6 Eylül 2014 Cumartesi

DIBEK KAHVESI ICTINIZ MI HIC ?

OSMANLI DIBEK KAHVESI

Ben ilk defa , biraz önce ictim :)) Kakule bitkisinden yapilmis bir kahve...

 Ve sasirdim,icimi güzel,sekersiz kolay iciliyor, yumusak,hos bir tadi var.Sütlü türk kahvesi gibi ...
Sütlü Türk kahvesi genelde misafirlere ikram ediliyor,sohbetler uzayip,gece olunca ,"Ya,gec oldu kahve almiyalim, uyuyamam,kalp carpintisi olur",diyenlere,"Ben simdi bir sütlü Türk kahvesi yaparim" ,birsey olmaz deyip,mutfaga gidilir.
Hemen  soguk süt ,türk kahvesi ile kisik ateste köpürene kadar pisirilir,genelde az sekerli yapilir ve gecenin gec vaktinde icilir.Sütlü kahve,

1  fincan soguk süt,
1  tepeleme tatli kasigi dolusu türk kahvesi,
Istenirse seker,

Dibek kahvesi icinde ölcü ayni,süt yerine su konuyor...

Bana bu tadi hatirlatti.Iki fincan ictim.Yine alirim ben bu kahveyi,pek sevdim :)
Sulem Cafe' nin iceceklerine yeni bir tad katildi....

28 yorum:

  1. Off çok severim, hele yanında afyon lokumu ile bir harika oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Tahmin edebiliyorum,nefis birsey :)

    Cappuccino 'dan daha lezzetli ...

    YanıtlaSil
  3. Ben hiç içmedim dibek kahvesi. Aklımda olsun. Afiyetler : ) Mutlu, keyifli haftasonları.

    YanıtlaSil
  4. Ben de hic denemedim, turk kahvesi bulamiyorum. Simdi onu nerden bulacagim, cok da guzel gorunuyor. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda türk bakkallarindan bulunuyor ama paketlenmis Halde.Türkiye'ye gidince tazesini alabiliyoruz.umarim Kontrollerde hersey yolunda gitmistir.Sevgilerle.

      Sil
  5. Sütle yapilan Türk kahvesi cok yalanci geliyor bana.. böyle suyla bol köpüklü olacak.. oh mis :-)
    Dibek kahvesini o kadar duyarim ama icmek nasip olmadi bende ilk firsatta deneyecegim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yönde haklisiniz ,onun yeri baskadir,candir :))

      son iki sefer aldigim normal türk kahveleri istedigim gibi cikmiyor,köpürmüyordu.Birde bunu deneyeyim dedim.Paketi acinca sasirdim,degisik gözüküyordu,ama sonuc güzeldi,köpügüde yerindeydi.

      Sil
  6. Çok severim,bak bu saatte canım çekti,kalkıp yapasım var...

    YanıtlaSil
  7. hmmm, kahvenin her türlüsüne bayiliyorum sulecim;) ama en cok kitap okurken yada dost muhabbeti esliginde yada trafikten uzak güzel orman cafelerinde;)
    mutlu huzurlu pazarlar diliyorum canim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da güzel pazarlar dilerim,keyifli kahve icimleriyle :)

      Sil
  8. Yaşasın Sütlü Türk Kahvesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      özellikle Sade türk kahvesi icemiyenler icin güzel bir secenek...

      Sil
  9. afiyet olsun Şule ailece kahveye düşkünüz her türlüsüne bayılıyorum kahve satan dükkanlardan taze çekilmiş alıyorum Konak kemeraltına gidince taze ve çeşitleri çok dibek sakızlı kakaolu aklıma gelenler benim tercihim damla sakızlı kahve tavsiye ederim çok hoş kahveden bahsedince canım çekti sevgiler.....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firsatim buldugum an deneyecegim :)

      Güzel,keyifli kahveli bir pazar dilerim :)

      Sil
  10. Dibek kahvesini hiç duymamıştım, galiba tadı tam bana göre :) Bizim klasik türk kahvemiz ise keyifli anların vazgeçilmezi :) Ellerine sağlık Ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Istanbul'dayken taz cekilmisiyle icmelisin Sinemcigim.Eminim lezzeti iki kat artar .

      Sil
  11. Güzel bir tavsiye :) Denemek isterim çok...

    YanıtlaSil
  12. Çok duydum ama içmek nasip olmadı,afiyet olsun sana Şulecim...Bende seni takip etmekten mutluluk duyuyorum...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim ,Tülincigim.Benim icinde bir ilkti ve sonuncu olmaycâk :)

      Sil
  13. nerden geldi dibek kahvesi. nerden aldın. bi de sakızlı kahve al bak. dibekten sakız kahve. fincanda pişiriliyoo :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdaki türk bakkalindan aldim.Birde bunu deneyeyim dediydim .Fincânda pisirilenleri bloglarda gördüm,denemeye cesarêt edemedim :)

      Sil
  14. o zaman bak sakızlı kahve al ama normal pişir fincanda pişirme. nasıl bak kahvenin içinde sakız oluyo ya da sakız yanında oluyo bi yudum kahve biraz sakız alıyon kaşıkla deneee yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sakiz dedigin ""damla sakizi" Mi?(cignenen sakiz degil Di Mi?
      gülme sakin!)

      Görürsem muhakkak alir denerim,tamam tâmam , kizma :)

      Sil
  15. Gökçeada da rumlar yapıyor çok lezzetli ilk orda denemiştim Madam Eleni de...canım istedi şimdi bak :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma