18 Şubat 2015 Çarşamba

SÜTLÜ UNSUZ MANTAR CORBASI

  
DIYET MANTAR CORBASI,SAGLIKLI MANTAR CORBASI
SÜTLÜ UNSUZ MANTAR CORBASI


DIYET CORBA,MANTAR CORBASI
 SAGLIKLI DIYET MANTAR CORBASI

MALZEMESI :


 500 gr. Mantar
1 tane sogan
1 dis sarimsak (istenirse)
2 yemek kasigi zeytinyagi
2 su bardagi süt
2 su bardagi,su,tavuk suyu,et suyu
Tuz, karabiber
 dereotu,maydanoz,kuru kekik,

YAPILISI :

Mantarlar temizlenir,incecik ,küp küp dogranir.Sogan yemeklik dogranir,sarimsak minicik kesilir.
Yag ile sogan sararincaya kadar kavrulur,sarimsak eklenip,biraz daha pisirilir.Mantarlar eklenir,iyice karistirilir ve sote edilir.Sicak su eklenip,15-20 dakika  orta isida pisirilir. Sütü eklenip,iki tiklattiktan sonra Blender ile iyice püre yapilir. Tuzu ,karabiberi eklenir.
Servis yaparken üzerine ince kiyilmis maydanoz ,kekik,dereotu serpilir.Zevkinize göre birini secebiliriniz.

ÖNERILER :

Unsuz oldugu halde kivami hazir corbalar gibi,yogun mantar tadi var,cünkü icinde taze mantar

var.Konserve mantarin tadini sevmiyorum ve kullanmiyorum.

Unlu yapacaksaniz 400 gr Mantar ve 1-2 kasik un kullanabilirsiniz.Ister unu kavurarak ister

biraz su ile incelterek corbaya ekleyip pisirebilirsiniz.

Corbanin kivami ,sizin elinizde.Suyu azaltip ,cogaltabilirsiniz.

Püreli hali hazir corba kivami veriyor,püreli sevmiyorsaniz, mantarlari ufacik

blendirlamadan yapabilirsiniz...

Süt  yerine süt kremasida kullaninca sahane oluyor ama kalorisi cok yükseliyor.Ben simdilik  süt

ile idare ediyorum.

Taze mantarlardan bir kac tane ayirip,corbayi servis yaparken üstüne süs olarak koyabilirsiniz.

Derotu da cok yakisiyor bu corbaya.Isteyen tereyagi da kullanabilir,daha lezzetli olacagi kesin...

Deneyeceklere afiyet olsun.

18 yorum:

  1. Aman aman aman cok severim hem mantari hem corbasini :) Ben genelde kremali yapiyorum da dedigin gibi kalorisi yuksek oluyo ablacim ama eminim sutle de o tada yakin oluyodur.. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severim kremalisini :) Su sira biraz dikkatli besleneyim diyorum.Yani,asli gibi olmasada :)

      tesekkürler,canim...

      Sil
  2. çok severim tarifin de harika yaparım ben bunu şule
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapinca yorumunu beklerim,umarim hosuna gider.Sevgilerle Havva :)

      Sil
  3. hıımmm :) bu sütlüden ziyade "süslü" bir mantar çorbası olmuş. Şuleee çorban pek havalı yaa :)
    Ne güzel dekor etmişsin ellerine sağlık. Yemeye kıyamazlar :) Kıydınız yediniz di mi heheh :)
    Yaparım bunu da, sevdim tarifi :D sevgileeeer kocamaaaannn <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim kiyip yedik:) Güzel sözlerin icin tesekkür ederim.Umarim hosuna gider,gitmezsede yaptigin zaman bildirirsen sevinirim:)

      Sil
  4. gelcem yine de bu da benim favorilerimden yaaa :) kar romantizmi ama cevabımı okusanaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Canım yorumun için çok teşekkür ederim....annem daha iyice şükürler olsun,daha önce var olan ama kullanmadığı kulaklığını kullanmaya başladı bir doktor arkadaşımın önerisi ile ve farklı bir ilaç kullanıyor...ayrıca çörek otu yağı kullandı ara vermeden 6 aydır her sabah aç karnına bir tatlı kaşığı...şifa Allahtan inşallah daha iyi olur...çorbaya bayıldım çok severim mantrar çorbasını hemde sağlıklı hafif,ellerine sağlık ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzenin iyi olmasina cok sevindim:).Sevgiler ....

      Sil
  6. Lezzetinin ve tarifin yanında görselliğe bayıldım. Harikasınız elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba cnm benim ellerine sağlık. bloğunu keşfettim bende bloğuma beklerim hem bloğumdaki 8 mart hanımeli hediyeleşme etkinliğine katılmayı kaçırma son gün 28 şubat :) sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin :)

      Bende gelecegim..Sevgiler benden...

      Sil
  8. çorbaları çok ayrı severim hele birde hafif olunca ellerine sağlık deneyeceğim inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdiden afiyet olsun.Özellikle diyet zamani iyi gider,umarim beginirsin.Sevgilerle.

      Sil
  9. domates yayla brokoli ve kremalı mantar. benim ilk dört. bu tariften yaparım artıkın oh canıma da değsin :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma