13 Kasım 2014 Perşembe

GÜNDE BIR SAAT YÜRÜYÜS ,30 DK.EGSERSIZ SAGLIKLI BEDEN ICIN SART

Hava soguk, günes saklambac oynuyor, canimiz hareket etmek istemiyor ,bahanelerimizin ardi arkasi kesilmiyorsada icimizdeki "domuz köpegini " - "Schweinehund (almancasi) yenmemiz lazim.






Almancadaki bu deyim,cuk diye oturuyor bu duruma.Hani ,biz kosmak,yürümek,vs..yapmak isteriz ama bu tembel yaratik ,hep bahaneler bulur,bizi kandirir,planlarimizi erteletir.




Onun icin bu sesi dinlemiyecegiz,olumlu düsünüp , yapacagimiz egsersizlerle vücudumuzu paslanmaktan,erken yaslanmaktan,fazla kilolari tasimaktan,hastaliklardan koruyacagiz.
Doktorlar günde 30 dk.egsersizin bile faydasi olacagindan bahsediyorlar.
Estetik ve saglik icin hareket sart.En azindan haftada iki gün , zaman ayarlayalim,kendimize özel  bu saatleri disari cikamiyorsak evde,internettten egsersiz videolari secerek kullanabiliriz.Her seviye icin videolar var.Beni takip edenler bilir,bu videolari denemeye bayilirim.

Ilk bastan asiri gidip,kendinizi yormayin,zorlanirsiniz,devam etmek istemezsiniz.Hemen büyük sonuclar beklemekte yanlis olur.

Hedeflerinizi ,kademe kademe ilerletin.Spor saatinide zamanla artirin.Spor sonrasi esneme hareketlerini ihmal etmeyin.

Motivasyon icin ,hosunuza giden elbise,eski ince zamanlarinizdan kalan resimleri vb... gözünüzün önünde olacak bir yere asin.

Mesela,güzel bir cizme gördünüz,almak istediniz ama bacak kalinlasmis, fermuar kapanmiyor. Cekin fotosunu asin dolabininizin üstüne.Yürümek icin güzel bir neden,degil mi?

Haftalik bir plan yapin ,günlük tutun ...Haftalik degerlendirmelerinizi yapmak icin iyi olur.
Bos zamanlarinizi tv önünde ya da Internette gecirmeyin.Özellikle Internette ,insan zamanin nasil gectiginin farkina varmiyor.(Beni ziyareti unutmayin ama :)) )

Leslie ile  evde yürüyün,yeni baslayanlar icin ideal.Yagmur yagmadigi zaman disari atalim kendimizi,yanliz ya da komsumuzla,arkadasimizla sohbet ederek yürüyelim.Günlük yasanti icinde ,az cok hareket etmek icin sebepler yaratalim.

Icimizde fisiltiyan o kötü sesin bizi kandirmasina izin vermeyelim.Yoksa zararli cikan biz oluruz yine.

Bol hareketli  günler dilerim...



12 yorum:

  1. Tam da zamanında gelen bir post olmuş. Bu hafta hava çok soğuk ve canım hiç hareket etmek istemiyor. Biraz motivasyon iyi oldu : ) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motivasyona benimde ihtiyacim vardi,iyi oldu arada böyle uyarilar yapmak bana da iyi geliyor :)

      Sil
  2. Çok doğru söylüyorsun. Hareket şart! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lüzümsuz birikmisler kaloriler harcabsin,kaslar calisin di mi? :))

      Sil
  3. vay şulecim harika bir yazı olmuş bu.
    senin azmine hayranım zaten ♥♥♥♥♥♥
    bi de bi itirafta bulunayım ya da salaklığımı ortaya saçayım :)
    sen hep leslie diyorsun yaa , ben eski postlarını bilmiyordum. Şey zannediyordum Leslieyi : senin köpeğin :o
    köpeğinle hep yürüyüşe çıkıyosun sanıyodum. baktım bize de leslie ile yürü demişsin. dedim ki iyi de benim gopeğim yoktur :)
    hemen blogunda aramaya koyuldum Leslie'yi ve öğrendim :) .
    yok yaa bende bu algı problemi gittikçe artıyor, sporu biraz boşladım ondan olsa gerek hihihi :D
    (✿◠‿◠)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Estagfirullah,.
      Leslie Sansone ablamizl hakkinda da bir post hazirladim iyi olacak.Kadinin bize bir sürü iyiligini geciyor :)

      Herkes tanisin di mi ?

      Bu yaptigin seyler ne tatli :)))

      Sil
  4. Gerçekten o bizi miskinleştiren her neyse çok kızıyorum :) Hareketli olmanın önemini bilmekle beraber yeterince uygulayamıyorum. Sizi de ziyaret etmiş olduğumuz göre şimdi dışarıya çıkabilirim :))) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretinize cok sevindim.Güzel Yürüyüsler :)

      Sil
  5. Sevgili Şule ben de düzenli olarak yürüyüş yapıyorum. Kilo vermesem de kendimi zinde hissediyorum. Gerçekten çok faydalı herkese günde yarım saat yürüyüş yapmayı şiddetle öneriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan kendini mutlu hissetmek,sadece zayiflamak degil,daha bircok yararlari var,bilirsiniz.Güzel yürüyüsler,mutlu bedenler...

      Sil
  6. ah yapabilsek di mi yaaa :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma