25 Kasım 2014 Salı

PORTAKALLI ZEYTINYAGLI HAVUCLU KEREVIZ YEMEGI

SAGLIKLI YEMEK TARIFLERI,KIS YEMEKLERI
SASIRTICI DERECEDE LEZZETLI PORTAKALLI KEREVIZ

Bu kadarini beklememistim dogrusu.Ilk kez pisirdigim bu yemek cok hosuma gitti.Soguk olarak biraz önce yedim,dayanamayip hemen resmini yayinladim :)

Kerevizi daha  önce corba yapiminda kullanmistim ama bizimkilerden veto yemistim.Verdigi aromayi sevmediler.

Esime biraz ayirdim,tadina baksin diye. Bugün, is yerinin Noel yemeginde kendisi.Restoranda-yemek atolyesinde ,asci esliginde kendileri pisirip kendileri yiyecekler.Gecen sene ,portakalli ördek
 pisirmislerdi . Oglumun yemiyeceginden de adim gibi eminim.Simdi antremanda zaten.

MALZEMESI :

1/2     yumru kereviz
2        portakalin suyu
1/2     limonun suyu
1/2     cay bardagi zetinyagi (göz karari )
1        havuc,dilimlenmis
          tuz
          dereotu

YAPILISI :

Kerevizlerin kabugunu soyup 1 cm. kalinliginda dilimledim ki, insan biraz zorlaniyor bu asamada.Sonra kücük parcalara kestim.
Kararmasin diye,hemen limonlu suyun icine koydum .
Düdüklü tencerenin icine zetinyagi ,süzülmüs kerevizleri,havucu,portakal suyunu,tuzunu sirasiyla koydum.
Kapagini kapatip,sebze pisirme ayarina getirdim.
Elektikli ocagin ayarini 8 e getirip, sibobu cikinca isiyi 4 ' indirip 7 dk. pisirdim.
Ocaktan alip, soguyunca ,süzgec kasigi ile dikkatlice , servis tabagina koydum.Pencere önünde soguttum.
Tabagin üstüne pistigi  portakalli sudan döktüm.Kiyilmis derotu serpip ,kendime servis ettim.

Deneyecek olanlara ,soguk zetinyagli olarak tavsiye ederim.Süper saglikli ,veganlar ve diyettekiler icinde sahane bir alternatif  yemek.

Ön yargili olanlarin, benim gibi az malzemele  ile denemesini öneririm.Benim, Allah izin verirse ,tekrar yapacagim kesin.

* Düdüklü yerine normal tencerede de pisirilir,sadece süre biraz uzayacaktir...

19 yorum:

  1. Sule hanim bir de ayvalisini deneyin. Cok begeneceksiniz. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kereviz yerine ayva mi?
      Tarifini verseniz onuda denerdim :)
      Tazesini yemeyi cok severim.Yemeginide sevebilirim belki...Öneriniz icin tesekkürler Meri...

      Sil
    2. Yok , bu tarife bir de ayva ekleyin. Bir orta boy ayvaekliyorsunuz kerevize, o kadar. Hic kereviz yemem diyenler bile bayiliyor.

      Sil
    3. Meri,
      Kerevizi ayva ile yapmak çok güzel fikir. Ben de genellikle portakallı yaparım Şule gibi, ilşk fırsatta ayvalısını deneyeceğim.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Merahaba!
      Blogunuza giris yapamiyorum.Google + da da yazdim.Sayfa acilmïyor.Ziyaretinize ve yorumunuza tesekkür ederim.

      Sil
  3. Şuleciğim ellerine sağlık! Ben de portakallı severim, bir de salatasını.
    Daha bugün kereviz aldım. Salata mı yemek mi yapsam diye düşünüyordum; sanırım Meri'nin önerisine uyarak ayvalı denemek şart oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerevizin yarisiyla salatasini yâpacagim.Az olacak ama olsun :)

      Ayvalisini bende merak ediyorum :)
      Simdiden afiyet olsun Sevgi'cigim.

      Sil
  4. Ellerine sağlık...Leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. heeey denerim tarifi. işte bak en sevdiğim yemek benim bu. ikinci de enginarlı bakla zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enginarli baklayi hic yemedim.Tadi cok güzeldi :)

      Sil
    2. aaaa ama yeseneeee :)

      Sil
    3. Enginarin tanesi burda, kücükcük bir sey 1 € idi.almadim bu sene.Birde esim ve oglum yemezler.

      Sil
  6. Şu portakallı zeytinyağlıları çok seviyorum :) Çok da leziz görünüyor, ellerine sağlık ablacım :)

    YanıtlaSil
  7. Spor bir kac gündür zorunlu olarak yapilamiyor.1-2 güne tekrar basliyacagim.

    YanıtlaSil
  8. Harika gözüküyor ellerine Sağlık<3

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma