1 Eylül 2014 Pazartesi

PEYNIRLI YUMURTALI BAGET KIZARTMA VE SONBAHAR

PEYNIRLI BAGET KIZARTMA

Pazar kahvaltisina sipsak hazirlanan peynirli ,yumurtali sicacik bagetler...Corbayla yenmek icin alinan bagetten artanlar bayatlayinca cözüm,peynirli pide lezzetinde ekmekcikler...

Beyaz peynir catalla ezilir,biraz tuz ile cirpilan yumurta ile karistirilir.Baget ekmekgi enlemesine ortadan kesilir ve peynirli icten üzerlerine sürülür.

Firinin izgara fonksiyonunda tel izgara üzerinde 250 derecede, en üst katinda peynirler eriyip kizarana   kadar pisirilir.
Ekmeklere yag sürmedim,zaten peynir yagliydi.Sebzelerle ve maydanozla renklendirilebilinir bizimkiler sade sevdigi icin ben yapmadim.Sucuklusuda güzel oluyor :)
Artan ekmeklerinizi degerlendirmek icin iyi bir yöntem.

                                                YAZA VEDA SONBAHARA MERHABA

SONBAHARA BAKIS


Ne cabuk gecti yaz mevsimi...Agacimizin yapraklari sarardi, iki gün sonra dökülmeye baslar....

Yagmur ,rüzgar eksik olmaz daha.Günesli günlerde arada olacaktir ,insaallah,yani öyle umut ediyorum.

Her mevsimin kendine ait güzelligi olsada ,cok sevinemiyorum..Yihhuu! Sonbahar geldi ,diyemiyorum.Hele arkasindan gelen KIS ...

Yine de hos gelmis sefalar getirmis Eylül ayi.Insaallah  saglik ve mutluluguda yanina  katmistir,günesi basinda semsiyesi elinde ,cizmesi ayaginda,gülümsemesi yüzünde...



14 yorum:

  1. Bundan.ben de yapiyorum guzel oluyor :) Kısın gelmesine sevinenlerdenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cok seviyorum.Kisin romantik havasini ,beyazini severimde.Düsününce bile üsüyorum. :) birrrrr! Sogukkkkkk!

      Sil
  2. Renklendirilmeden de olur :)
    Yanına sadece domates bile olur ellerine sağlık ablam :)

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim aydır eylül nisan gibi ne sıcak ne soğuk biraz yağmur biraz güneş ... ekmekler miss gibi ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsinden biraz .Su an günesli,berrak bir Eylül havasi var :)Bugün sansliyiz.

      Tesekkür ederim.Sevgilerle...

      Sil
  4. Biz bu tarz şeyleri çok severiz.Hatta annem biz küçükken bunların içine salça ve maydonozda koyardı onuda çok severdim;zaten pek sevmediğim şey yok ya..
    Bu yazı biz burada çok ağır geçirdik.Hiç bu kadar kışın yada baharın gelmesini istememiştim.Belki de ev hanımı olarak ilk yazımdı ondanmı bilemiyorum...
    Beyaz koltuğunda bahçe manzaranda çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim bende senin gibiyim :)

      Kücükken bayatlayan ekmekleri zeytinyaginda kizartir yerdik ,nefis olurdu.Birde yumurtali ekmege batirip yagda kizrtirdik ,o da nefis olurdu.Tabii hepside yüksek kaloriliydi.Cocukken fark etmiyordu..O zamanlâr cikolata,seker,cipste yoktu,en azindan simdiki gibi cok tüketilmiyordu,Fast Food ta yoktu.

      Sil
    2. Ihlamur agaci aslinda cadde kenarinda ve sadece bizim tarafta.O kadar ihlamur heba oluyor.Bu cevrede o kadar cok ihlamur agaci varki..Üst katta oturdugumuz icin ,agacin dallari ,yapraklari güzel bir manzara veriyor.Tül perdeye gerek kalmiyor.Gün isigi,yesillik ve Balkon ciceklerim güzel bir manzara sergiliyorlar.Kisin tabii kelaynak oluyor :).

      Sil
  5. Çıtır çıtır nasıl lezzetli olmuşlardır :) Ellerine sağlık Sule abla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kolay ve lezzetli kahvaltiliklardan...Sagol canim...Firinda peynirli pide yaptiramayinca böyle idrare ediyoruz...

      Sil
  6. yine çok lezzetli bir tarife benziyor :) ellerine sağlık :) mevsimler ne ki hayat bitiyor diyeceğim çok klişe olacak :) sonbaharda güzeldir :) gelsin bakalım :)

    YanıtlaSil
  7. Her mevsimin güzelligi ayridir.Sevilen ve sevilmeyen yanlarida vardir.Hos gelmis sefa getirmis :)

    YanıtlaSil
  8. ay bunun benzeri bizim ailede çok yenir. iki türlü yapılıyo bak. ilki, peynirli, maydanozlu ekmek oluyo, kızarmış ekmek. ikincisi ise yumurtalı ekmek. senin bu da farklı. heey bayılırım buna yersem :)ya sen hep acıktırıyon ama :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma