi yöntemiyle, soğuduktan sonra, canım isteyince yemek üzere dolaba kaldırdım;)) Sevgiler...

      Sil
    3. Iyi fikir Sevgicigim,hosuna gittigine sevindim.Afiyet olsun..

      Sil
  5. Tavuksuz da oluyor mu? Vegan usulü? Hiç denemedim çorbalarla aram pek yok da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette olur.Biraz tat vermesi icin kullandim.Sebze sulariylada pisiriliyor.(havuc Patetes,kereviz,maydanoz,pirasa,vs ,),ayrica az su ile haslanip icine soya sütü,cavdar sütü,badem sütüde koyuyor veganlar.
      En kolayi.Brokoli agirlikta omak sartiyla tencereye istedigin sebzeri,hatta icine kirmizi mercimek(2-3 y. kasigi),koyup suyla haslayip,baharatlarla tatlandirabilirsin.Snunda ya el Blender ile ya da süzgecten ezerek gecirip ,istege göre tekrar kaynamis su ile sulandirip,yagini ekleyebilrsin.

      Corba mevsimi geldi.Deneyebilirsin...:)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma