26 Aralık 2014 Cuma

NAR VE FIRINDA BUGULAMA KIVAMINDA HAMSI IZGARASI

MEYVESIZ OLMAZZZZ!

Nar ile dogal vitamin,antioksidan takviyemizi yapmayi unutmayalim :)



NEFIS HAMSI IZGARA
FIRINDA  NEFIS HAMSI IZGARA ,BUGULAMA TADINDA


Hamsi ile Omega 3 alalim... Hamsiler,Türk bakkalindan alindi, temizlendi (kilciklari cikarildi ) ,tuzlandi ,biberlendi,limonsuyu serpildi, zeytinyag ile karistirildi ve pisirme kagidi serili firin tepsisine dizildi.
Firinin izgarasinda,en üst katinda kizarana kadar pisirildi.Arka taraflarida cevrilip biraz daha bekletildi.Yesil salata,karnabahar graten ile afiyetle yendi.Siz isterseniz,piyazlik dogranmis soganda ekleyebilirsiniz.Hatta ,sumak serpebilirsiniz (ben unutmusum).

Bugulanmis havasinda bir izgara.Hamsinin en saglikli pisirme yöntemlerinden ...

Türkiye 'de iken sebzeli bugulamasini yapardik.Kurusoganli(kelle sogan),patetesli,havuclu oda sahane bir tattir ,ama bizimkiler sevmedigi icin yapamiyorum.

Carcabuk hazir olan , bu pratik  yemegi belki bugün yapmak istersiniz,kimbilir?

Herkesin, Cuma günü hayirli olsun, evlerimize saglik,mutluluk ,huzur getirsin.

8 yorum:

  1. a çok güzel. hamsileri tek tek mi çeviriyosun?
    sonradan mı gittiniz almanyaya? zor olmadı mı ya*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Catalla iki üc tanesini ya da Pasta servis kasigi ile daha cogunu ayni anda cevirmek mümkün.
      Evlendikten sonra geldim ...Ailenden,akrabalardan,ülkenden ayri yasamak tabii ki zordu...Insan zamanla mecburen alisiyor ....

      Sil
  2. Ellerine saglik ablacim, balik balik balik... Sofralarin vazgecilmezi olmali ustune de antioksidan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilcikli balik sorunumuz var.Illa filet olacak.Halbuki ben eskiden,hamsiyi kilcigi ile kizartir,citir citir yerdim :)
      Tesekkürler Sinemcïgim.

      Sil
  3. Şule m ellerine sağlık. Bizimkiler ne yazık ki hamsinin hiçbir halini pek sevmiyorlar:( Kızartması her ne kadar lezzetli olsa da ben de fırında buğlamayı tercih ediyorum. Kuruşoğlan ne ola ki Şulecim:))

    YanıtlaSil
  4. Sevgicigim, bizde

    Kurusogan = Kelle Sogan

    Yesil Sogan = Taze Sogan

    Bu sogankelimesini klavyede yazmak cok zor oluyor,bilgisayar kabul etmeyip,Slogan yaziyor.Sinir olmamak elde degil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay allah!.. Çok güldüm ama bu işe. Hiç çağrışım yapmamıştı, teşekkür ederim açıklama için.

      Sil
    2. Niye,öyle bilmiyorum ama...:))))bir sey degil canim.Iyi aksamlar...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma