21 Kasım 2014 Cuma

TENCEREDE KIZARTMADAN PATETESLI KÖFTE YEMEGI

SAGLIKLI PATETESLI KÖFTE YEMEGI
ÖN KIZARTMA YAPMADAN PISEN PATETESLI KÖFTELER

 Merhabalar sevgili okurlarim,sevgili blogum... Hayirli Cumalar hepimize...
Bugün sabah hava cok sisliydi,filmlerde gördügümüz sisli Londra  günleri gibi ve sis hala devam ediyor.
Resimde görügünüz dünkü aksam yemegimizdi.
Bildigimiz köfteli patetes yemegini kizartmadan firin yerine ,ocakta,döküm tencere - tavada yaptim.



TENCEREDE IZMIR KÖFTE
PISMEYE HAZIRLANIYORLAR


PATETES VE KÖFTE

ODA ISIGINDA ,YENMEYE HAZIR

Bildigimiz köfteli patetes yemegini kizartmadan firin yerine ,ocakta,tencerede - tavada yaptim.

500 gr.            Karisik kiyma
1                     tane kuru sogan ,rendelenmis
1                     dis sarimsak
1                     tane yumurta
3-4                  yemek kasigi galeta unu,kuru ekmek ici
4-5                  tane orta boy patetes
3                     tane yesil sivri biber
1,5                  kasik domates-biber salcasi
2 Su bardagi   kaynamis su
Kimyon,tuz,kara biber,kirmizi biber
Biraz maydanoz

Et harciyla minik köfteler yapiyoruz, ben ceviz büyüklügünde parca alip,elimde mercimekli köfte gibi sekil verdim.
Patetesleri elma dilimi gibi kesip ,ikiye böldüm.
Tencereye zeytinyagi koyup, yemeklik dogranmis sogani ,ikiye kesilmis biberleri ve bütün sarimsaklari sirayla  ,soteleyip ,salcayi ekleyip,biraz daha kavurdum.
Sosun üstüne patetesleri ,köfteleri dizip , kaynamis su ekledim.Resimdeki su gözüme az geldigi icin biraz daha ekledim,toplamda 2 su bardagi oldu.
Üstüne biraz tuz, kimyon ,biber serpip,patetesler ve köfteler pisene kadar orta ateste kaynattim.15-20 dakika kadar sürdü.

Yaninda coban salatasi ile yedik.Nefis olmustu tavsiye ederim.

* Biberler daha fazla olabilir

10 yorum:

  1. Sağlıklı nefis bir yemek daha, ellerine sağlık Ablacım...

    YanıtlaSil
  2. Patatesleri seçip seçip yerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tofuyla deneyebilirsin.Tabii,orda kolay bulunabirmi,bilemiyecegim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım misss gibi...afiyet olsun,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  4. döküm tencerede ne de lezzetli olmuştur, helede yanında çoban salata. nefis. ellerine sağlık.
    hayırlı cumalar canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Lezzeti döküm tencereden olmali gercekten :)

    Hayirli aksamlar .Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Tesekkür ederim ,pembe kreasyon.

    YanıtlaSil
  8. Bugün jillianda mola,cross Trainer ile 70 dk. Spor yapildi.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma