10 Kasım 2014 Pazartesi

UNSUZ YAGSIZ KURABIYELER: BADEM UNLU VE YULAF KEPEKLI

SAGLIKLI KURABIYELER,STEVIALI KURABIYELER,SULEMCAFE
UNSUZ VE YAGSIZ SAGLIKLI KURABIYELER YENMEYE HAZIR

Kurabiyeler pistigine göre kahveyide pisirelim :)


DIYET KURABIYELER,SULEMCAFE,SAGLIKLI KURABÏYELER,DIET KEKSE
PUDRA SEKERI SERPELIM
SADE KURBIYE


BU MINIK KALIPLARI COK SEVIYORUM


KAKAOLU KURABIYENIN HAMURU

 Tarifleri daha sonra ekleyecegim.Belki yapmak isteyen olur.Simdi kahve keyfi...
 -------------------------------------------------------------------------------------------------

BADEM SÜTÜNDEN YAPILAN BADEM UNU


Gecen haftalarda yaptigim badem sütünden artan bademleri ,cekerek un haline getirip degerlendirdim. Bademleri ince tel süzgecten ezerek gecirdim,biraz uzun sürünce el Blenderi ile cektim, gayet güzel oldu,Hazir gibi ...

Badem Unlu Kakaolu Kurabiye

1      su bardagi badem unu (cekilmis badem)
1/2   su bardagi pudra sekeri
1      yumurta aki
1      yemek kasigi Kakao
1      cay kasigi kabartma tozu
Üzerine pudra sekeri

Bütün malzeme karistirilip, 2-3 mm kalinliginda merdane ya da el ile inceltilip,kaliplarla sekil verilir.Isteyen iri findik seklinde yuvarlayabilir.
Pisirme kagidina aralikli dizilip 150 derece isitilmis firinda 6-8 dk. pisirilir.Soguduktan sonra pudra sekeri serpilir.

Hazir firin isinmisken birde Limonlu kurabiye yapayim dedim...


Limonlu Kurabiye

1      yumurta
2      yemek kasigi tatlandirici ( ya da pudra sekeri )
1      yemek kasigi yogurt
6      yemek kasigi yulaf kepegi
2      yemek kasigi badem unu
1/2   limonun suyu
1     cay kasigi kabatma tozu ya da karnonat
Üstüne kirik ceviz ve pudra sekeri

Bütün malzeme karistirilip,pisirme kagidi serilmis tepsiye kasikla aralikli konur.Kasigin tersiyle yayilir.Arada kasik suya batirilirsa ,islem kolaylasir.
Ben bazilarinin üstüne yumurta sarisi sürüp ceviz koydum.Hepsine konulabilir.
170 derece isitilmis firinda 15 -20 dk. pisirilir.
Soguduktan sonra üzerine pudra sekeri serpilir.

* Ben tatlandirici olarak Stevia kullanmistim.Bu tada hala alisamadim.
* Hamuru buzdolabi torbasina koyup,ucunu kesip,SIKMA torbasi gibi kullanarak,porsiyonlamak diger bir yöntem.

11 yorum:

  1. Ooo çok iştah açıcı, kahvenin yanında da iyi gidmiştir. Afiyet olsun!.. Pek heveslenmiştim tarifi varsa yaparım diye , en yakın zamanda beklerim Şuleciğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettim amaa bu tarifleri ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim hosuna gider :)

      Sil
    2. Ay ben size geliyorun hemen :) ♥ eline sağlık şekerim :) ♥

      Sil
    3. Buyur gel :)
      Tesekkür ederim canim.

      Sil
  3. Şulecim ilimizde götürmediğim doktor kalmadı ve bursada 3ayrı doktor bu götürdüğüm o hastaneye yeni gelen bir kbb uzmanı olduğu için gittik...Zaten annem 30 yaşındayken meniere hastalığını 2yıl yaşamıştı ve 30 yıl sonra yeniledi.bu hastalık meniereden bağımsız başka bir hastalık deniyor bakalım...
    Kurabiyeler nefis ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar gecmis olsun.Internetten biraz arastirdim,daha önce duymamistim bu hastaligi.Iyikide götürmüssünüz yeni Doktora.Acil sifalar diliyorum.

      Sil
  4. badem unu yerine ne koyabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Badem unu cok ince cekilmïs bademden yapiliyor...File bademi (daha kolay olur) , bademi mutfak robotundan gecirin,toz gibi olana kadar..

      Incecik cekilmis cevizlede deneyebilirsiniz...Umarim faydali olmusumdur..Sevgilerle

      Sil
    2. Ben ,badem sütü yapmistim...Onu süzdükten sonra kalan tortuyu biraz kurutup kullandim..(Ek bilgi) :)
      badem sütü yapilisi blogta vardi.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma