25 Mart 2014 Salı

DIYET SEBZE YEMEGI, TAVADA ,ÜSTELIK LEZZETLI :)





Lezzetli mi lezzetli, pratik mi pratik dogaclama bir sebze yemegi oldu . Hic su koymadan , sebzelerin kendi suyunda pistigi dünkü ögle yemegim huzurlarinizda.

Seramik tavada pisirmenin avantajiyla , nasil yaptigimi anlatayim.Hani olurya zamaninizin dar oldugu anda, üstelik buz dolabinda artan sebzelerinizde varsa denemek istersiniz.

1 orta boy, ince patlican

1/2 orta boy kabak

6 - 7 tane kültür mantari

1 tane yesil sogan

1 tane orta boy domates

Ceyrek kesilmis kirmizi paprika

Mantarlari incecik kestim , patlicani ve kabagi , domatesi , paprikayi zar seklinde dogradim , yesil

sogani incecik kestim.


Tavayi isitip , domates en üstte olacak sekilde ,bütün sebzeleri icine koydum.Kapagini örtüp , orta

 ateste kendi suyuyla pisirdim.

Cok uzun sürmedi ,sebzeler yumusayinca kenara aldim, hafif zeytinyagi gezdirdim, tuzunu,

karabiberini ve pul biberini serptim.

Bu kadarcik...Inanin cok lezzetliydi. Ben aciktigim icin bana öyle gelmiste olabilir.Pilav yasak

oldugu icin ekmekle yedim.

Icine sarimsakta koyabilirdim.Patlicani tuzlu suda bekletmedigim halde aci degildi.Ögle yemeginde

evde yanlizdim  ve tam bir posiyonluk cikti.

Malzemeler artirilarak aksam yemegi olarak yapilabilir.Bizde problem oglum.Patlican ve kabak

yemiyor.

Sebze yemegi yaptigim zaman onun icinde bir seyler yapmam gerekiyor.Bu konuda annesine huyu

hic cekmemis : )

Deneyeceklere simdiden afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Cok pratikmiş. Elllerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim Skinny, biraz tembel isi oldu:)

    Ama calisan bayanlar icin ideal sanirim.

    YanıtlaSil
  3. Benzer şekilde ben de yaparım ara sıra ama mutlaka sarımsak koyarım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sarimsak güzel tat veriyor, bende yedikten sonra dedim, niye koymadim?
    Acliktan gözüm dönmüstü galiba ,aceleyle unutmusum :)

    YanıtlaSil
  5. Benim uydurmasyon yemeklerime benziyor. Evde ne varsa koyuyorum, bol baharat, sonra da adına WOK diyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Hahha haaa! Akilli kadin :))) Ama lezzetli oluyor böylesi...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma