30 Ekim 2014 Perşembe

ELEKTIRIKLI FIRINDA EV YAPIMI NEFIS LAHMACUN YAPIMI




FIRINDAN YENI CIKMIS DUMANI ÜSTÜNDE LAHMACUNLAR





Dün ,ani bir kararla lahmacun yapmaya verdim.Et buzluktaydi, mayanin kurusu, sebzelikte de biraz maydanoz birazda sivri biber vardi.Domates püresi yoktu ,domates yardimima kostu.

Ilk is,buzluktan eti cikarip,torbasiyla birlikte sicak suyun icinde bekleterek ,buzunu cözdürdüm.(Buzdolabi posetine eti koyup her tarafina bastirarak dikdörtgen sekle getirip saklayinca,incecik oldugundan,cözülmeside kolay oluyor)

Bu arada hamuru mayaladim.Hava soguk oldugu icin firini 50 derecede isittim.Yaptigim hamurun kabini havlu peceteye sarip firinda yaklasik 30 dk.beklettim.

Hamur icin; 12 tane beze

500 gr.            un
1 Paket           instant kuru Maya (500gr un icin )
1 su bardagi   süt-ilik su karisimi
Bir cimdik tuz

Kulak memesi kalinliginda hamuru yogurdum.Cok sertte iyi degil,cok yumusakta.Zaten mayalaninca kendini birakiyor hamur.

Eti icin ;

250-300 gr.       orta yagli karisik kiyma,tahminen
2                        büyük  aci sivri Biber
1                        orta boy olgun domates
1                        orta boy kuru sogan
1/2                     cay bardagi sivi yag,tahminen
2                        yemek kasigi karisik salca
Tuz,karabiber,kirmizi Biber,azicik isot biberi,azicik kimyon

Yapilis asamalari burdakiyle ayni.Mutfak robotu olmayanlar,sogani rendeleyip,yesillikleri incecik kiyabiler.(Etinden geriye sadece bir yemek kasigi arti)

Bu sefer firinda pisirdim.Pizza tavasi olmayanlarda yararlansin istedim.Bir tepsiye 4 tane sigiyor.
Acilan hamura eti kasikla yaydiktan sonra lahmacunlari tepsiye dikkatlice yerletiriyoruz ve tepsiyi sicak firina koyuyoruz.
Ben ilk olarak en üstteki rafa koyup,üstünü kizartip sonra en altta,tabana koyuyorum.
Bazen tam tersinide yaptigim oluyor.Hangisi hosunuza giderse.
Onlar piserken,ikinci partiyi hazirliyorum.Tepsi cikar cikmaz,yenilerini koyuyorum.
Biz üc kisiyiz ve herkese 4 tane lahmacun düstü,yaninda yesil salatayla nefis bir aksam ögünü oldu.
Bu ani ,hafta ici lahmacun partisine oglum müthis sevindi,yemek secen oglumun en sevdigi yemekler arasinda lahmacun.
Özellikle sogani ve biberleri robottan gecirdigim icin rahatlikla ,sikayet etmeden yiyebiliyor.

* Firin 240 derecede ve alt-üst pisirme konumunda.
* Cikan lahmacunlari üst üste koyup,3-4 sira ,Üstüne kagit pecete ile digerleri pisene kadar bekletirseniz,ilk kurulugu gidiyor ve güzel rulo yapiliyor,fazla bekletmemek lazim ,buhardan yok yumusamasin.

Deneyeceklere simdiden afiyet olsun :)




17 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım misssler gibi kokusu burnuma geldi,afiyet olsun....
    Bir zamanlar tatesal mimleri vardı,herkes bilirdi,çokda güzel olurdu herkes birbirini tanırdı...ama bloglara ben mim kabul etmem almam diye yazıldı...bende uğraşmadım artık,özel istekle hazırlardım arkadaşlarıma ...bu nedenle uzaklaştım mimlerden ama karşı değilim...benim cevaplarım da sana yazdığım yorum olsun....sevgiler ince düşünceli insan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazda cekinerek yazmistim,cünkü takip ettigimden beri sayfalarinda rastlamamistim . Saglik olsun.Cevap biraktigin icin tesekkürler :)

      Sil
    2. Şulecim benim blogumun başına talihsiz bir olay geldi ve fotoğraflarım silindi daha sonra aylarca uğraşıp yükleme yaptım o esnada mimlerim etiketini de sildim...teşekkür ederim ilgin için canım sağol...

      Sil
  2. Lahmacunu çok severim ve sık sık yaparım,ama fırında hiç denedim. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asli,sen nerde yapiyorsun?
      Ben Pizza tavasinda da yaparim.Firinda yapmak biraz daha az ugrastirici gibi.Birde silex makinasinda yapanlar var.Alet biraz pahali olmasa alacagim,arkadaslar ,sen cok yapiyorsun ,niye almiyorsun diye soruyorlar :)

      Sil
  3. Ben Fırında deneyip başarısız olmuştum ama bir altta bir Üstte pişirme fikri aklıma yattı. Bir daha ki sefere öylesini yapıcam. Bu arada Türk bakkalında dondurulmuş olanlarım lezzeti Hoşuma gitti ama Kullandıkları kıymaya güvenmedim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlardan hic almadim.Önceleri 1 kg undan yapar,.Artani buzlugâ atârdim.Simdilerde az ölcü ile yapiorum,kolayda oluyor,uzunda sürmüyor.Bizimkiler sevdigi icin SIKCA yapiyorum.Denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  4. Kokusu İstanbullara kadar geldi Ablacım, çok leziz görünüyorlar :) Ellerine emeğine sağlık... Her zamanki gibi harikasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Sinemcigim.Sevgiler Istanbula...

      Sil
  5. En sevdiğim yiyeceklerden biridir,hemen yapılacaklar listesineee:):)Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Annem de evde lahmacun yapar bazen de peymacun. El yapımı olduğundan hiçbir şeye değişilmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peymacun ne diyecektim,yoksa peynirlisimi? :))

      Sil
  7. lahmacun da mı yaptın. sen usta oldun iyice organik hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yillardir yaparim.Aklimda tam bugdaylisida var...

      Sil
  8. buraya da bakmamış mıyım ki önceden. pideden geliyom ben :)
    yapıcam bunu <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim canim ..Simdiden afiyet olsun diyeyim :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma