7 Mart 2014 Cuma

ISPANAKLI,PEYNIRLI , YULAFLI , YAGSIZ , NEFIS DIYET MUFFINS







Bu güzel günde herkese saglik ve afiyet diliyorum, hersey gönünüzce gecsin.Yüzünüzde güller acsin.

Stogumdaki saglikli muffinsler bitince dün yeni lezzetli atistirmaliklar yaptim.Kahvalti ve ara ögün

icin ideal.

Fazla yapinca, buzlukta saklamak ve acil durumlarda  yemek pek rahat oluyor.Büroda, okulda, yolda

 atistirmak, okul cocuklarinin beslenme cantasina koymak icinde pratik.

Üstelik zararli karbonhidratlara ihtiyac duyulmadan, kek, pogaca  yeme ihtiyacini karsiliyor.

Bugün ki tarif , ispanakli, peynirli, tuzlu kekin, bence uygulamasi :)







ISPANAKLI GÜL

2    yumurta

6    yemek kasigi yulaf kepegi

6    yemek kasigi süt tozu

6    yemek kasigi az yagli süt

3    yemek kasigi yogurt

50  gr. beyaz peynir (biraz daha fazla olabilir)

1    su bardagi ispanak püresi ( ben Iglo kullandim,porsiyonlanabilen)

2    yemek kasigi kizil un ( Tam bugday unu)

1/2 kabartma tozu

Tuz, pulbiber...Bütün malzemeyi Muffins yapar gibi hazirlayip, 5 dk. sismesi icin bekletip Silikon

kaplara pay ediyoruz, diger kaliplari hafifce yagladiktan sonra kullanin.Önceden isitilmis firinda 175

derecede   25-30 dk. Pisirin, kürdan testi yapin.

Kabinda soguduktan sonra cikarin.Ben porsiyon yapip buzluga saklama torbasiyla koyuyorum.Gecen

 mikrodalga firinin buz cözdürücüsünde, kisa sürede cözdürüp yedim, yeni pismis gibiydi.Ama

 sadece buz cözdürme tusunda, yoksa sertlesiyor.

Eger süt tozu yoksa biraz yogurt biraz unla dengeleyebilirsiniz ve isteyen, 1-2 kasik z.yagi

icine ekleyebilir.

Denemek isteyenlere afiyet olsun


 


 
 

8 yorum:

  1. tarif için çok teşekkürler birazdan yapmayı planlıyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evlerimize sevgili sulenin muffin kokulari alcak:) misss..

      Sil
    2. Umarim begenirsiniz, ben fazla yememek icin buzluga attim :) afiyet olsun !

      Sil
  2. hmmm, cooook güzel görünüyorlar sulecim!! slikon kalip almam gerekiyor, hemde en acilinden!!;)
    zararli karbonhidratlar deyince cook zorlandigim zamanlar oluyor canim, elimden geldigince zararli yiyecekleri evden uzaklastirmaya basladim..esim icin zor oluyor ama, cikolata kutusu bos, tatli icecekler yerine dogal su siseleri;))
    cok iyi oldu canim, beslenmemiz sadece bedenimize degil tüm hayatimiza olumlu yansiyor bence..
    Güzel bir Cuma günü dilerim canim, bende bugün izinliyim..ama biriken ev islerimi yapmam gerekiyor..
    cok öpüyorum, sevgilerle!

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık Şulecim,çok güzel bir tarif olmuş ,hafta sonu deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda daha yesil olsun istemistim,ispanagi biraz daha fazla koyabilirdim.

      Mikserle cirpismadigim icin ispanak ezimedi, tahta kasikla hafif karistirmistim.

      Bir daha ki sefere artik deneyecegim, afiyet olsun simdiden.sevgilerle Ömürcügüm.

      Sil
  4. Şuleciğim daha önce verdiğin tarifleri dün denedim çok güzel oldu. Onlar bitince bu güzel tarifini de denerim mutlaka, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Sevindim, canim.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma