23 Kasım 2014 Pazar

ELMALI TARCINLI KEK

 
ELMALI KEK TARIFI
HAFIF ELMALI TARCINLI KEK

Hafif , yumusak elmali kekimiz bugün pisti ve bir dilim yendi.Tarifte yumurtanin ,sekerin ve yagin az olmasi positif yanlari :)

Deep Tone pisirip blogunda yayinlayinca hafta sonuna yapabilirim demistim.Tarcinla arasi olmayanlar 1 tatli kasigi ya da hic koymayabilir.




SILIKON KALIPTA ELMALI KEK
 SILIKON KALIPTA YAGLAMADAN UNLAMADAN
PISEN KEK

ELMALI TARÇINLI KEK
 
2    yumurta
1    bardak şeker
1    bardak süt
1/2 bardak sıvı yağ
3    elma (küp küp dogranmis)
2    tatlı kaşığı tarçın
1    paket kabartma tozu
3    su bardağı un


Oda isisindaki yumurtalar sekerle yogurt gibi beyazlasip,koyulasincaya kadar 5dk. mikserle cirpilir.
Süt ve yag eklenir ,mikserlenir.Un kabartma tozu ile karistirilip,elenerek konur,isteyenler tarcinda kor, elmalar eklenip tahta kasikla hafif karistirilip,kaliba konur.
170 derecede önceden isitilmis firinda pisirilir.Kürdan testi yapilir.Soguduktan sonra istenirse pudra sekeri serpilir.

Bugün ev tarcin koktu.Metabolizma cayinida yaptim. Mis kokulu mutfagim :))
Deneyeceklere afiyet olsun.

12 yorum:

  1. ne güzel gözüküyooooo tablo gibiiii maşallah eline sağlık :) belli güzel olduğu :)

    YanıtlaSil
  2. Deepin tarifi ha ? Elmalar fazla gelir diye dusunmustum ama test ettin onayladin sorun yok yani;) eline sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmalarim kücüktü,tam geldi,.Ben bir tanede üstlerine döksem Mi diye düsündüm.Tadi,kivami güzeldi.
      Esim,tarcini pek sevmez,belki bir daha ki sefere koymayabilirim.

      Sil
  3. Ben de severek yapıyorum bu keki. Özellikle kış ayında, pazar günleri : ) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haliyle pek hafif oldu.Evet,kis günlerinde aranan bir tad :)
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. oh elma tarçın nefis olmuştur. ellerine sağlık. böyle tariflerin en sevdiğim yanı daha kapıdan girerken, kokusuyla çocukları mutlu etmesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,Öce kokusu bile insani mutlu etmeye yetiyor.

      Sil
  5. Arkadaslar ,daha önce blogllar.gen.tr ye üye olmak icin basvurmustum.Email bekledim bir cevap cikmamisti.
    Biraz önce blogumu tiklayinca direkt oraya baglaniyordum.2-3 Kere denedim.Bloguma giris yapamiyordum.
    Panige kapildim.Tasarimdan logosunu sildim.Düzeldi.Sizinde ,iyeyseniz tabii,böyle bir sey oldumu?
    Tabii simdi üyeliktende cikmisimdir,ne istir anlamadim?
    Bilginiz varsa yazarmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilemedim. bulmaca gibi. :)

      Sil
    2. Ilginc bir durum.Benim sorunum cözüldü ama bazi arkadaslarin Blogunu tiklayinca sayfalari direkt bloglar.gen.tr ye baglaniyor .Google+ da yayinladim, bir arkâdas gmail'in cok yayin yapanlara böyle yâptigini yazmis.
      Mesela bahceperim bloguna giris yok.

      .Bu Site Blog yazilarinin daha cok kisiye duyurulmasi icin üyelik yapip, üyelerinin yazilarini yayinliyor.Güya okurlarinizin sayisi artiyor .
      Üye olmak icinde Size bir kod veriyor ,bu kodu gatgetliyorsunuz ve blogunuz görünen bir yerine koyuyorsunuz....

      Bende bu kodu Bloga yerlestirmis,üyelik onayi bekliyordum.Ses soluk yoktu ve bir anda kendi blogumu google de bulamadim.Hata verdi,direk bu Site karsima cikti.
      Velhasil,kodu sildim ,sorun benim icin cözüldü.
      Bu kodu blogunda barindiranlar ,googleden ve google + dan bloglarinin linkini tiklasinlar,kontrol etsinler.Ayni sorunu yasiyorlar Mi?

      Sil
  6. ilk de fa senden duydum şimdi. ama artık sana yönlendiririm böle bi sorunu olanları :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma