27 Mart 2014 Perşembe

DIYET SAKSUKA TARIFI ,FIRINDA KIZARTMA






2   kücük, ince patlican
1   kücük  kabak
6-7 tane yesil sivri biber
1/2  kirmizi paprika biberi
1     dis sarimsak
Spray zeytin yagi yada 1-2 kasik zeytin yagi
4 -5 orta  boy domates

Kim demis diyettekiler kizartma yiyemez diye? Iste en yagsiz,en saglikli sekliyle sebze

kizartmasi :)

Sebzeleri ikiye bölüp incecik kestim , alufolye serilmis firin tepsisine yaydim, üzerine tuz serpip,

spray zeytinyagi püskürtüm.

Firinin en üst sirasinda 220 derecede, izgara fonksiyonunda kizartim.

Sebzeler kizarirken 4-5 kücük domatesin üstüne kaynar su döküp biraz beklettikten sonra zarini

 soyup, rendeledim.

Seramik tavayi hic yag koymadan isitip , 1 dis sarimsagi dilimleyip icine koydum , üstüne

rendelenmis domatesi ekleyip , tuz ve karabiber serpip , kapagini kapatip, orta ateste domatesler

suyunu cekene, sos koyulasincaya kadar pisirdim.

Kizaran sebzeleri tabaga alip domates sosunu yanina ekledim ve dün aksam yedim.Öglen

pisirmedigime pisman oldum.Öglen ekmek izinliyken ,sosuna bana bana yemek vardi, diye

hayiflandim.Bizimkiler sebze kizartmasi yemedigi icin onlara sehriyeli pirinc pilavi ile Steak

yapmistim.Oglum etini bitiremedigi icin ondan artan etide yedim...

Bu haliyle cok hafif , mideyi agritmayan , saglikli bir kizartma yemegi oluyor.Soguk , sicak fark

etmiyor. Iki haliylede nefis. Aksam yiyecegim icin patetes koymadim.Patetes konacagi zaman, ince

kesilen patetesler, diger sebzelerden önce biraz pisirilir ,sonra digerleri eklenir.Deneyecekler

afiyet olsun....

Dip Not : Arkadaslar siz ne olur,ne olmaz kizartmayi firinda yaparken 200 dereceye alin, pisirme kagidinin üstünde yapin, paketin üzerindeki kullanma talimatina göre kullanin.Alu folya biraz saibeliymis . Bu vesileyle ögrenmis olduk...Alu folye hakkinda bir Post hazirlayacagim, en kisa zamanda umarim...

11 yorum:

  1. Afiyet olsun Sulecim, cok guzel gorunuyor. Benim de favorimdir kendileri. Ve evet patates ve havuc da eklenilebilir (izinli zamanlarda).Yalniz sana nacizane bir tavsiyem olacak. Aliminyum folyo yu direkt yiyeceklerle temas ettirmemek gerek diye biliyorum. O yuzden firin tepsisine yagli kagit serip o sekilde pisirmen daha guvenli olur bence. Baharin gelmeye hic niyetinin olmadigi Cincinnati'den sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bunu bilmiordum, tesekkürler canim.Kagidi izgaradan yanabilir diye kullanmaktan cekindim ( 200 dereceye kadar izinli) , Silikonlar var , tepsiye sermek icin,o zamanda rahat oluyor, o da sanirim 200 dereceye kadar izinli.Belki bir daha ki sefere Isiyi 200 dereceye ayarlayip kizartirsam,yanma tehlikesi olmaz.Biraz uzun sürer belki ama daha saglikli olur.Sevgilerimle canim...
    Simdiye kadar arastirmamadim bu konuyu ,bir bakayim :)

    YanıtlaSil
  3. Intenette uzun bir arastirma yaptim, herkes bir sey söylüyor.Post olarak yayinlamayi düsünüyorum.
    Kisaca eksi gidalari Aluminyum iceren bir seyde pisirmeyin ve bunlari aluminyum iceren kaplarda saklamayin diyorlar.Barbekü yaparken kullanmak saglikli derken, kimileride zararli diyor.

    Ne kadar az kullanilirsa o kadar iyi,o kadar bilgiye ulastim ki...Ama

    Ispatlanmis bir Studie yokmus...postu zamanim olunca yazacagim.O kadar cok seyin icinde Aluminium varmis ki, sasirirsiniz ,benim gibi...,
    Mesela : MIDE ilacinin icinde daha cokmus,mideyanmasi icin icilen ilaclardada Aluminium varmis...
    Ama Panik yapmaya gerek yok....
    Bilgilere alman sitelerinden ulastim.Bütün bu bilgilere ragmen en sagliklisi Doktora danismak..

    YanıtlaSil
  4. Alzhemier'ı tetiklediğini okumuştum alüminyumun....

    YanıtlaSil
  5. Ben de alimünyum folyo ile ilgili olumsuz söylemler duymuştum o yüzden kullanmak zorunda kalırsam önce yağlı kağıda sarıp sonra almn. folyoya koyarak pişiriyorum.
    Bu gün benzer sebzezeleri üzerine sotelenmiş et ve bol taze sarısak ta katarak fırın torbasında pişirdim. Gayet lezzetli oldu. Senin yaptığın şeklini de (fırın kağıdı ile) deneyeceğim mutlaka. Yoğurt yasağı bitince bol yoğurtlu da güzel olur:)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firin torbasindanda Cook memnunum,tavuk ve patetesi ayri torbalarda pisiririm, harika oluyor.
      Senin yöntemde super fikir Sevgicigim.

      Sil
  6. Ay kokusu geldi burnuma :) Ellerine sağlık Şule ablacım çok lezzetli görünüyor :)
    evergreen

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık güzel bir tarif..bloğunuzu takibe aldım bende beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz,tesekkür ederim.
      En kisa zamanda ziyaretinize geliyorum.Sevgilerle

      Sil
  8. Şule'cim
    Ben de folyoyu ısıyla temas ettirmemek gerek diye biliyorum. Fırında kullanımı yanlış diye duymuştum. Baking paper kullanıyorum ben hep. Pişirme teknikleine dalınca ben evden mikrodalgayı da çıkardım. 2 ay olacak, henüz 1 kere bile ihtiyacını duymadım daha.

    YanıtlaSil
  9. Bende arada kullanirdim, artik kullanmayacagim.Haklisin eskiden Mikro dalga firin mi vardi?

    Donmus seyleri, bir gün önceden buz dolabinda cözdürmek en sagliklisi deniyor.Cok acil durumda sicak su dolu legenin icinde buz dolabi torbasinin icinde cözdürüyorum,eti yada tavugu...


    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma