7 Kasım 2014 Cuma

ATATÜRK CICEGI - NOEL YILDIZI-WEIHNACHTSSTERN

Der Weihnachtsstern (Euphorbia pulcherrima), Adventsstern, Christstern ,Poinsettie  ve Atatürk cicegi

 
ISMI LATINCEDEN GELIYOR VE  MANASI "EN GÜZEL"

İngilizce adı "Poinsettia" olan bu bitkiyi 19. yy'da Meksika'dan ABD'ye götüren ve yaygınlaştıran ABD'li devlet adamı, psikiyatrist ve bitkibilimci Joel Roberts Poinsett'den alır. "Atatürk" adı ise, bir süs bitkisi olarak Türkiye'de yetiştirilmesi ve tanınmasına ön ayak olan Mustafa Kemal Atatürk'ten gelir. Ancak çiçeğe ismi Atatürk vermemiştir.  Bitkinin diğer bir adı da "Noel yıldızı"dır. Atatürk çiçeğinin çeşitleri yoktur ama rengi koyu kırmızıdan pembeye doğru değişebilen çeşitleri vardır.Oda cicegidir.
(Vikipedi, özgür ansiklopedi)
 
 
 Bu güzel cicekle birlikte sizlere sevgilerimi gönderip ,MUTLU VE HAYIRLI CUMALAR DILIYORUM.

8 yorum:

  1. kağıt gibi duruyor yaprakları. rengi çok güzel :)
    çiçeklere olan sevgin hayranlık uyandırıcı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapragi cok ince,,rengide muhtesem gercekten.

      Sil
  2. çok güzel bir çiçek ve Atamızın adı çok yakışmış bu asil çiçeğe. Hep sevmişimdir. Ama hikayesine hiç bilmiyordum, öğrenmiş oldum teşekkürler.
    Fotolar da harika ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su sira sanirim her cicek sever almanin evinde vardir.Özellikle noel dekosu olârak kullaniliyor.Tesekkürler canim.

      Sil
  3. kargalar diil kartallar gaga değiştiriyo yaaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Atamızın isminin geçtiği her şey güzel bence sırf bu yüzden çok seviyorum bu çiçeği ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ismini ilk duydugumda cok ilginc bulmustum.Rengini cok begeniyorum :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma