12 Mart 2015 Perşembe

HIZLI MEYVELI KAHVALTI

MUZLU ELMALI YOGURTLU KAHVALTI
YARIM ELMA GÖNÜL ALMA

Bugün kahvaltida canim meyve yemek istedi..Meyve ,yogurt ile yenince sindirimi yavaslatip, kan sekerinin aniden yükselmesini önleyip,daha tok tutuyormus diye biliyorum.

Özellikle hipoglisemik hastalari ac karnina meyve yememelilermis, kan sekerinin ani yükselip,tekrar düsmesine sebep olup, aciktirip,yorgunluk veriyormus diye okumustum bir yerlerde...

 Hipoglisemik hastalari her ögünde karbonhidratlarla beraber protein tüketmeye dikkat etmeliler.Ben hasta degilim ama tek meyve yiyip, kan sekerim yükselmesin, sonra cok acikirim.Bu da iyi olmaz benim icin...

Yogurtun üstündeki toz tarcin, kimileride meyvenin üstüne döküp yiyor...Tarcinin kan sekerini dengede tutma  düsürme özelligi varya, degerlendirmek lazim...

Sürekli kepekli ve tam bugdayli, ya da cavdarli ekmek tüketmeyide tavsiye etmiyor uzmanlar... Özellikle kadinlarda ,hele az su  icenlerde  kabizliga yol aciyor..Dün izledigim bir videoda diyetisyen bey anlatiyordu...Ayrica fazla kepek kansizliga sebep oluyor.. Demir Vitaminin emilimini yavaslatiyor...Yedigimiz ekmegin cinsini SIK SIK degistirmeli.

Meyveli  kahvalti calisanlar icinde güzel bir alternatif...Bu meyve, Armut , Kiwi, siyah üzüm... artik elinizin altinda ne varsa o olur :)

16 yorum:

  1. Size bayılıyorum. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Hadi ba bayyy! Ben toz tarçın almaya gidiyoruuum. ;)

    YanıtlaSil
  3. Oh oh sağlıklı valla Şule Hanım... :)

    Blog'da da yazdım size cevap: O kadar yoğunum ki şu sıralar... Tamamdır aklımda! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))

      Sonraya kalsin,hayirli ,güzel telaslariniz var....Kolay gelsin :)

      Sil
  4. Evet bende meyve ve yogurdun beraber tuketildiginde sekerin ani yukselmesine engel oldugunu duymustum ablacim. Harika bir kahvalti olmus, bu sekilde kahvaltiya da hic yabanci degilim cunku sevgili esim her sabah bu sekilde kahvalti yapiyor :) Mutlaka bir meyve ve yogurdu oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim esimde meyveli yogurtlari cok Sever,kahvaltida degil ama :)

      Sil
  5. canıım maşallah sana :) biran kendimi bu kahvaltıyı yapmış olarak hayal ettim de *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimcim,sende is yerinde de yiyebilirsin.Aralarda bile yersin..Yogurdu ve meyveyi ise yâninda götürebilirsin :)

      Sil
  6. yoğurdun üzerine tarçın mı. ikisini de çok severim ben neden bunu düşünemedim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee! Kilo verme Problemen yok tabii..Bak ,anneciginede söyle ama...

      Sil
  7. kahvaltıda meyveli yoğurda türkler alışık değil ama ne büyük keyif ya sabah kahvaltıda yemek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda herkesler yiyor. :) Kahvalti, Ögle,ara yemekleri yerine ...Alisalim ya ,eski köye yeni âdet getirelim :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma