31 Ekim 2014 Cuma

BADEM SÜTÜNÜN YAPILISI ;LAKTOZ ALLERJISI OLANLAR VEGANLAR ICIN ALTERNATIF ICECEK

EVDE YAPILAN BADEM SÜTÜ


GECEDEN ISLATILAN KAVRULMAMIS BADEMLER


SÜT OLUSMAYA BASLADI
200 gr. Kavrulmamis badem
            islatmak icin üstünü gececek kadar su
            750 ml-1litre su

Bademleri üstünü gececek kadar su ile islatip,8 - 10 saat bekletiyoruz.Ben geceden islattim.Bademleri süzüp,sudan gecirip ,sütü yapacagimiz kaba aliyoruz.Ben el blenderi ile yaptim.Mutfak robotunda da olur, normal blenderde de olur.
Bademlerin üzerine 750 ml-1 Liter arasi su ekleyip, Blenderi calistirip,bademleri ögütmeye basliyoruz. Bademler ezildikce su beyazlasmaya ,süt olmaya basliyor.
Simdi sira sütü süzmede.Bu ayni peynir ya da cökelek süzme islemi gibi.Temiz bir tülbent ya da peynir torbasindan gecirebilirsiniz.
Ben kücük tel süzgece koyup,cay bardaginin arkasiyla bastirarak sütü cikarip,posasini ayirdim.Cokta güzel oldu.
Posayi bekletip,sonra kurutacagim.Kurabiyelerin ,müslinin,keskülün,kekin ,yogurdun icine konup kullanilabilir.
Kabuklarini temizledikten sonra tabii.
Bunu islattiktan sonra ,hemen yapabilirdim...

Badem sütünü,en cok süte allerjisi olanlar,veganlar,saglikli beslenenler,sporcular tüketiyor.
Hazirlarin bir litresi burda 2 ,50 € geliyor.Genelde Agave ile tatlandiriliyor.

Hurma ile beraber cekilip tatlandirilacagi gibi,bal,pekmez,steviya,suni tatlandiricilarda kullanilabilinir.Ben ,dün sadesini ictim.Bugün tatlandirarak deneyecegim.

12 yorum:

  1. Süper bir tarif vermişsin Ablacım, ellerine emeklerine sağlık. İhtiyacı olan olmayan herkes için kesinlikle çok faydalı bir içecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle yetiskinler icin.Faydasi o kadar cokmus ki,bir ara yazacagim.Yapimida cok kolay,hem saglikli.Bademde bol ,yapip yapip tüketmeli.

      Sil
  2. alla alla hiç bilmiyodum. nefis lezzetli bişi olmalı yaa. süt bayılırım bedem deeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetiskinler icin süt cok zarârli diyorlar,inek sütü.Keci sütü yararliymis,oda cok pahali Burda.Badem sütümü evde ilk kez yaptim,hosuma Gitti :)

      Sil
  3. hamburg leverkusen maçını izliyom tv de hamburger sv 1-0 önde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleey! Biz izleyemiyoruz.Sky 'imiz yok.Parali Kanal.:(

      Sil
  4. Uzun süredir gelemiyodum bloguna :( Eline sağlık gerçekten iştahım artıyor senin bloga gelince. Normalde pek yemek yemeyen biriyim :D

    YanıtlaSil
  5. Badem sütü; hep duyarım da bir türlü denemeye cesaret edemediğim bir tarif.
    Her zamanki gibi doğal ve basitçe tarifleyerek gözümde kolaylaştırdığın için teşekkür ederim Şuleciğim.
    Kabuklarını ayırmadan çekmek bana daha doğru gibi geliyor faydası açısından. Posayı kurutup kullanmak fikri de şahane, çektikten sonra kabuklarını ayıklamak ise oldukça zor görünüyor. Ayıklamasak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptigim süt bitti bile :)

      Evet,kabuklar ugrastirdi birâz :)
      Sicak su ilede islatanlar varmis,kabuk dâha kolaytemizleniyor :)

      Buz dolabinda bekleyince, ayrisim olup,cökme oluyor ama sürahiyi calkalayinca eski halini aliyor.3-4 gün icinde bitiyor.Tabii günde 2-3 bardak icilirse dâha cabuk biter.Sütün kullanildigi her yerde kullanilbiliyor.

      Sil
  6. Şule Hanım Bloğunuzdaki makalelerinizi oldukça faydalı bulduk, Kontör34 firması olarak bloğunuzu yakından takip etmekteyiz

    YanıtlaSil
  7. Begendiginize sevindim.Tesekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma