23 Mart 2014 Pazar

MAYASIZ KECI SÜTLÜ PEYNIR






Keci sütüyle ilk peynir denemem gayet basariliydi.Tadida hosuma gitti.Peynir mayasi kullanmadan

yaptim.Sütün kesilmesi icin , sirke ve limon suyu kullandim.

Evde yogurdu keci sütüyle yapinca ,hadi birde peynir yapayim dedim. Keci sütü üstelikte bio olunca,

bayagi pahaliya geldi.Normal sütün 3-4 kati fiyati. Onun icin inek sütü ile karistirarak yaptim.

Türkiye 'de belki ucuzdur.

1   kilo inek sütü
1   kilo keci sütü
1/2 cay bardagi sirke-limon suyu karisimi.




Dün cok yorucu ve yogun bir gündü, her cumartesi gibi..Sabah calisip eve geldikten sonra ailecek

kahvaltimizi yaptik.

Ara ögün ile kahvaltinin sirasini degistirmek zorundaydim.Sofrada hep beraber kahvalti edebilmek

icin. Masayi toplayip hemen büyük mutfak alis-verisine gittik.

Eve gel, torbalari yerlestir derken , oglumun futbol lig maci icin bulusma saati geldi.

Bulustuktan sonra ,macin olacagi , 1 saat uzakliktaki yere gittik.Sogukta tir tir titreyerek ayakta maci

 seyrettik.Spor tesisleri hic hosumuza gitmedi, bir kahve bile icecek yerleri yoktu.Macin ikinci yarisi

saganak yagmurun altinda gecti.

Semsiyesi yaninda olmayanlar siril siklam oldu.BENDE dahil.1 saatte eve dönüs...

Gec saatte evdeydik.Yanimda götürdügüm su siseleri hic acilmadan geri geldi.O sogukta insanin

aklina su icmek gelmiyor bile..30 dk. yürümeyi , saha kenarinda ayak hareketlerini yapmayi ihmal

etmedim ama ..;)

Cook yorgun, donmus bir vaziyette kendime gelmek icin cay icip, battaniyeye sarildim, koltugun

üstünde uyuya kalmisim...

Neyse ki cocuklar 4:2 maci kazandilar... :)))

Simdi de günes acmis ,her yeri isitiyor.Bizimkiler uyurken, gidip sabah yürüyüsümü yapayim ,

 ekmekciklerimizi alayim, sonrada keci peynirimi, domates,salatalik,roka ,maydanoz ve aci

biberli,limonlu zeytinimle yiyeyim :)

Sizlerede mutlu ve stressiz, sevdiklerinizle gececek güzel,sicak bir pazar günü dilerim.

Ha ! Unutmadan mayasiz peynir yapim asamalarini burdan görebilirsiniz.Sevgilerimle..

8 yorum:

  1. Kullandigim sütlerin ikiside 3,5% yagli, yani piyasadaki peynirlere göre cok yagsiz. Marketlerde satilan keci peynirleri 50%yagli,hatta bazilari daha fazla.

    Biraz yagli olsun diyenler 1 kutu krema,sahne koyabilirler.Ben sirkeyi ve limonu sütler kesilene Kadar ekledim.Kesilmesi biraz uzun sürdü.
    Sütler kutu sütleriydi.Üzerindeki agirlik ne Kadar cok olursa o Kadar sert peynir oluyor.Bekleme süresi artarsa sertlesiyor.
    Ben cok bekletemedim ve süzgecimde kücük oldugundan fazla agirlik koymadim.Tadi nefisti bunlara ragmen...Deneyeceklere simdiden afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sulecim! Keci peynirini ara ara alir ve tüketirdim ama tarifinide not ettim canim..ellerine saglik! Maalesef bu hafta biraz rahatsizdim, o yüzden internete de hic giremedim. Sizleri hep düsündüm ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecmis olsun Nil, hava degisiklikleri herkesi hasta etti, bir iyi bir kötü..

      Sevgilerimle

      Sil
    2. evet canim hic sorma..bugünde cok yagmurlu ve soguktu. yazilarini severek okuyorum! ölcülerinde bence cok iyi, yavas yavas ama emin adimlarla azaldigini düsünüyorum!
      selamlar

      Sil
  3. OĞLUNUZ TEBRİK EDERİM...buda evde yapılan lor tarifi ben çok severim maydanoz,nane ve taze soğanla karıştırıp yemeyi(tabi haftasonları)....afiyet olsun... yağ olmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lor salatasini bende cok severim Zeynep.Icine cörek otuda atarim.Sagol canim, takim olarak cok güzel oynadilar.Gelecek haftalarda cok güclü rakipleri var. Cok heyecanli gececek maclar.Ah birde havalar iyi olsa.

      Sil
    2. tebrik ediyorum bende oglunu sulecim! insallah havalarda düzelir! lor salatasi hic denemedim dogrusu, bu hafta denemem lazim zeynepcim! kulaga bile öyle hos geliyorki...(sanirim aciktim arkadaslar;))
      en iyisi birazdan kitap okuyup biraz, sonra uyumak..
      sevgilerle!

      Sil
  4. Eline sağlık Şulecim,bu arada bahsettiğin bloga baktım gerçekten çok yararlanabileceğim güzel bir blog,teşekkürler canım...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma