14 Eylül 2014 Pazar

NANELI YESIL SALATA VE SAGLIKLI , DIYET AKSAM YEMEGI ÖNERISI

YESIL SALATA +TAVUK FILETO + IZGARA MANTAR

Uzun zamandir canim yesil salata istiyordu.Cuma günü yapiverdim.Yapimi kolay,cabucak hazir olan  aksam yemegine eslik etti.



YESIL SALATA ICIN MALZEMELER :

Marul
Yesil sogan 
Maydanoz
Feslegen
Taze nane
Limon suyu,zeytinyag,tuz
Zeytin ve turp süs icin
Dereotu (evde yoktu)

IZGARA MANTAR :

Mantarlarin kabugunu temizledim, dörde kestim ,tavada 1-2 kasik zeytinyagi ile yüksek ateste, tavayi sallayarak izgara ettim.

Buzdolabinda bir kac gündür bekledigi icin rengi kizartirken kararmisti.Tuzunu pistikten sonra serptim.

IZGARA TAVUK FILETOSU :

Ete, tavuk baharati serpip, bir kasik yag,soya sosu damlatip,üstünü gececek kadar süt döküp marine ettim.Sostan cikarip,Zeytinyagi damlatilmis kizgin tavada kurutmadan iki tarafini kizartim.Marineyi geceden hazirlayinca daha güzel oluyorsada, ben iki saat beklettim.

Isteyen yanina pilavda yapabilir cokta yakisir...Afiyet olsun...

11 yorum:

  1. tavuk tarifini en kisa zamanda denyecegim, salatanda harika. Cok saglikli, basit ve istah acici bir goruntusu var yemeklerinin..ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. şu filetoyu yaparım tımams :) her akşam tavuk yiyiom zaten :) ama bu akşam salata yedim he. tavuklu filan işte. mısır da koydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuklu sekilde hic yemedim. Misiri önceden cok kullanirdim...Seninkide basli basina ögün olur :)

      Sil
  3. mantar bana gelmez :/ ne yazık ki yıldızımız küs onunla :P salatanın malzemelerini ben yıkamalıyım yoksa onu da yemem :D zor bir yiyici olmama rağmen hangi ara bu kadar kiloyu aldım ki :/
    tavuk muhteşem görünüyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Secicilik zor. Oglum hic mantar yemez,Salata yemez.Sadece havuc salatasi yer, ama icinde sadece havuc olacak.
      Baliklarin sirt kismindaki etlerin bir bölümün rengi koyu gri gibi olur,orasinidâ yemez mesala...

      Ekmekcigin formu bozuksa ,onuda yemez.Bilmem bu takinilar nerden geliyor.Hayati zorlastiriyor.Biz öyle degiliz :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık ,menü süper mantar ve tavuk çok severim....bazen bende mantarı yıkadıktan sonra yağsız olarak tavaya koyup kapağını kapatırım suyunu çekene kadar pişirip,sonra az zeytinyağı gezdiririm ve üzerine sıcakken kaşar rendesi serperim....çocuklar çok severek yerler....mutlu bir hafta olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buda pratik,nefis bir tarifmis.Denenmeli mutlaka .Tesekkürler güzel dilegin icin...Sevgilerle...

      Sil
  5. Ne güzel şeylere vesile oluyorsun farkındasındır mutlaka kendi adıma konuşacak daha doğrusu yazacak olursam sayende yediklerime daha çok dikkat eder oldum ama kaçamaklarda yapmıyor değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kacamagi ,laf aramizda bende yapiyorum ;)

      Oglum icin aldigim Milchscnitte(Süt dilimleri)'den bende yedim haftasonu :))

      Olsun, günün en az bir ögününde dikkat etmek bile ilk basta önemli.Haftada bir ,serbest gün olmali,haftasonu en uygun zâman.

      Ne güzel, positif etki yapiyorsa yayinladiklarim.Bu Blog ve sizlerden gelen yorumlarla, bende kapip koy vermiyorum.

      Tesekkür ederim yorumun icin ,isteksiz basladigim bu günde,bana motivasyon oldu..

      Sil
  6. Ayyy çok canım çekti Sule mmm :)) Ellerine sağlık , gerçekten harika görünüyor ve kalorisi çok düşük olacağı için yemek yemeyi seven biri olarak tam bana göre :)) Deneyeceğimm ve yaparken de seni güzelliklerle anacağım :)) Sevgilerimle ..

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma