30 Eylül 2014 Salı

PATETESLI-HAVUCLU-BROKOLILI GRATIN

BÉRNAISE SOSLU SEBZELI GRATIN



GRATININ PEYNIRSIZ HALI

FIRINDAN YENI CIKAN GRATIN


5 orta boy patetes
1 Brokoli
1 havuc
1 Paket Sauce Béarnaise (istenirse besamel sosu,ben yapmadim)
   rendelenmis kasar peyniri,gratin icin peynir

Pateteslerin kabuklari soyulur,incecik yuvarlak dilimlenir.2-3 mm.
Brokkoli cicekleklerine ayrilir.
Havucun kabugu incecik kazindiktan sonra , dilimlenir.2-3 milim.
Hepsi, suyun icinde ayri ayri kaplarda bekletilir.
Patetes suyun icinde beklerken nisastasini birakiyor.
Kaynamis,hafif tuzlu suyun icinde patetes,havuc ve brokoli sirayla ayri ayri hafif haslaniyor.
Brokolinin diri kalmasina dikkat edelim.
Süzdürülen sebzeler ,pisirme kabina,ben borcam kullandim,önce patetesler,sonra havuc ,en üsttede brokolili olarak yerletirilir.
Üzerlerine,ara ara az tuz serpilir.Sosu yayilir.
Bizimkiler besamel sostan hic hoslanmadiklari icin ben, esimin sevdigi bérnaise sosu kullaniyorum.Zaten bu yemekte onun icin yapildi.
200 derece isinmis firinda hafif kizarinca firindan cikarip,üzerine kasar rendesi serpiyoruz.
Bu bir su bardagida olur,daha fazlada.Oglum sevmedigi icin ben az serptim ve fazla kizarmadan,peynirler eriyince cikardim.

* Sos yerine süt kremasida kullanabilirsiniz.
* Sosu yagsiz süt ile hazirlayabilirsiniz.


Bu yemek pistiginde büyük bir porsiyonu esim, brokolilierin ve havuclarin cogunlugunu, ve 1-2 kasik patetesi ben,  geri kalan patetesleri ve 1 tanecik Brokkoli cicegini oglum yiyor.

Yani adilce paylasiyoruz :)

Deneyeceklere afiyet olsun.



18 yorum:

  1. Ellerine sağlık,afiyet olsun.Ama brokoli sevmem kiii.Napcaaaaz? :/ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brokkoli koymadan yaparsiniz.Bu yemegin binbir türlü cesidi var.Esim bu halini daha cok sevdigi icin hep Boyle pisiririm.Vitamin acisindan bu sekli daha zengin.Tabii kalorili,o yüzden ögünde sadece bu yeniyor bizde.Ve bende patetesini az yiyorum.

      Sil
  2. brokoli olsun yeter :D böyle uğraşmaya da gerek yok :D haşla, zeytinyağ,limon,tuz :D mis gibi oluyor, şiddetle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onuda cok severim ve bu hâliyle evde ben sadece yerim.Salata gibi nefis oluyor gercekten...

      Sil
    2. bayrama gidince yenilecekler listemde :) gelmeden aldırmıştım brokoli ama yiyemedim.. bu kez yerim umarım :) sana ve ailene afiyet olsun :)

      Sil
    3. Simdiden sana da afiyet olsun...

      Sil
  3. hımmm brokoliyi ben de pek sevmem aslı gibi :) böyle tadı belki güzel oluyordur. eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece patetesli yâpabilirsin.Almanlar etin yaninda yiyorlar.Brokoli sart degil,pirasada olur,ispanak,hatta Hindi ve tavukluda yâpiliyorsada bizde pismiyor....

      Sil
  4. Güzel görünüyor.Bunu denemek isterim. :)

    YanıtlaSil
  5. Oyy çok güzel görünüyor.Tam kış aylarına layık bol bol vitamin.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Evet harika olmuş İnanırmısın ağzım sulandı...Kışın bol bol yapmalı
    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kisin haftda bir pisiyor bizde :),tesekkürler Sertac...

      Sil
  7. Kışın en sevdiğim yemeklerdendir :) Çok lezzetli görünüyor ablacım,ellerine sağlk

    YanıtlaSil
  8. Allah bu neeeee yapıcam bunu bayılırım ben bunaaaa hele brokoliiiii :)

    YanıtlaSil
  9. Yap,yap,gercekten nefis,icindeki havuclarda harika oluyor,gözlerden iyi gelir :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma