10 Ekim 2014 Cuma

HAMBURG MERKEZ CAMII

HAMBURG MERKEZ CAMII

Hamburg'ta , bugün ögle vakti  polisler kirmizi alarmdaydi galiba.Tren garinin cevresi Polis arabasi,cevik kuvvetler,Polis kayniyordu.Cuma namazi sonrasi cikabilecek tahmini karisikliklar,protestolar sonucu olusabilecek kargasayi önlemek icin,Ziraat bankasi,türk bakkallari,arap dükkanlari,alis veris yerlerinin önünde görev basindaydilar.Insaallah büyük bir olay cikmaz.

Caminin minareleri, modern tarzda boyali  yesil ve beyaz...Ezan disariya okunmuyor,sembolik olarak duruyor.
Cevresinde,pideciler,türk bakkallari,türk berberleri dönerciler,er restrorantlari var,isimler türk Lades,Urfa,vs...Yogun alis veris yerleri ,dolu dolu.

Bugün oglum 5 günlük sinif gezisinden döndü, onu karsilamaya ana tren istasyonuna gittik,Hazir ordayken mutfak alis verisi yaptim.Kasaptan et alamadim,Cuma namazina gitmislerdi.Pirasa aldim,ince uzun :) Pide aldim,oglum seviyor diye.
Havada döner,kizartilmis et kokusu var.Sasilacak bir sey degil,bu kadar restorant bir arada olursa gayet normal.

Esim ve oglum döner aldilar.Oglum yiyemedi sosu iyi degilmis.Onunkini de esim yedi.Esim ,benim niye yemedigimi sordu.Bu hafta et yemiyorum dedim.

Niye?????

Uzun hikaye :)

Oglumu özlemisim.Geziden yorulmus,hosuna gitmemis ,söyleniyor...

O yokken ev sessizdi ve de temiz :)
Babasi geziye gidincede ev sesiz ve temiz oluyor,pek dagilmiyor ortalik...Nedense?

Bende geziye gitsem, onlar evde kalsa ,ev yine temiz ve sessiz olurmu acaba?

:)))



12 yorum:

  1. Turk mahellesi ilgincmis. Benim yasadigim yerde yok ama New Jersey de ayni senin anlattigin gibi bir sokak varmis, hemde turk kirahatnesi bile varmis, bana cok ilginc gelmisti duyunca.

    Evi dagitan onlar, toplayan sen oldugun icin, tatile gidersen evin halini dusunemiyorum. Son gunlerde tek basima tatil yapmayi o kadar cok istiyorumki..aslinda yakin bir kiz arkadas hem alisveris, hem gezmeli tatil su andaki ruh halime nasil iyi gelir anlatamam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamburgun göbeginde bir yer.Daha cok alis veris yeme icme yerleri,yabancilarin buluma noktasi. Bu gibi yerler cok bar.

      Su sira izine hepimizin ihtiyaci var sanirim.

      Sil
  2. Hahaha yok kesinlikle olmaz! Babam yada kardeşim olmayınca bizim evde gayet toplu oluyor ama ikiside olunca işler biraz karışıyor. Annemle arkalarını toplamaktan helak oluyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi evde durmak sanirim.Mutfagin halini düsünmek bile istemiyorum :)

      Sil
  3. Minaresi olan bir camiden ezan okunmaması kadra saçma bir şey yok. Bizde kiliselerin çan çalmasını önleyelim o halde? Avrupa insanı kendine demokrat. Her şey göstermelik tıpkı camileri gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sembolik olarak minareleri görmekte ,hic yoktan iyidir .Burdaki her caminin minaresi yok.Ezan okunsa tabii ki ,daha güzel olurdu.

      Sil
    2. Kesinlikle okunsa daha.iyide iste malesefama dedigin gibi.en.azindan.minare gormek.guzeldir

      Sil
    3. Evet,degisik bir duygu veriyor.

      Sil
  4. ay sen sakın gitme evden dönünce tanıyamazsın ki evi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin :) Durayim durdugum yerde.

      Sil
    2. Ben 8 aydir ayda iki.kere falan.evime geciyorum evin.altini.ustune.getirmis sekilde.buluyorum zavalli.annem toplamaktancani cikiyor.kadinin,esim temiz.oldugunu.sansada 😀😀he cok.iyi.yapmissin.super.is.yapiyon.diyorum.ki.en.azindsn.yaptiklarinida.kusup.yapmamazlik.etmesin.hehe veriyorum.gazi.ne.edim en.azindan.kendini duzeltsinde bunada.sukur😀ama.bencede.sen.hic.kipirdama

      Sil
    3. Valla mecburen duracâgiz. :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma