22 Mart 2014 Cumartesi

KECI SÜTLÜ YOGURT MAYALAMA VE KECI SÜTÜNÜN FAYDALARI




                                    


 Uzun zamandir keci sütüyle yogurt mayalamak istiyordum ve nihayet dün  yaptim.Tadi hakkinda bir fikrim olmadigi icin, inek sütüyle karistirdim.Bir daha ki sefere tümünü keci sütünden yapacagim.Tadi güzeldi ve inek sütüyle karistigindandir belkide beni rahatsiz etmedi, gayet lezzetliydi.

Klasik yogurt mayalama yöntemiyle yogurdu mayaladim:

2  kilo süt  ( 1 kilo inek sütü, 1 kilo keci sütü )
2  yemek kasigi yogurt

Sütü kaynattiktan sonra ,  ilinana kadar bekletip, parmak testi yapip ( parmagi hafif yakacak kadar ) ,
sütü mayalayacagimiz kaba aktarip, icine yogurdu koydum. Hafif karistirdiktan sonra ,üstüne süzgec koydum , onun üstüne nemi cekmesi icin kagit havlu yada bez havlu serip, güzelce battaniye  ile sarip, sarmaladim.Oda sicakliginda sabaha kadar bekletip ( ben aksam gec saatte mayaladim, siz 5-6 saat bekletin),  buz dolabina koydum ve bir gün gecmesi icin sabirsizlikla bekledim....

 Hizimi alamadim ve keci sütünden peynirde yaptim.Evde peynir yapmaya Dukan diyeti yaparken baslamistim.Yagsiz sütlerle :) peynir ve lor yapmistim ve oldukca basariliydi...
Onuda insallah yarin yazacagim.


      KECI SÜTÜNÜN ÖZELLIKLERI 
  • Keçi sütü, inek sütü gibi içimlik süt olarak tüketilebilme özelliğine sahiptir.
  • Keçi sütü homojenize özelliğine sahip olduğu ve içinde çok sayıda küçük yağ molekülü bulunduğu için kolay sindirilir. Bu sebeple yaşlı ve çocukların beslenmesinde önemli role sahiptir.
  • Keçi sütü proteinleri diğer sütlerdeki esansiyel yani dışarıdan alınması gereken proteinlerden daha fazla bulunmaktadır. Bu durum, inek sütü kullanması sakıncalı olan bebeklerde alternatif sağlar.
  • Fosfor elementini kayda değer derecede bulundurmaktadır. Bu durum et ve balık tüketmeyen kişilerde önem taşımaktadır.
  • İnek sütüne nazaran keçi sütü anne sütüne daha yakın benzerlik gösterir.O
  • Keçi sütündeki kalsiyum anne sütündekinden 4 kat daha fazladır.
  • Keçi sütünün, vitamin A, fosfor, magnezyum ve selenyum miktarı açısından da anne sütüne daha yakındır.
  • Bakteri oranı diğer sütlere göre daha azdır. Tüberküloz ve brusellos gibi patojenler de görülmemektedir.
  • Keçi sadece doğal yollardan yani ağaç yaprakları ve ot yediği için eti ve sütü de doğaldır. İnekler ve koyunlar gibi yem yemez.
  • Maraş dondurmasının en önemli özelliği de keçi sütü kullanılarak yapılmasıdır.

      KEÇİ SÜTÜNÜN FAYDALARI
  • Sindirim rahatsızlıklarında mide asitlerini dengeler, bağırsak sağlığınızı korur.
  • Astım tedavisinde
  • Alerji yapmaz.
  • Sindirim sistemi rahatsızlıklarında,
  • Hazım sorunlarında,
  • Cilt hastalıklarında,
  • Bebek egzamalarında,
  • Varis tedavisinde,
  • Canlıda iltihaplanmayı önleyici,
  • Diş ve kemikler için iyi bir kalsiyum kaynağı,
  • Geceleri oluşan öksürük nöbetlerinde,
  • El, yüz ve cinsel organlardaki egzamaları yok eder,
  • Bebeklerde ani ölümlerin önüne geçilmesinde,
  • İlaçların kullanılmasını gerektiren hazım sorunlarında ve peptik ülserlerin tedavisinde kullanilir.



Keci sütü hakkinda  detayli bilgiye burdan ulasabilirsiniz.

Güzel bir cumartesi gecirmenizi dilerim.

26 yorum:

  1. keçi sütünü ben de araştırıyorum bu aralar,bulabilirsem alıp ben de yoğurt yapmayı deniycem.
    Peyniri nasıl yapıyorsun evde Şulecim ,ben yoğurt ve lor yapıyorum ama peyniri hiç denemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömürcügüm, dün hic zamanim olmadi yorumlari cevaplamak icin.Bugün yeni postta yazdim, Link cok güvenilir bir blogun..Sevgilerle

      Sil
  2. Merhaba ben aktardan bir maya alıp denemiştim evde ama kötü oldu maya iyi değilmiş dediler bir dahada denemedim denerseniz ve iyi sonuçlar alırsanız lütfen yazın ben de yapmak istiyorum....kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayali hic denemedim,Zeynepcigim.Burda bulabilirmiyim onuda bilmiyorum.Cogu Maya ile yapiyormus..

      Sil
  3. Gerçek keçi sütü bulmak çok zor. Marketlerde satılıyor ama yüzde yüz keçi sütü değil ne yazık ki. Tabii hiç yoktan iyi deyip kullanılabilir.
    Peynir yapımını ben de merakla bekliyorum Şuleceğim.
    Bu arada keçi peyniri döneri süpermiş, birgün karaköye gidip denemek lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keci gercekten pahaliymis, cok saglikli ama.Arada almak, kullanmak iyi olur.Denersen sana afiyetler olsun, canim.

      Sil
    2. biz gerçek keçi sütü bulabiliyoruz çok güzel

      Sil
  4. Mado ist.da yanılmıyorsam keçi sütü satıyor,dondurmalarınıda keçi sütünden yaptıklarını biliyorum...

    YanıtlaSil
  5. merhabalar arkadaslar ben almanya köylerinden keci sütü aldim ve yogurt yapmak isdedim ve cok sulu oldu aldigim yere sordum keci sütünden yogurt sulu olur dediler ben buna katilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutu keci sütlerini mayalayinca biraz sulu olabiliyor,bunda Maya olark kullanilan yogurtta etki ediyor,ev yogurdu ile dâha kati olurken ,market yogurdu ile cok Kati olmuyor.
      Benim taze keci sütü alma imkanim yok, ama tâze süt ile daha iyi Maya tuttugunu duydum,okudum.

      Bende yeni bir yöntem kesfettim,bakâlim nasil olacak,bu yöntemi ilk mayalamada kullanïyorsunuz ve yaptiginiz ev yogurdundan her seferinde ,mayalik ayiriyorsunuz.Yaptigim zaman paylasirim.

      Mayalamak icin kullanacâginiz yogurdun kati olmasina,dikkat etmek gerekiyor.Mayalanma ortamida etkili. Sütün cok sicak ya da cok ilik olmasida bir etken.Cok sulu olmasinin sebeblerinden biri bu olabilir mi?

      Benim simdiye kadar yâptiklarim cok suluda degil,cok katida degil.Kutu sütü kullanmam nedeniyle,bunu biliyorum.Kullandigim yöntemde klasik yöntemdir.


      Sil
  6. daha normal yoğurdu mayalayamadım :) iki deneme yaptım ilki sakız gibi uzadı ikincisi de ehh işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yilmadan devam et ,Hazel.Süt, ne soguk ne sicak olacak,mayalandiktan sonra sarsilmayacâk,gibi kurallara uyarak ,ilerde dâha basarili olacagina eminim.Mayasi iyi tutmus bir yogurdu mayalik olarâk kullananabilirsen sonuc daha iyi olacaktir.Ayrica,yaptigin yogurtan hep biraz mayalik ayirmayi dene,4-5 seferden sonra,yogurdun mayasinin olgunlastigi söyleniyor.Sünme son bulur deniyor.
      Ayrica mayalanan yogurdun,hic ellenmeden buz dolabinda bir gün bekletilmesi ve yogurdun üzerine suyunu cekmesi icin bir pamuklu pecete konmasida tavsiye ediliyor.En azindan ilk iki sefer yapilabilir,cünkü bu suda cok faydâli.
      Genelde ,pazarlarda,bakracla satilan köy yogurtlarinin üstünde de bu Tür bezlerden olurdu,hatirladigim..Yogurdun,katilasmasini ve sulanmasini önlemek icin iyi bir yöntem.

      Hamilelikte bol bol ev yogurdu yemek bilirsin cok yarârlidir.Seninde bebegininde en dogal calsiyum ihtiyaci ve sindirim sisteminin iyi calismasi icin yarârli bâkterilerin bulundugu ev yogurdu, özellikle keci sütlü yogurdu cok önemli..

      Yaptikca,mayaladikca mükemmel yogurda ulasacagina eminim :)



      Sil
  7. Faydasını duymuştum keçi sütünün. Çok yararlı bir yayın olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Ben erzurumdan gőnûl bende keci sűtűnűn yararına cok inanıyorum hatta artk kendim besliyorum kecilerim var yedi tane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ne güzel bir sey bu.Elinizin altinda her gün Taze keci sütü vardir :)

      Sil
  9. Merhabalar ben de keci sűtű sevdalılarındanım . Hatta artk kendi kecilrim var yoğurt peynir yapıyorum arada sattıyorum beş teleye acaba ahalımı.satıyorum

    YanıtlaSil
  10. Türkiye'de fiyatlar nasil bilemiyorum ama burdaki fiyatlari Pahali, organik Olmalarinin etkiside olabilir.Internetten bir arastirma yapabilisiniz,piyasada kaca satiliyor bi fikriniz olur :)

    YanıtlaSil
  11. Peynir yapıyorum keci sűtűnden ama istediyim gibi olmuyor dahay sonucalmakcinbr fkri olan yada bilen biri varsa yazsın. Rica ediyorum . Sevgilerimle. Herkezlere iyi gceler :)

    YanıtlaSil
  12. Ben biliyorum satıcı ve alıyorum yoğurt yapıp veriyor

    YanıtlaSil
  13. Keci sutu inek sutu gibi kokmuyo ve tatli bi sut seker kullanmadan bile icilebilir. Herkese tavsiye ederm

    YanıtlaSil
  14. yararlı olduğunu öğrendiğimde denedim.Artık yoğurdumu da kendim yapıyorum sayende ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy,ne mutlu bana.. Bende bugün yogurt mayaladim...ev yogurdunu seviyorum.Afiyetler olsun :)

      Sil
  15. sule'cim! bir sorum var. sadece keci sutunden de mayaladin mi? nasil oldu? inek sutuyle karistirmasam olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dudu'cugum, 1litre ile bir deneme yap..Keci sütü ile yapilan yogurt her zaman tas gibi olmuyor ama tadi güzel oluyor.....Ilk yaptigin keci sütlü yogurttan bir Sonra ki yogurt icin Maya ayir..3 seferden Sonra yogurt daha güzel mayalaniyor..
      Mayaladiktan sonra buz dolabina koyup,bozmadan 1- 2gün beklebt.Bekledikce daha güzel ve Kati oluyor.Cam kavonozlarda yapianlarda güze oluyor...
      2tane 500 ml.lik. Yaparsan daha kullanisli oluyor...Yogurda kasik degdikce sulanmaya baslïyor
      Kisaca mayaladim,oluyor...Sütün Tazesi olursa daha güzel oluyormus.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma