11 Eylül 2014 Perşembe

SOMON BALIKLI KARNABAHAR CORBASI- VITAMIN BOMBASI

ANTIOKSIDAN VE OMEGA 3 KAYNAGI CORBA

Cok güclü antioksidan maddeler iceren karnabahar ile Omega-3 yağ asitlerinin en zengin kaynaklarından biri olan somon baliginin bulustugu corbamizin yapimida basit...


1     tane karnabahar (ben yarisini kullandim)
1/8  sivi krema (ben 1 cay bardagi süt ve 1/2 cay bardagi 7,5% lik kahve kremasi koydum)
1     dilim somon filetosu
1     dis sarimsak
1/2  kuru sogan,
1     kasik tereyag
       limon suyu,dereotu,
       tuz,karabiber,muskat

Karnabahari ciceklerine ayirip ve az tuzlu suda 20 dakika hasliyoruz.Suyunu dökmüyoruz.
Yagi eritip, yemeklik dogranan sogani ve sarimsagi sararana kadar kavuruyoruz.
Kremasini ekliyoruz.
Süzülen karnabahar ciceklerini koyup,2 su bardagi haslama suyundan ekleyip
5 dakika orta ateste kaynatip, kenara cekiyoruz.
El Blenderi ile püre yaptiktan sonra, o yoksa tel süzgecten gecirip
Tuzu ,karabiberi,muskati (ben koymadim) serpiyoruz.
Somonun üstüne limon suyu döküp,karelere kesip,
Corbanin icine katiyoruz.
Kisik ateste 5 dakika pisirip,
Dogranmis dereotunu ilave edip,servis yapiyoruz.

 Karnabaharin tipik kokusu ve tadi hissedilmiyor.Somon ve bol dereotu ile cok güzel tadi var.Süt harika,  yumusak,hos  bir tad veriyor.
Tabii bunlar benim nacizâne düsüncem.

* Krema ile daha sahane  bir tat olacaktir.
* 2 porsiyon cikti.
* Kivami sebze suyunu ya da sütü artirarak ayarlanir,ben cok sulu sevmiyorum.
* Tereyagi yerine sivi yagda kullanilabilinir.
* Karnıbaharı kullanırken bir miktar karın bölgesinin çevresindeki 4-5 adet yaprağı da beraberinde pişirmenizde büyük fayda varmis. Yapraklarında bol miktarda kansere karşı önleyici olarak görülen beş tane koruyucu etkin madde mevcutmus. Bunlar sırasıyla alfa-tokoferol (E-vitamini), caffeic asit, kaempferol, phytic asit ve Rutin.Yapraklarin suyun icinde beraber haslanmasi yeterliymis,yararli maddelerin hepsi suya geciyormus.
Bende yeni ögrendim ,bir daha ki sefere insallah..

21 yorum:

  1. Yemek kültürümüzü zenginleştiriyorsunuz, yeni tatlar : ) Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YENI VE HAFIF TATLARI DENEMEYI SEVIYORUM :) COK TESEKKÜR EDERIM.

      Sil
  2. karnıbaharın her türlüsünü seviyorum :) mevsimi geldi mi ki :o
    yemeklerin hem diyetlik hem sağlıklı :) mükemmeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda her mevsim her sebze bulunabiliyor.Türkiye icin henüz erken degil Mi?
      Tesekkür ederim,begendigin icin.

      Sil
  3. Oglumda antremana gitmisken bende evde sporumu yapayim :)

    YanıtlaSil
  4. Sporumuzda yapildi.5 MILES walk.Sporu ihmal etmeyelim.2 MILES olsun yürüyelim :)

    YanıtlaSil
  5. Vitamin bombası yazmasaydın ben yazacaktım bu gerçekten harika bir çorba olmuş içenin ömrü uzar bu çorbayla ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem tesekkür ederim.Sifa niyetine pisirip,ictim.:)

      Sil
  6. üffff heeey sen usta oldun iyice. yapıcim bunu. hey baksana hadi benim için bi brookoli çorbası yapsana yazsanaaaa :) çok sefiyoom bana nee :)

    YanıtlaSil
  7. Bende simdi sana yorum biraktim:)

    YanıtlaSil
  8. hıhı biliyom. öyküm kısa evet baharat yok terbiye yapmadım sos yok senin yemekler gibiii benim öyküleriiim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah hahaaaa!

      Bu sefer ki öykü biraz kisa olmus ,yani güzeldi birâz dâha okumak isterdik, kizlar ne etti na yapti?
      Bïrbrlerine ne anlattilar gibi?O kiz niye carpindi gecirdi? Kalbimi yaraliydi?
      Yoksa sâgliksiz beslenmele ile ilgili bir sorunmuydu gibi . :))))

      Sil
  9. ee yaa biri de bana yapsa şu yemekleri amaaa :((( hayırdır karnabahar stoğu mu var evde he :)) deepin öyküsündeki kızda omega3 eksikliği mi var diyon şimdi sen anladım ben onu ;) <3<3<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir belki,fast Food,cips,kola ,Döner möner cok tüketiyorsa dedim.Omega 3 kalp dostudur,kirilmalara karsi ekstra güclü :)

      Sil
    2. Bir tane kücügünden aldim.Ilk gün bir cicegi,ikinci gün yarisini artik artanida bugün yiyecegim.Esim is gezisinde,oglum agzina sürmez :(

      Sil
  10. Vejetaryen olduğumdan bana uzak ama benim minik yesin isterdim, canavar olur canavar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baliksizda yapilabiliyor ama sütte icmiyorsaniz.Sadece sebze suyuylada yapilabiliyor.Tereyag yerine sivi yag kullanabilirsiniz.Köri ile nefis olur.

      Cocugunuz icin harika bir corba olabilirdi. Sevgilerle...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma