15 Eylül 2014 Pazartesi

YESILLIKLI PASTIRMALI YUMURTA - DOGAL PROTEIN VITAMIN KAYNAGI




DOGAL PROTEIN -VITAMIN BOMBASI KAHVALTI


Sabah cok serin bir havayla uyaninca,güne cok isteksiz basladim.Pazartesileri evdeyim,yani pazartesi sendromuda yasamiyorum...



Ogluma,  kahvaltiya peynirli tost ve kakaolu sicak süt hazirladim. Evi biraz topladim,yeni romana basladim,4-5 sayfa okudum.Kendime kipkirmizi,yesil cayli,tarcinli,karanfilli cayimdan yaptim.Hic aclik hissetmeme karsi bir seyler yemem gerekli diye ,en kolayindan pastirmali omlet pisirdim.Ekmeksiz yedim,zaten evdeki ekmekcigi oglum yiyince evde ekmekte kalmamisti.

Kahvaltimi ,onbire dogru yaptim.Ögünler atladi ama dedigim gibi soguktan kanim uyustu galiba,isteksizim bugün.Bir kahve icip ütüye baslayacagim.Güneste yavas yavas kendini göstermeye basladi ama isitmiyor.

Bunada sükür, pencereden odaya dolan gün isigi varya.Gri,kapali havadan iyidir.

Efendim, omletimiz bir kisilik ama normal bir kahvalti sofrasinda iki kisiyede yeter.

MALZEMESI :

2    yumurta
1    kasik zeytinyagi
      maydanoz ve dereotu
      tuz ,pul biber
      ve tabii ki pastirma :)

YAPILISI :

Zeytinyagi döktügümüz yapismayan tavaya, tuz ve pul biberle cirpilan yumurta, ince dogranan yesillikler ve pastirma beraber karistirilarak konur .

Istenilen katilikta pisirilir.Alti pistikten sonra istenirse diger yüzüde cevrilip ,biraz kizartilir.

Karatay mutfaginada uygun, Protein ve Vitamin yönünden zengin ve cok tok tutan bu yemek ister sabah ister hafif aksam yemegi olarak ekmeksiz tüketilirse ,yag hücrelerini yok eden etkili bir  vital bombaya dönüsebilir :))



DOYURUCU KAHVALTI



17 yorum:

  1. Pek bir lezzetli gözüküyor abla...Ellerine saglık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim.Arada yaparim.Oglum pastirmayi pidenin icinde sever ,haftasonundan artânlari degerlendirdim :)

      Sil
  2. Ben de pastirma yok ama sucuk ve peynir ekleyeceğim yarın ki omletime. Ben sadece yumurta yapıyordum ama böyle çok daha lezzetli gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylede nefis olur Skinny.Afiyet olsun simdiden.

      Sil
  3. Biraz önce 5 MILES yüründü.Arkadaslar rnizda spor yapanlar varmiydi?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapamayan ama yapmaya gonul vermis biri var. Bugun hava guzel aslinda, aksam ustu cocuklar antremandayken bende yururum diye dusunuyorum..

      Sil
    2. Ha, bir gayret,azda olsa yürümek iyidir.

      Sil
    3. Aslında çok az değil. 1 saatte 5km yürüyorum, açık havada olduğu için birde yokuşlu olunca iyi yoruyor beni. Açık hava en cokta depresyonuma iyi geliyor..

      Sil
    4. En harikasi,bol oksijen alarak,özellikle yokuslu olunca daha cok enerji harcanir ;)

      Sil
  4. Ellerine sağlık, ne güzel pazartesi evde olman. Senin adına sevindim. Ben bugün erkenden yollara düştüm, malum okullar açıldı bugün. Bugün kahvaltı mı okulda simitle yaptım ama yarın evde omletli bir kahvaltı yaparım inşaallah:)) Öptüm, kendine iyi bak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende canim.Pastirma hafta icinde pek uygun olmasada haftasonu icin ideal.

      Yeni okul yiliniz hayirli olsun...

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ayy!
      Eve giderken hemen bir pastirma ,yumurta alsan (evde yoksa),eve gidince 5 dk.hazir.

      Sil
  6. ay pastırma hiç alışık değilim. yeşilliklisini yaparım kii :)

    YanıtlaSil
  7. Oglum seviyor,ama yumurtalisini degil.O yesin diye aldim banada nasip oldu.Sen sucukta sevmezsin o zaman anladim,sana göre degil.Arada degisikli oluyor bize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok sucuk seviyom çok. uff sucuklu yumurtaaa :) bi de soğuk havada ekmek arası sucuk. pastırma ama bana çok yabancı kokuyo o yaaaa. salam sosis de eh işte. ama sucuk. türklerin geleneksel pazar kahvaltısı ya sucuk. sevilmez miii :) ama bak kırmızı et yok bende evet. çok nadir :)

      Sil
    2. Cemenden kokar o :)

      Kücükken cok severdim,baharatli, kiyonluca.Cemeni ekmegin üstüne sürer yerdik. Yillardir yememedim,iste pastirmanin kenarinda varya o yetiyor.Cemensiz pastirmaninda tadi olmaz ama :)

      Ekmek arasi sucugu bizde severiz.Acili sucugu ince dilimleyip,teflon ya da seramik tavada yagsiz kizartip,fazla yagini tavada birakarak kizartmanin,yemenin tadi sahane.Yumurtali sucuk yapsamda biraz agir geliyor bana.
      Aksam aksam,sucuk ,pastirma muhabbeti :) okuyan olursa cani cekecek simdi,veganlarin da midesi kalkacak :))

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma