5 Nisan 2014 Cumartesi

KILO ALDIRMAYAN SAGLIKLI 10 ABUR CUBUR :)

 




 
 

Merhaba arkadaslar , bugün benim icin yogun bir gün.Sizin vaktiniz varsa bu yaziyi okumanizi

tavsiye ederim.Haftasonlari rizikolu günlerdir, kilo vermek isteyenler icin.Tuzaklarla doludur.

Atistirma istegimiz cogalir sanki..Bu durumlarda belki faydasi olur, ne dersiniz ?

Cumartesiniz mutlu , saglikli ve huzur icinde gecsin


 KILO ALDIRMAYAN  SAGLIKLI 10 ABUR CUBUR :)

 1-      Kuru üzüm + leblebi karışımı: 1’ er çay bardağı karıştırıp çantamıza koyabileceğimiz bu karışım bir şeyler atıştırmak istediğimizde keyifli ve besin değeri yüksek tatminkâr bir aburcubur olacaktır.

2-      Fındık + kuru üzüm karışımı: fındığın kilo vermeye katkısı tartışılmaz, kuru üzüm ile beraber yersek, demir ve flavonoidlerden zengin bir karışım elde ederek metabolizmamızın hızına katkıda bulunmuş oluruz.

3-      Ceviz : omega- 3 zengini ceviz, tok tutmasının yanında metabolizmamızı hızlandırıp yağ yakmayı kolaylaştırır. Ve ayrıca zinde, enerjik olmamızı sağlar, algı düzeyimizi arttırır. Aralarda 1 avuç cevizi 1 adet elma veya taze her hangi bir meyve ile beraber tüketmek daha hızlı kilo vermemizi sağlar.

4-      Peynir+ ekmek + maydanoz ile sandviç: peynir+ ekmek ikilisi birde yeşillik ve çiğ sebzeyle karıştırılırsa metabolizmamızı hızlandırmak da ve kilo vermemizi kolaylaştırmakta rakip tanımaz.

5-      Yoğurt + maydanoz karışımı: yoğurttaki kalsiyum yağ yakmayı tetiklediği gibi aynı zamanda ödemi azaltıp,  dolaşımımızı açarak kilo vermemizi kolaylaştırır. Gece yatmadan yoğurda maydanoz karıştırarak yersek,  yavaşlayan metabolizmamızı açar kilo vermeye ivme kazandırmış oluruz.

6-      Yoğurt + yulaf ezmesi + ceviz :yulaf ezmesinin içerdiği lifin yapısı farklı olup sindirim sistemini farklı düzeyde çalıştırır. Böylece sindirim sisteminde olan problemleri aşmamızı kolaylaştırır. Ceviz ve yoğurt ile yulaf ezmesi metabolizmamızın maksimum düzeyde çalışması için en iyi anahtardır.

7-      Meyveli probiyotik yoğurt : pratik ve eğlenceli bir aburcubur olan meyveli yoğurtların probiyotik lif içerenlerini tercih etmeliyiz. Böylece bağışıklık sistemimizi de güçlendirmiş oluruz.

8-      Ayran:  En sağlıklı içecek. Serinletecek soğuk bir içecek içmek istediğimizde gazlı ve şekerli içeceklerle kıyaslanamayacak değerde bir içecek. Soda + ayran olarak tüketmek çok yoğun terlediğiniz çok su kaybettiğiniz dönemlerin tamamlayıcısı.

9-      Süt : Sade su gibi içmek yerine imkan olduğunda sıcak içmek daha kalıcı bir tokluk sağlar. Neskafe, Türk kahvesi veya kakaoyla karıştırmak da lezzetini çeşitlendirdiği gibi yapısında bulunan kafeinden dolayı metabolizmamızı bir miktar hızlandırır.

10-   Süt + bitter çikolata: Çikolata mutlu eden ve metabolizmamızı hızlandırabilen keyifli bir aburcubur. Sütle birlikte ölçülü miktarda çikolata tüketmek kilo verme hızını oldukça yükseltiyor.
Bu sağlıklı abur cuburları kilo almadan yemek için; sabah öğlen akşam ana öğünlerimizi sağlam tüketmeliyiz. Öğünlerimiz; karbonhidrat, protein, yağ açısından dengeli, vitamin ve mineraller yönünden yeterli düzeyde olmalı. Bunu sağlamak için de ana öğünler;

1. Grup et grubu,

2. Grup ekmek grubu,

 3. Grup süt yoğurt grubu,

4. Grup sebze- meyve grubu yiyeceklerin hepsini içermeli.                                          
                                        
                                           

8 yorum:

  1. Arkadaslar sizlerin saglikli abur cuburlari neler? yazarsaniz ,hep beraber bir liste olustururuz ve Burda yayinlarim.Simdi kacmam lazim,sevgierle..

    YanıtlayınSil
  2. yağsız tuzsuz patlamış mısır ,1subardağı patlamış mısıra izin veriyor diyetisyenim,hem sağlıklı hem de aburcubur :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yagsiz misir patlagi cok saglikliymis, icinde tuz ve seker olmadan doygunluk hissi verip, cok saglikli oldugunu okumustum...Güzel secenek..

      Sil
  3. Kuru,yemiş: 4-5 adet çiğ badem, bir tam ceviz, 5-6 çiğ fındık, bir yemek kaşığı siyah kuru üzüm. Hepsini karıştır afiyetle ye:)) Her zaman değil, arada bir. Ayrıca herbiri tek başına sağlıklı birer atıştırmalık. Çok orjinal değil ama aklıma ilk gelen ve en sevdiğim bu:))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. En sagliklilarindan,hemen hergün,yerim.meyvenin yaninda yemek MPG den sonra aliskanlik oldu :)
      Siyah Kuru üzümde Bundan sonra almaliyim..

      Sil
  4. Merhaba ben bu tarifi Selahattin Dönmezden öğrendim...afiyet olsun
    Hurmayı bir gece önceden ıslatın.Hurmanın çekirdeklerini çıkartıp blenderden geçirin ve içerisine 1 su bardağı cevizi ekleyin,blenderda çekmeye devam edin.Sonra kakaoyu karışımın üzerine katıp hamur kıvamına gelinceye kadar karıştırın.Daha sonra karışımı elinizde 1-2 dakika yoğurun.Kalan 1/2 bardak cevizi elinizde kırıp bu karışıma ekleyin,1 dakika daha yoğurun.Cam kabın içerisine presleyin,İstediğiniz çikolata şeklini verin yada çikolata kalıplarınada koyabilirsiniz.Arzu ederseniz hazır bir şekilde buzdolabı poşetlerinde buzdolabında saklayın..Ev yapımı browni tadındada olacaktır lezzeti..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifi postta yazacagim, buna benzer bir Tarif daha buldum,deneyince onuda yazacagim.

      Sil
  5. Benim abur cuburlar:
    Badem,findik, ceviz,kuru kayisi,kuru erik,hurma bazen karisik bazende tek basina,ölcüsüne dikkat ederek, bir kac tane..Beyaz leblebi.


    Patlamis ,preslenmis misir, kizilbugday,pirinc patlaklari özellikle bitter cikolata kaplamalisi...
    Elma,armut, frambuaz,yaban mersini.cilek.

    Kendi yaptigim, yulafli muffins.
    Bitter cikolata.
    Mini dal domatesleri,salatalik, cerezlik peynir.

    Kefir,buttermilch,ayran,yogurt,tarcinli yogurt, Cottage peyniri tarcinli (dukandan).Activia
    Yogurdu ve icecegi.
    Meyveli ev yapimi smoothies.
    Türk kahvesi sade-sütlü ,siyah kahve.
    Arada bir ,Protein bar,müsli bar.

    :)))


    YanıtlayınSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma