24 Şubat 2014 Pazartesi

10 GÜNLÜK BEL INCELTME PLANIM VE GÜNESI SELAMLAMA

 



SURYA NAMASKARA

 
Güneşi selamlama turu 12 hareketten oluşur. 12 duruş olmasına rağmen tek duruş gibi ardı arkasına yapılır. Hareketlere dikkat edersek omurgayı bir arkaya, bir öne bükerek mükemmel bir esneklik sağlar. İstenirse gün doğumunda ve gün batımında uygulanması daha doğrudur.
 
 

Suryanamaskara´nin Bazi Yararlari:
* Karin bolgesini acma ve buzme ile sindirim sistemini guclendirir.
 
Tablo Asanalar* Sindirimi aktiflestirir ve kabizlik ve hazimsizligi ortadan kaldirir.
* Karin Kaslarini guclendirir.
* Akcigerler calisir ve kana bol oksijen yollanir.
* Oksijenle sistemi yikayarak, buyuk oranda karbondioksit ve diger toksin gazlar atilir.
* Sinir sistemini guclendirir ve hafizayi guclendirir.
* Uykuyuduzenler ve psikolojik gerginligi gideri.
* Endokrin Salgi bezlerini aktiflestirip normalecevirir – ozellikle tiroit bezlerini.
* Cilditazeler. Cilt bozukluklarini engeller
* Kaslarin esnekligini arttirir.
* Kadinlarda, gogus kaslarini calistirarak.Herhangi bir elastikiyet kaybini restore eder, salgi bezlerini uyarir.




Banu Deger
Bhanu Priha,Yoga Egitmeni

Bilgiler alintidir.




Bu adreslerden  videolari izleyip yapabilirsiniz.



  http://www.nasil.tv/Yogada-gunesi-selamlama-surya-namaskara-nasil-yapilir




 http://www.mynet.com/video/kadin/gunese-selam-74871/






Bütün videolari izlemenizi tavsiye ederim.Önerileri dikkate alin saglik probleminiz varsa

yapmadan önce doktora danisin lütfen.Bel fitigi olanlar yapmasin.


Gecen aylarda yaptigim Plank  hareketlerinden cok memnun kaldigim icin bu

hafta tekrar yapmayi planladim.Her hareketi tabeladaki belirtilen süre kadar yapiyoruz.








Süreleri ben degistirerek yapacagim , kendi tempoma göre.Sizler yeni basliyacaksaniz süreyi

ilerleyen günlerde kendinize göre ayarlayin , sürelerin uzunlugunun , gözlerinizi korkutmasina izin

vermeyin.

Hareketleri yaparken yavas yapin , gün gectikce daha rahat yapiliyor.

Ayrintilar icin" Bikini Projesi" blogunu ziyaret edin.

 " Brazen AB Fit Challenge " yapilmaya devam edilecek.




 brazen fit 24 day ab challenge







Asagidaki  Video sevdigim bel inceltme hareketlerinden, Video kopyalanmiyor direk  burdan

hareketi izleyip günlük yaptiginiz sporlara ekleyebilirsiniz.Kisa bir Video.



http://www.womenshealth.de/fitness/workouts-trainingsplaene/ganz-einfach-zur-schlanken-taille.12526.htm


Ve günün en son videosu ,favorilerimden ;



 
 
 
 
Cok eglenceli ,keyifli alarak yaptigim egsersiz videosudur.Sagik sorunu olmayanlara tavsiye ederim.
 
 
 

 10 günlük bel inceltme operasyonumda hergün yapilacaklar sirayla söyle: 

 

Ilk olarak günesi selamlama  yapilacak.
 
 
Ikinci olarak 30 - 60 dk. Yürüyüs yada hafif kosu. Bu disarda yada icerde, havanin durumuna bagli.
 
 
Icerdeki alternatifler; cross Trainer yada Leslie Saisone ile 5 miles.
 
 
Akabinde Brazen fit Challenge.                                                         
 
                                                                                                                                                   
  Her güne ayri bir video klibi.                                                                                                           
                                                                                                                                                                      
 
 Plank Challenge yapilacak.
 
 
Bütün bunlar gün icine yayilacak.

Günlük Sassy Su yapilacak. ( taze nane bulmak biraz sorunlu olsada )

Metabolizma Cayi pisirilip ,buzdolabinda hazir edilecek.

Yesil Cay , Form Cayi , Kusburnu Cayi , Ihlamur Cayi degisikli olarak icilecek.

SU  ICMEK ASLA VE ASLA UNUTULMAYACAK.
 
VE EN ÖNEMLISI LISTEYE SADIK OLUNACAK.

DAHADA ÖNEMLISI MOTIVASYON TAVAN YAPTIRILACAK
.


Gününüz günesli ve mutlu gecsin arkadaslar.Sizinde bir planiniz varsa paylasin lütfen.

Önce evle ilgilenecek sonrada SPORLA.

Hadi herkese kolay gelsin.

16 yorum:

  1. Şulem harika bir spor planı;))
    Bu günden sonra benim de spor planım bu olsun. Başkası yapınca hazıra konmak ne güzel oluyor:))
    Biliyor musun senden çok iyi spor, hatta yaşam koçu olur bence. Çaban ve bu özenli paylaşımın için sağol.

    YanıtlayınSil
  2. Plan benimde hosuma, gitti.
    Ara verlieh Yoga hareketlerine yeniden baslamanin zamani geldi.

    Güzel sözlerin icin tesekkür ederim Sevgicigim , ama bunu
    Uzmanlarina birakmak daha iyi.

    Cook sükür bir saglik problemimiz yok , biz birbirimizi idare,motive ediyoruz.
    Profosyönel yardima ihtiyaci olanlar diyetisyene,doktora gitsin ,en dogrusu bu olur.

    Ben kendimce deneyimlerimi paylasirken, beraber bana eslik etmeniz benimde motivasyonomu yükseltiyor,seviniyorum.

    Bende senin güzel paylasimlarini takipten zevk aliyorum.

    YanıtlayınSil
  3. Ellerine saglik Sulecim, Sevgiye bende kesinlikle katiliyorum:) Böylelikle benimde planim oldu gitti:)) sadece bahanemidir bilmiyorum ama düzenli spora gelince birden yorgunlugum daha da artiyor sanki..umarim bunu atlatirim! yinede challange uyguluyorum, saniyeleri kendi dayaniklik süreme göre bazen az bazen daha fazla ayarladim..Gün icerisinde ama aktiv olmaya calisiyorum, merdivenleri tercih ediyorum mesela, yada cogu zaman bel hareketleri yapiyorum kimse yoksa özellikle yanimda:)
    Ellerine saglik canim, bu paylasimin da beni hareket yönünde yine cok Motive etti! kesinlikle uygulayacagim yada elimden geleni yapacagim..
    sevgilerle

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Senin de katilmana cok sevindim Nilcigim,

      Elden ne kadari gelirse o kadari yapilir , önemli olan zaman oldukca ,bunu en iyi

      en iyi sekilde degerlendirmek , sevgilerimle canim.

      Sil
  4. Anneme sorucam! Sen kesin benim kardeşimsin. Daha ben adım attım ki, sen planını hazırlamışsın. Yok böylesi, ruh birlikteliği... <3 <3 <3
    Güneşi yarımdan selamlamaya başlamaktı niyet, bu hafta. Sayende tümden geçtim en harikasıyla..
    Seni çok ama çoooookkkkkkkkk seviyorum..
    Muuccckkkkkssssss....

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Inanirmisin bilmem,pazar cok doluydum hazirlayamadim,senin son posttaki

      Taranin yoga pozlarini , yeni baslayanlara kolaylik olsun diye vede sürelerinide

      Aynen senin gibi 1 dk. Yapilsin diye yazacaktim,zamanim olmayinca p.tesine kaldi.

      Birde ne göreyim, sen daha hizli cikmussin :)))

      Sana ne kadar tessekkür etsem azdir ,beni yoga yapmaya heveslendirdigin icin.

      Benden de sana kocamannn öpücükler.Bende seni cok seviyorum.

      Sil
    2. Merhaba Şulecim sen bir ara Şeyda Coşkun un diyet listesini yapıyordun dimi ben deneyimlerini merak ettim zorlandınmı yaparken kilo verdinmi ve sonrasını öpüyorum seni sevgiler...

      Sil
    3. Merhaba Zeynep, ben listelerinden iki tanesini yaptim evet ama tavsiye edermiyim bilemiyorum herkes kendi karar versin.

      Müthis bas agrisi oldu bende, detox vari diyetler bana yaramiyor.

      Uzun süreli yapilacak diyet türü degil benim fikrimce.Bende etkisi kisa süreli oldu.


      Normal beslenmeye gecince,yani simdiki gibi saglikli beslenmeye baslayinca

      Verdigim 2 kiloyu cok kisa sürede geri aldim,girdigim stressde cabasi.

      Bu bendeki etkisiydi.

      Kisiye göre etkisi degisebilir.

      Radikal diyetler , uzun süreli detoxlar bana birsey getirmedi.

      Sadece bu diyetten dolayi karabugdayi tanimis oldum.

      1 günlük karabugday rejimiyle 800 gr. Verdigim olmustur.

      Arada direnc kirmak icin , özel günler önünde 1 gün yapilabilir.


      Bir haftalik diyetlerinde umdugumu bulamadim.

      Zaten yayinlanan diyetler kisiye özel diyetlermis,herkesde ayni etkiyi yapmayabilir.

      Bence en iyisi simdiki gibi saglikli,düzenli beslenerek zayiflama.diger durumlarda ani verilen kilolarda vücut sudan ve kas kaybindan zayifliyormus

      Doktorlar ve diyetisyenler öyle söylüyor canim.

      Bunlar benim fikrim.sevgilerle canim

      Sil
    4. Merhaba aslında bende seninle aynı fikirdeyim bu tür diyetler hem çok sağlıkı gelmiyor hemde geri dönüşü kötü oluyor MPG listeleri ile verdiğim kilolar uzuun süre kalıcılığını korudu bende de belki acil durumlarad 1-2 günü denebilir diye düşünüyorum...
      Sevgilerimle....Teşekkür ederim....

      Sil
    5. Birsey degil,canim.Öptüm.

      Sil
  5. bende başlasam mı diye bir düşünce var kafamda.. kaç kez tekrarlıyoruz??

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini sormustun?
      Günesi selamlamayi ben on kere tekrarliyorum.
      Planklar ise ilk günler kisa istedigin kadar tekrar edebilirsin.Sonraki günlerde uzuyor duruslar.Tekrarlar zor glebilir.Istenirse ,zaman varsa sabâh ve aksam iki kere yapilabilir.
      Sabah cevap yazmistim ama yayinlayi tiklamadim galiba,kusura bakma.

      Sil
    2. ne kusuru önemli olan cevap vermen :)
      yazdım aklıma bunları.. yurtta çok yapamıyorum ama ve gidince diyet ve spora devam.. şimdi elimden geldiğince diyet yapıp 2-3 günde bir yürüyorum.. spor kısmına surya namaskara'yı da eklersem güzel olur diye düşünmüştüm..

      Sil
    3. Surya namaskara gercekten güzel,yapildikca vücutun elastiyeti artiyor.Bende yeniden basladim :)

      Sil
  6. bu ara bir spora başlasam diye düşüncem vardı ama bunlar gözümü korkuttu.. hele hepsi birden.. ama en azından şu güneşi selamlama çabuk bitecek ve işe yarar bir şey gibi duruyor..tam güneş doğuş batışını denk getirmesek de oluyorsa deneyebilirim..ama ne yalan söyleyim, 10 tekrarla başlayacağımı zannetmiyorum :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Günesi selamlama hareketleri esnetme hareketleri olup istediginiz zaman Elbette istediginiz sayida yapabilirsiniz.Evet o zamanlarda cok fittim ve yapmistim..
      Yeni spora baslayanlar icin 30-45 dakikalik videolar var.örnegin Leslie sansone Walk at home serisi..bunu önerebilirim...önemli olan günlük sürekli yapilan egsersizleri uygulamak.60 dakika disarda yürüyüs ve Yukardaki hareketlerden Az tekrar yaparak vücudunuzu egsersize alistirabilirsiniz.kolay gelsin :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma