6 Kasım 2014 Perşembe

UNSUZ SÜTLÜ BROKOLI CORBASI VE INCELTEN ZENCEFIL CAYI

KOLAY SAGLIKLI BROKOLI CORBASI

Brokkoli sevmeyen cocuga, Brokkoli corbasi yaparak yedirilir :) En azindan yarim kase... Soguk,yagmurlu günlerde cabucak pisirilecek süper saglikli bir corba.

Öncelerde hazir, pakette alir,yapardim.Yapay tatlandiricilarin,gizli yaglarin,bilumum sagliksiz ilavesi olan bu corbayi  esim cok severdi.
Icinde Brokkoli namina ,bir kac kurusu olan,rengi bile yesil olmayan, bu corba  bozuntusunu yillardir almiyorum.Son senelerde un yerine,yulaf kullaniyorum ve besin degerini daha da yükseltiyorum .
Ha,ayilip bayilarak yenmiyor ,her sebze corbasi gibi.Ama alisiyorlar,alisacaklar :)))


1 adet kücük Brokkoli,ciceklerine ayrilmis
1 dis sarimsak
1 yemek kasik tereyagi ya da zeytinyagi
2 yemek kasigi yulaf kepegi,ezmesi ya da unu
1/2 su bardagi süt

Ciceklerine ayrilan ,yikanan Brokkoli , bir dis tüm sarimsakla üstünü gececek kadar su ile iyice pisirilir.
Tereyagi ertilir,yulaf kepegi ya da ne koyacaksaniz eklenir.(tam bugday unuda olur)Hafif cevrilir ve corbaya ilave edilir.
El blenderi ile pütürsüz püre haline getirilir.
Istenen kivama gelene kadar süt eklenir,1-2 dk.kaynatilir.
Tuzu ilave edilip,servis edilir.Tarif 3 kisilik.

* Bizimkilerin hosuna gitsin diye ben tereyag ekledim.Inek sütü yerine keci sütüde konur,zeytinyagida kullanilirsa bomba gibi diyet corbasi olur :))

Deneyeceklere afiyet olsun.


ZENCEFIL CAYI
Yazimi yazarken mis gibi zencefil cayimi yudumladim.Tavsiye ederim.

1 cm taze zencefil ,4-5 tane karanfil,1/2 cubuk tarcin,4 dilim limon.

Limon haric hepsi 5-6 dk. Kaynayacak.2-3 dk. demlenecek,süzülüp limon ile icilecek.Sifa olsun.

10 yorum:

  1. Brokoliyi sevemedim ben ya:( halbuki karnabahari cok severim :) bu kadar sevdirmeye ugrasmussin denemek lazım oldu:) zencefil cayi yapıcam ben simdi cetvelle olcerim 1cm . hehehe ♥ ♥

    YanıtlaSil
  2. Tarifi hemen kaydettim. Çünkü brokoli çorbasının kremalı tarifini yapardım hep ve kremadan dolayı içim pek rahat etmezdi. Şimdi bunu deniycem ilk fırsatta. Çok teşekkürler paylaşım için. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. Ohhh mis gibi çorba,rengi harika zaten ellerine sağlık arkadaşım....zencefil bende karın ağrısı yapıyor...geçen kış toz zencefili kaynar suya karıştırıp evdekilere içiriyordum kendimde içeyim dedim ama olmadı....hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii,bitki caylarini kullanirken dikkat etmek gerekir,özelikle hamileler,cocuklâr,belli bir hastaligi olanlâr Doktora danisarak kullanmâli. Sevgilerle Tülincigim.

      Sil
  4. Brokoliyi çok severim ama çorbasını bir sefer denedim kokusu çok hoş gelmemişti ablacım :( Tabi faydasını diyecek yok, sadece haşlanmış tüketebiliyorum. Ama dediğin gibi çocuklar için güzel bir alternatif :)
    Ellerine sağlık Ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada yapilirsa iyi oluyor.Haslamasini her zaman yiyebiliim bende:)sevgiler canim...

      Sil
  5. Ben yoğurtlusunu seviyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemem lazim.Salata olarak güzel oluyor,corbasida güzel olur :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma