30 Nisan 2014 Çarşamba

KIRMIZI MERCIMEK KÖFTESI; DIYETTE NE YIYEBILIRIM ?


KIRMIZI MERCIMEK KÖFTESI

Kac gündür aklimdaydi yapmak ,canim cekiyordu. Isten  geldikten sonra malzemeleri

hazirladim.Hemen yazayim, ben düdüklü tencerede pisiriyorum kirmizi mercimegi.

MALZEMELER :

1    su bardagi kirmizi mercimek
1    su bardagi esmer cig köftelik bulgur
2    y.kasigi az acili Domates- Biber salcasi karisik (Öncü)
1    orta boy kurusogan
3    su bardagi su
      biraz maydanoz,yesil sogan ,dereotu
      biraz sivi yag
      nar eksisi ,limon,tuz,kara-kirmizi biber, kimyon

Mercimegi iyice yikayip, süzdükten sonra düdüklü tencereye koyup, 3 su bardagi suyu,tuzunu koyup

cizgisi cikana kadar,fislayana kadar pisirip , isiyi yariya indiriyoruz. (ben önce 8,sonra 4 yapiyorum

ayarini ) ,5 dk.daha pisiriyoruz.Atesten alip tencereyi akan soguk uyun altina tutup,havasini

indirdikten sonra kapagi acip  bulguru koyup, karistiriyoruz,kapagini kapatip 10-15 dk.

demlendiriyoruz.

Bulgur siserken, biz incecik dogradigimiz kuru sogani biraz sivi yagda kavuruyoruz, salcasini ekleyip

 devam karistiriyoruz.

Bu karisimi bulgurun üstüne döküp sogumasini bekledikten sonra, baharatlarini, nar eksisinide

 koyup iyice, malzemeler birbirine karisincaya kadar yoguruyoruz.Iyice soguduktan sonra incecik

kiyilmis yesillikleri ilave ediyoruz.

Elimizi hafif zeytin yagina batirip,  parmaklarimizin izini cikarak sekil veriyoruz. (benim  böyle

hosuma gidiyor )

Mini marul yapraklari,salatalik ve ayranla afiyetle yiyoruz.

Cook saglikli, vitaminli,doyurucu bir yemek oldu.Diyette olanlarin ve saglikli

beslenenlerin ,veganlarin vazgecemeyecegi, ister cay yaninda ister ögle yemeginde

ayranla yenebilecek nefis bir tarif..

KALSIYUM VE PROTEIN KAYNAGI YOGURT ICECEGI

11 yorum:

  1. Bogün 3. pişti oldu mercimekli köfte...ben,gönülden ele ve sen yapmışsın arkadaşım ellerine sağlık afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin eline saglik,pek seviliyor kendileri :)

      Son listemizde bulgurlar .pilavlar serbestken yapayim,dedim.Iyide oldu,özlemisim.Yorgunda geldim ama onun hevesine canlandim.. Hepimize afiyet olsun.Sevgilerle

      Sil
  2. Bu malzemeyle kayik formunda salata tabâgini epey dolduracâk kadar cikiyor.Ben bir kismini ayirdim, oglum yesillikli sevmedigi icin :) ... ve esimede ayirdim,nar eksili yemedigi icin :)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuleciğim eline sağlık. Çok severim ama aklıma gelmemişti sayende hatırladım. Bu hafta bitmeden yapılacaklar listesine not edildi:))
      Geçtiğimiz günlerde kızımın mezuniyet balosu hazırlıkları nedeniyle hayli yorucu bir koşturmacamız oldu, bilgisayarın yanına bile yaklaşamadım. Bu arada yeme düzenim de alt üst oldu.Neyse ki liste esnek ve geniş kapsamlı. Kaldığım yerden devam;))

      Sil
    2. Sevincli kosusturmalar olmus,ne mutlu sana ve kizina,tebrikler.Hayirli olsun.
      1-2 gün dikkatle düzene yine girersin canim.Evet izinliyken yapmak lazim.
      Simdiden afiyet olsun...Sevgilerle

      Sil
  3. Hic hayir diyemeyecegim bir lezzet, ellerinize saglik :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler,arada yapmak iyi oluyor.Hele ki ,özleyince tadina doyulmuyor.

      Sil
  4. yapilisi zor bildigim tarifler sen anlatinca ne kadar pratik ve ne kadar denemeye motive edici oluyor canim:) bende simdi beceriksiz biri gibi belki duracagim ama dogrusu ben mercimek köftesinide hic yapmayi denemedim, annemin ara sira yaptiklari ile yetiniyordum:)) ellerine saglik sulecim!

    YanıtlaSil
  5. Is basa düsünce ,cesaret geliyor,denemeni tavsiye ederim.Arkadaslarim hep begenirler.
    Bu tarifi yillar önce gazetenin yemek dergisi ekinde görmüs, düdüklüde olmasiyla ilgimi cekmisti.Denedim ve memnun kalinca hep bu ölcüden yapar oldum. :)

    Cok cabuk oluyor.. Gazete ekinde,tarifin yanina güler yüz yapmistim ,Ok!


    Ondan öncesinde bende biri yapsada yesem diye umut ederdim, artik övünmek gibi
    Olmasin kendim yapiyorum.Öhöm öhömmm!

    Sende yapabilirsin,denemelisin sadece :) Simdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  6. O kadar severim ki rüyamda bile görürüm....Sizinkilerde harika görünüyor elinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek secen oglumda sever.maydanozsuz olmasi sartiyla.Sanirim sevmeyen yok :)

      Vitaminli,saglikli olmasina karsin :)) Tesekkür ederim,güzel bir Cuma günü gecirmenizi dilerim...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma