8 Mart 2014 Cumartesi

DIYET CEVIZLI , ELMALI KEK





                                     


                                     



DIYETISYEN ÖZLEM SERTAYDININ TARIFI

1   su bardagi bugday unu

2   yemek kasigi siviyag

2   elma ,rendelenmis

4   yemek kasigi yagsiz yogurt

1/3  su bardagi ceviz

1/2  paket  kabartma tozu

tarcin , vanilya

175 derece önceden isitilmis firinda pisirin.

45-50 kalori bir porsiyon.Ara ögünde 2 tane yenebilirmis.




Arkadaslar tarifin asli bu, ben 1 s.b. bugday unu yerine;

3   yemek kasigi yulaf unu+ 3 yk. badem unu + göz karari kizil undan serptim ve 6 tane cevizi ezip

siviyag yerine ekledim.Yogurda bir kasik yogurt fazla koydum.

Seker hic yok.Benim elmalar yesildi, pek tatli olmadigindan icine Agave surubu ekledim, hafif tatli

olana Kadar.

Esmer unlu hamurlar pek kabarmaz, icinde beyaz un ilavesi yoksa ,bu kekde öyle oldu.

Tam bugday unu bir dahaki sefere deneyebilirim.

Tadi hafif ,rengi tarcin ve kizil undan dolayi koyu.

Ben borcam kalipta pisirdim, sonra üstüne agaven pudra sekeri serptim ( yeni cikmis), siz Stevia

serpebilirsiniz yada biraz normal pudra sekeri.

Bu tarz yaptigim ikinci kek denemesi.Digerinde sadece sag yoktu. Simdiki gercekten  diyetlik :)

Cogu diyet kek tariflerinde, seker yerine Kuru meyveler, pekmez ....kullaniliyor.

Onlari sanirim kilo verdikten sonra ,korumada kullanirsam daha iyi olur diye düsündüm.

Deneyeceklere afiyet olsun, sizinde böyle bir tarifiniz varsa yazabilirsiniz bana. Burdan

yayinlayabilirim.

Bugün kahvaltidan önce  günesi selamlama hareketleri , planklar ve 5 Mile Leslie ile

yürüyecegim.Bizimkiler futbol kampindalar, yanlizim.

Ardindan kahvalti. Sonrasinda evi toparlamaca ve dünkü basladigim kitaba devam. Alisverisin

ardindan yemek pisirecegim, ama daha karar vermedim ne yapacagima.

Dün iki saate yakin bisiklet sürdüm, kütüphane uzakta oldugu icin isimede yariyor, spor yapmis

 oluyorum acik havada.

Yeni romanlar ve saglik-diyet konulu kitaplar aldim.Post olarak yayinlarim insallah.

Hava bu hafta sonu güzel olacakmis, degerlendirmek lazim :)

Sizlerede  mutlu ,stresssiz , hareketli güzel bir cumartesi dilerim.

-------------------------------------------------------------------------------

Günün spor degerlendirmesi;

Günesi selamlama ✔

Plank hareketleri ✔

4 Mile Leslie ile fast walk ✔

Bisikletle alis veris turu ✔

1 saat aksam yürüyüsü ✔



























6 yorum:

  1. Şule ablacım en kısa zamanda denemek istiyorum bu keki çok canım çekti :) Hatta küçük muffin kalıplarında yaparsam çantama atıp serviste akşam araöğünü olarak yerim :)
    evergreen

    YanıtlaSil
  2. Iyi fikir evergreen, hatta sana kakaolusunuda tavsiye ederim.Önceki tariflerde vardi.

    Ise yariyorlar canim.

    YanıtlaSil
  3. Şulecim yine sporunu eksiksiz yapmışsın ,seni alkışlıyorum arkadaşım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömürcügüm, aliskanlik oldu.Zaman buldukca yapmaya calisiyorum,kendime iyi birseyler yapma hissi mutlu ediyor, sevgilerle canim.


      Sil
  4. ayy burnumda su an kek kokusu sulecim, görünüsü öyle güzelki kimbilir tadi nasildir!! ellerine saglik canim, cok sevinerek giriyorum bloguna haberin olsun!;)
    ve hemen de not aliyorum tariflerimi, cok sevdigim özel kurdaleli süslü defterime:))
    hafta sonu bol hareketli gecti, parkta cimenlerin üzerinde tüm gün neredeyse oyunlar oynadik oglumla..yinede haftaniyi daha iyi oluyor, düzenli oluyor beslenmem..
    umarim senin ve tüm arkadaslarimin da hafta sonu güzel gecmistir!
    benimde bazi tariflerim var, ilk firsatta sizlerle paylasmak istiyorum..(özellikle firinda kabak yaptim, cok hosunma gitti, hafta ici paylasirim ins.)
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. Tarifini bekleyecegim canim.Benim oglumda kücükken cok hareketliydi, Dur durak bilmezdi, bende pesinde.

    Günümüz,parklarda gecerdi, yagmur yagmadigi sürece. Aksamada yorgunluktan bayilirdim.
    Ama oldukcada zevkliydi...Benimde haftasonum gecti
    gecti.
    Spor ve kitap okumali ...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma