18 Kasım 2014 Salı

BEYAZ PEYNIRLI KELEBEK MAKARNA

BEYAZ PEYNIRLI  FIYONK MAKARNA :)

En son ne zaman pisirdiniz?

Benim, nerdeyse unutugum bir lezzet, cocukluguma ait bu yemek,acil zamanlarda süper kurtarici bir yemek aslinda .Bizim evde makarna pek pismezdi. Mantiyi, makarnadan daha cok yapardim.Ama son zamanlarda yeniden listemize girmeyi basardi :)

Sebep,oglumun spor öncesi karbonhidrat tüketmesi,mactan 2-3 Saat önce yiyince kendini daha iyi hissediyor.Arada tambugdaylisinida yapiyorum.Bugün evde olmadigi icin fiyonk makarna pisirdim.Onunkini hafif salcali yaptim.Kendim icinde,aniden peynirli yapmak fikri geldi.

Pratik,besleyici bir ögün oldu.Tabak ,pasta tabagi boyutunda.Dikkat etmek lazim ölcüye ,degil mi?

Makarna tuzlu suda haslanir,süzülür.Tereyagi eritilip,üzerine dökülüp,karistirilir.Beyaz peynir rendelenir, ince dogranmis maydanoz ve dereotu ile karistirilip makarnanin üstüne dökülür.Pul Biber ve karabiber serpilir.
Afiyet olsun :)

21 yorum:

  1. Şimdi makarna suyunu koymuştum, iyi fikir, kendime beyaz peynirli yapayım:-)

    YanıtlaSil
  2. Yurtta kalırken hep bu peynirliden yapardik ustune de ketcap dokerdik :) tabi peyniri belirsiz olurdu otlar hic olmazdi ^-^
    cook guzel olur eline sağlık şekercim. Makarna iyi ki var ya :) ♥ ♥ ♥

    YanıtlaSil
  3. Ya ,eve simdi geldim ve merak etmistim dikkatli okuyucularim yazacakmi diye :)))

    Kelebek degil fiyonk makarna olacak ,Hihhhiii hi :))

    YanıtlaSil
  4. Ketcapli makarna hic yemedim.Evet bu yemek,ögrenci ve calisan bayanlar icin bir numara :)

    Blogta simdi de yorumlarin gatgeti gözükmüyor.Gecen haftada postlarin resimleri yanda gözükmyordu.Ne istir anlamdim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himmm bi düşüneyim ben niye gadgetlar yok oldu. Belki de sadece sen göremiyirsun belki oradalar he? Bi de böyle düşün kikikiki :) cepten bakiyom da su an :) Web sürümunde değilim. Sonra notebook tan bakinca bi bakiyim senin gadgetlarina canım ♥

      Sil
    2. Sevilen postlardaki görünmeyen resimleri dün yeniden ekledim ,yeniden gözükümeye basladilar.(yeni yazdigim Postlar 3 gün kadar gözükmemislerdi.)
      dünden beri Cafede konusulanlar yazisi var ama yorumlar gözükmüyor...

      Kodlarini kontrol ettim yerindeler,yeniden kaydettim,degisiklik yok canim.

      Sil
    3. şimid pcdeyim ben görüyorum ki yorumları gadgetda :)

      Sil
    4. Ana sayfada gözüküyor ha,benim PC de gözükmüyor.Bloga girince yukarda yorumlari görmek mutlu ediyordu.
      Niye gözükmez ki,bir bilen varmidir?
      Allah Allah...

      Sil
  5. afiyet olsun :) bizde de makarna vardı bugün boooooooooll yağlı :/ seninki daha cazip görünüyor :) arada lazım k.hidrat :)

    YanıtlaSil
  6. bende dün akşam pişirdim oğlumla afiyetle yedik :) ellerinize sağlık sizede afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. kelebek, fiyonk, burgu adının ne olduğu hiç fark etmez. makarnaya bayılırım. sosu güzel olsun yeter. peynirli de çok güzel görünüyor.tam kıvamında pişmiş göründüğü kadarıyla ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Öce :)

      Sil
    2. Yeni yorum eklentisi yükledim,benim icin cok kiymetli olan yorumlarinizi görebiliyorum yeniden :)

      Sil
    3. hadi gözün aydın ;)

      Sil
  8. makarnada kelebek en sevdiğim yaaa. peynirli ha tamam. ay dün akşam makarna yapmıştım yaaa. senin yemekler bana peek uygun yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyonkta idare ediyor,oglum en cok spagettiyi seviyor.

      Sil
  9. Makarna ah makarna... :) Her türlü lezzeti ile ile çok sevdiğim bir besin... Peynirlisi de ayrı lezizdir :) Ellerine sağlık Ablacım...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma