15 Nisan 2015 Çarşamba

KÜTÜPHANE KÜLTÜRÜ BITMESIN !



En son ne zaman kütüphaneye gittiniz ?, diye soruldu bugün Türk haberlerinde ...

Ben, hemen bugün gittim dedim...Aldigim kitaplarin bir kismini götürdüm cünkü... Yeni bir kitap almamak icinde kendimi frenledim.Evde okunmayi bekleyen iki kitap var daha.

Türkiye'de kütüphane kullanicisi sadece 1.000. 000 kisiymis, Ingiltere ve Fransa' da 11.000.000 kisi.

Hamburg'ta sadece Zentral Kitapligi bir yilda  yaklasik 1.000. 000 kisi ziyaret etmis ... Ayrica 32 bölge kütüphanesi 2 tane otobüs kütüphanesi var.

Üstelik Almanlar cok kitap okuyup, satin aldiklari halde...Almanya'da yillik kütüphane ziyaretci sayisini bulamadim..Eminim cok yüksektir.

Kütüphanlere gidelim,cocuklarimizi da götürelim.Kütüphane kültürü bitmesin...Bu bizlerin elinde...

Peki ,siz en son ne zaman kütüphaneye gittiniz?




23 yorum:

  1. Is saatleri ile kütüphane saatleri uymuyo amaa :( sizin orada tam gun calisanlar da yetisebiliyo mu kutuphaneye ?

    YanıtlaSil
  2. Pazartesi-Cumartesi 11:00- 19:00 acik..(ana kütüphane) digerleride Sali-Cumartesi 10 :00- 19:00,18:00,14:00 acik.bazi günlerde degisiyor.

    Hafta ici zamani olmayanlar haftasonu gidebiliyor..Birde 32 tane olunca ulasimda kolay oluyor..

    YanıtlaSil
  3. benim evimin karşısında olduğu ve artık kitaplarımı koyacak yer olmadığı için. gidiyorum.güncel kitap bulmak zor olsa da yinede kitap buluyorum. ama çocuk kütüphanesi bir felaket. ne ye göre seçmişler anlamadım. iş bankası yky doğan egmont gibi öyle güzel yayınevlerinden bir tane dahi kitap bulamadım. hikayeleri klasik memur anlayışıyla okumuyorlar bence. ben büyük kitapevlerinde sırf kızıma kitap seçmek için bile saatlerce kalırken , burada okuduğum kitaplar üzüntümü arttırıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap önerisinde bulunamiyormu acaba?

      Biz bu yönden tabii sansliyiz.Bölge kütüphanelerinin hepsinde cocuk kitapligi var,cd,video,kasetler cok secenek var.Türkce cocuk kitaplari bile az da olsa bulununabiliyor, haftada bir kitap okuma günleri var.Sevgilerle

      Sil
  4. ben sürekli gidiyorum çok yakınımda iki tane kütüphane var ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabın kokusunu bile seviyorum. Ama kütüphaneye gitmeyeli çok oldu. Oğlum doğduktan sonra 2,5 yıldır gitmedim. Ama öncesinde kızlarımı da götürüp okuturdum. artık oğlum biraz büyüyünce onu götürürüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap sevgisi kücükken asilanmali ,en güzelini yapiyorsunuz :)

      Sil
  6. kesinlikle katiliyorum, hatta çocuklara bu guzel aliskanliklari ancak kendimiz yapip ornek olarak kazandiracagimiz için, ailecek gidilebilecek bir kutuphane gunu olsun dicem ama iste saatleri uymayabiliyor ama olsun uyabildigi kadar yapilmaya calisilsin. biz her cumartesi sabah rahat 1 saatimizi geciriyoruz. çocuklar çok cekici ozel bir alan hazirlamislar o yuzden 1 saat kalmak zor gelmiyor onlara. O yuzden çocuklarin gitmesi için oncelikle turkiye'deki kurtuphanelerin onlara çekici hale getirilmesi gerekiyor. yani bazi kutuphaneler oyle itici ki mekan ortam olarak ben bile yetiskin olarak kitabimi alip çikasim gelio. ama oyle olmasin hem kitap odunc alabilecegimiz hem de zevk alarak okuyup kitap karistirabilecegimiz mekanlar olsun kutuphaneler diyorum ben, bilmem siz ne dersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, hatta gittigimde fotograflarini cekeyim diyorum,yayinlarim :)

      Sil
  7. etrafımda kütüphane bile kalmadı diyebilirim.oğlumun okul kütüphanesine gidiyoruz minik kızımla.birde evimize kurduk küçük bir kütüphane cocuklara ne olursa olsun kitap sevgisi kütüphane sevgisini aşılamak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef üzücü bir durum.Yurt disinda yasadigim halde dün gecekten üzüldüm habere.Icim ciz etti.Kütüphaneleri hêr zaman cok sevmisimdir.Tabii,devlete büyük görev düsüyor,Özellikle egitim bakanligina...Kütüphaneler dar gelirli ailelerin cocuklari icin cok büyük önem tasiyor....

      Sil
  8. Çoktandır gitmiyorum. Üniversite kütuphanesine de sayılı geliyor, sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Is güc derken zaman bulunamiyor malesef.En azindan cumartesi günü acik olsa ziyaretci sayisi artabilir....Sevgilerle

      Sil
  9. Evde okumayı tercih ediyorum ama çocuklarım gidiyor neyse ki umarım onların ki sürekli olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim, kütüphane de arastirmayi,kitaplari almayi seviyorum.Okumayi rahatca eve birakiyorum:) sevgilerle...

      Sil
  10. Ingiltere ve Fransa da cok olmasina hic sasirmadim ablacim maalesef Turkiye de kalmadi gibi :( Keske bu yonde daha cok calisma yapilip, okumaya yonelik tesvikler arttirilsa bu bir nebze de olsa belki bazi olaylarin da onune gecer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook yazik, hersey elektroniklesince kütüphanelerde nasibini almis :(
      Aynen,katiliyorum :)

      Sevgilerle Sinemcigim

      Sil
  11. fakültede hiç çıkmazdım öğle aralarında bile gider kitap okurdum ama okul bitti evlendik kütüphanenin yerini pc aldı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebis dünyaya gelsin ,büyüsün beraber gidersiniz belki :)

      Sil
  12. Çocuklarımı da üye yaptım semtteki kütüphaneye ve çok sevdiler orada olmayı , Selimiye'de hoş bir semt kütüphanesi vardı.
    Kütüphaneci kadın o kadar aksi o kadar ters o kadar kırıcıydı ki çocukları götüremez oldum
    Kısık sesle kavga etmekten de sıtkım sıyrıldı..yine de "çok" haklısın.Gitmeli kütüphanelere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, biz büyükler öncü olmazsak unutulacak kütüphaneler.Elektronik Medya daha cekici geliyor onlara ...

      Sil
  13. bizde kütüphaneye ancak mecburiyetten gidilir yaa :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma